محمد کیانوش‌راد

حضور احتمالی برخی اصولگرایان در کابینه روحانی؛ اصلاحات ابراز رضایت نکند چه کند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قالیباف تهران را  به ۱۰۰ سال قبل برد

قالیباف‌کُشی عمو و برادرزاده!

محمد و محسن هاشمی، برادر و پسر مرحوم هاشمی رفسنجانی، روز گذشته بصورت همزمان نقدهای تند و عجیبی را علیه عملکرد ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مطرح کردند.

محمد هاشمی در مصاحبه با نامه‌نیوز با بیان اینکه قالیباف تهران را  به ۱۰۰ سال قبل برد اظهار کرده است: اگر شهردار آینده بخواهد بر سبک و سیاق آقای قالیباف عمل کند، تهران تا دو سال آینده دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

او همچنین می‌افزاید: مدیریت تهران در حضور ۱۲ ساله آقای قالیباف جنبه سیاسی داشته است. در ۱۲ سال گذشته دلال‌ها نقش مهمی را در این مدیریت داشتند. مردم برای گرفتن‌ جوازهای کوچک ماه‌ها و حتی سال‌ها در نوبت بودند. این وضع شهرداری قطعا نمی‌تواند برای تهران ادامه دار باشد.[۱]

همزمان با او، محسن هاشمی، فرزند ارشد مرحوم هاشمی و نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم تهران نیز طی اظهاراتی در خبرگزاری ایلنا از پیشرفت نمایشی و تبلیغاتی مترو در دوران قالیباف بدون افزایش ظرفیت مسافر صحبت کرده! و نیز گفته است: بخش قابل توجهی از معابر و بزرگراه‌ها، به سیستم بی آر تی اختصاص یافت، این درحالی است که مسافر قابل توجهی در این خطوط جابجا نمی‌شوند و فقط بار ترافیکی را در ساعت پیک تشدید کرده‌اند.

او همچنین با کنایه به قالیباف می‌گوید: اگر میزان منابع مالی که مثلا به پروژه اتوبان صدر تخصیص داده شده را با کل اعتبارات مترو در طول دهه گذشته مقایسه کنیم، مشخص ‌می‌شود، مترو چقدر در اولویت شهرداری قرار داشته است![۲]

*اصلاح‌طلبان از ۲ سال قبل تأکید داشته‌اند که قالیباف تهران را ۱۰۰ سال به عقب برده است!

غلامرضا انصاری، قائم مقام حزب اتحاد ملت و عضو شورای شهر تهران، حوالی ۲ سال پیش در بخشی از مصاحبه خود با شماره ۹۱ نشریه صدا با بیان اینکه تراکم‌فروشی در دوره قالیباف اوج گرفته است تصریح کرده بود: واقعیت این است که فاجعه‌ای که در این ۱۰ سال (دوره مدیریت قالیباف و در تهران) روی داده تا ۱۰۰ سال آینده هم قابل جبران نیست.‌

اظهارات محسن هاشمی درباره بحث مترو نیز در حالی است که مترو تهران از سال ۶۴ وارد فاز اجرایی شده و تا سال ۸۴ (یعنی طی ۲۰ سال) نیز عمده دولت‌ها و شهردارانی که مسئولیتی در اجرای آن داشته‌اند اصلاح‌طلب بوده‌اند.

مع‌الوصف دوست و دشمن می‌دانند که وضعیت توسعه متروی تهران طی ۱۲ سال اخیر و در دوران شهرداری قالیباف، تحوّلی چشمگیر یافته و میزان پیشرفت آن چند ده برابر تمام سال‌های قبل از آن و در دوران منصب‌داری شهرداران اصلاح‌طلب بوده است.

درباره اولویت داشتن مترو یا پل صدر برای شهرداری تهران نیز لازم به اشاره است که اولاً پیشرفت متروی تهران در دوران مدیریت اصولگرایان در حدی بوده است که ناظران دچار حیرت شده‌اند و بحث اولویت داشتن یا نداشتن آن (که اساساً قابل کشف هم -بویژه با نگاه به میزان اعتبارات- نیست) یک بحث انحرافی محسوب می‌شود.

ثانیا اصلاح‌طلبان از صدر تا ذیل اقدامات قالیباف و حتی از «کاشت گل‌های لاله در تهران توسط شهرداری» هم انتقاد کرده‌اند و لذا طرح مسئله پل صدر که انتقادات اصلاح‌طلبان در قبال آن هیچگاه اثبات نشده است! صرفا یک بهانه‌گیری سیاسی به نظر می‌رسد.

بهانه‌گیری سیاسی برای عملکردی که بخش‌هایی از آن در حدی از مطلوبیت قرار داشته که حتی رکوردهای جهانی و گینس را هم جابه‌جا کرده است.

لازم به اشاره است که برخی معتقدند جریان سیاسی خاص از آنجا که فکر می‌کند کسی را در حد توانایی‌های قالیباف برای معرفی به عنوان شهردار ندارد، قصد کرده تا از راهبرد «موازنه منفی» استفاده کند.

به این معنی که تلاش می‌کند تا با سیاه‌نمایی از عملکرد قالیباف و تخریب کارنامه جهادی هشتمین شهردار برتر جهان، هر گونه عملکرد شهردار اصلاح‌طلبی که قرار است با شورای شهر پنجم تهران به جای قالیباف بیاید را توجیه‌پذیر جلوه دهد.

***

حضور احتمالی برخی اصولگرایان در کابینه روحانی؛ اصلاحات ابراز رضایت نکند چه کند؟

«محمد کیانوش‌راد» از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در یادداشتی در روزنامه آرمان امروز ضمن تعریف و تمجید از «بخشی از اصولگرایان» و بیان اینکه اصولگرایی یکی از جریانات اصیل کشور بوده و بخشی از اصولگرایان همواره برای اعتلای ایران تلاش کرده‌اند! گفته است:

«این بخش از اصولگرایان در میان اصلاح‌طلبان از احترام زیادی برخوردار هستند. کارنامه و کابینه دولت روحانی در چهار سال گذشته نیز این موضوع را به‌خوبی نشان داد که دولت در به‌کارگیری اصولگرایان توانمند و خردورز کوتاهی نخواهد کرد و از حضور آنها استقبال می‌کند.»[۳]

*باید اشاره کرد که الحق و الانصاف آقای روحانی در مهار کردن اصلاح‌طلبان و مجبور کردن آنها به رضایتمندی از تمام قیام و قعود خود یک پدیده محسوب می‌شود...

اظهارات یا به عبارت بهتر اعترافات رضایتمندانه کیانوش‌راد مبنی بر احتمال حضور اصولگرایان در کابینه دوم آقای روحانی در حالی است که اصلاح‌طلبان طی هفته‌های گذشته با هجمه به برخی وزرای رئیس‌جمهور روحانی صراحتاً تأکید کردند کارآمدی صرفاً در نزد اصلاح‌طلبان است و آقای روحانی هم باید به دنبال اصلاح‌طلبان باشد.[۴]

آنها همچنین دائما و با این کنایه که برخی وزرا با رئیس‌جمهور همسو نبوده‌اند نیز انتقادات خود را از حضور برخی چهره‌های اصولگرا در دور و اطراف آقای روحانی مطرح کردند اما گویا مجبورند عدم تغییر برخی وزرای شاخص و یا وارد شدن عدد دیگری از اصولگرایان به کابینه آقای روحانی را رضایتمندانه شاهد باشند.

لازم به ذکر است که اصلاح‌طلبان طی ۴ سال گذشته دائما بر تغییر در ستاد رسانه‌ای رئیس‌جمهور و ترمیم کابینه اصرار کردند اما آقای روحانی وقعی به این اصرارها نگذاشت.

تحلیلگران از این می‌گویند که ستاد جریان سیاسی خاص تمام این رفتارها را به حساب آقای روحانی سیاهه کرده و در یک یوم‌الحساب که وقتش خواهد رسید، مذمت رئیس‌جمهور را آغاز خواهد کرد.

***

فتنه‌گران ۸۸ عزیز شدند؛ دوباره کرباسچی...

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در همایشی با عنوان «شهر مردم» در مشهد، اظهاراتی را درباره چیستی مدیریت شهری مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، او در بخشی پایانی اظهاراتش گفته است:

«عمل یک مجموعه‌ای در مدیریت شهری واقعا باید این احساس را در مردم ایجاد کند که آنها به شورا و مدیریت شهری ایمان آورده‌اند، رمز این موضوع  این است که بتوانیم سرمایه اساسی و اعتماد را برگردانیم، در این زمینه زحمت‌های زیادی کشیده شده و هزینه‌های زیادی داده شده است، از سال ۸۸ به بعد بسیاری از عزیزان برای این موضوع هزینه دادند و امروز اگر مردم (به اصلاح‌طلبان مشهد و تهران) رای می‌دهند به دلیل آن هزینه‌ها است، ما میراث‌خوار آن هزینه‌ها هستیم، باید این امید، ایمان و باور به یاس تبدیل نشود. البته این موضوع کار سختی است».[۵]

لازم به ذکر است که اصلاح‌طلبان در شهر مشهد حائز اکثریت شورای شهر دوره پنجم شده‌اند.

*کرباسچی طی هفته‌های گذشته با انتقاد از عملکرد مدافعان حرم و با طرح مسئله نقش وی پیرامون درخواست ۲ میلیارد تومانی از یک عضو شورای شهر فعلی برای حضور در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است.

اشاره کرباسچی به «بسیاری از عزیزان هزینه‌داده» نیز حکماً اشاره به اصلاح‌طلبانی است که پس از فتنه سال ۸۸ و به دلیل ایفای نقش در آن یا به زندان افتادند و یا منزوی شدند.

و این رخدادها گویا به زعم آقای کرباسچی ایجاد دِین کرده و بایستی با امید، ایمان و باور کاری کرد که آن مجاهدت‌ها و تلاش‌ها در حین و بعد از فتنه ۸۸، از بین نرود!

قضاوت درباره سخنان کرباسچی را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

***

1_ http://namehnews.ir/fa/news/415853

2_ http://tnews.ir/news/856489524571.html

3_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/190942

4_ mshrgh.ir/737054

5_http://www.isna.ir/news/96041910496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • سكونشين نظام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    حالا كار به جايي رسيده كه يك دزد كه محكوميت حبس و انفصال از خدمت دارد براي شهرداري و مديريت كشور تعيين تكليف مي كند اي كاش ما هم همانند كشور چين مفساد اقتصادي، سياسي و ... را اعدام مي كرديم تا براي مديريت كشور تعيين تكليف نكنند
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      14 51
      از خدا بترس و استغفار كن.دزد؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      60 4
      نن جون مهدی فهمید کرباسچی به خاطر فساد اقتصادی زندان بوده، این آقای خداترس نفهمیده!!1
    • IT ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      12 1
      ایا بنظر شما جک استراو نظرش در مورد تهران درسته یا خاندان هاشمی؟
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      28 2
      احسنت
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    50 5
    در مورد لیست ساز میلیاردی حرفی نمیزنم چون سابقش مشخصه. فقط سوالم اینه که مگه برا مشهد هم این بابا لیست درست کرده؟ اونجا چقد گرفته؟ اما در خصوص انتقادات آقایان هاشمی (بدون مسافر بودن مترو و بی آر تی) فقط و فقط باید گفت من هم اگه مثل شما با ماشینام هر روز ترافیک شهر رو اضافه کنم و حتی یه بار یه نگاه کوچولو به بی آر تی و مترو نندازم و همیشه شیشه دودی ماشین آخرین مدلم بالا باشه و نگاه به شهر و مردمش و نقاط قوت و ضعف آن برام اهمیتی نداشته باشه اونوقت میگم مترو و بی آر تی و واحد و تاکسی و ... بیخود و الکی و بدون مسافرن. جمعشون کنید تا ما راحت تر بتونیم رفت و آمد کنیم و ویراژ بدیم. اینهمه مسافر رو نمیبینه ؟؟؟؟؟ شلوغی مترو رو هم ؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    78 15
    مردم حق شان اين است كه يك مفسد براي مملكت تعيين تكليف كنند زيرا خودشان به هم فكران ايشان راي دادن
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    83 18
    این خاندان هاشمی هنوز سیر نشده، سهمیه ابدی از بیت المال برای خودشون قائلند ..... چرا تعارف میکنی جناب هاشمی صد سال کمه بگو برگشتیم دوران کرتاسه
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    57 17
    از فردا باید منتظر جمع آوری خطوط بی آرتی و از کار افتادن خطوط مترو و تخریب پل صدر و ... باشیم. وامصیبتا....
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    68 13
    این مفسدین اقتصادی را باز مردم تهران به جان و مال مردم تهران انداختند چند سال دیگه که وضع شان مشخص شد خواهند فهمید چه کرده اند
    • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      51 2
      اون موقع هم نمیفهمن...یا اگر هم بفهمن اعتراف نمیکنن که تقصیر ماست...باز فحششو به حزب الله جماعت میدن.... کلا هر کسی تو کشور میدزده و میخوره...مردم فحششو به حزب الله جماعت میدن و باز میرن همونها رو انتخاب میکنن و اینه که درده!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    94 14
    همه ورشکسته های سیاسی که قوه قضاییه برایشان حکم داده بود حالا دوباره سر از تخم درآوردند و در مورد همه چیز و همه کس قضاوت میکنند . عملکرد دکتر قالیباف فقط و فقط چیزی است که داریم با چشمانمان میبینیم ولا غیر مگر اینکه به چشمان خودتان هم اعتماد نداشته باشید
  • US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    12 41
    این که امثال کرباسجی بازم قدرت گرفتن نتیجه کارهای شما اصولگراهاست نه فریب خوردن مردم و چیزدیگری
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      24 4
      اختیار دارید مهندسها کارشان را خوب بلدند
  • باغبان پیر FR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    42 3
    آقای قالیباف اراده, همت, کار و تلاش و پروژه های زمان بندی شده شما در سیمای کلان شهر تهران برای همیشه ترسیم شده است و ما با آنها عکس یادگاری و غرور آفرینی میگیریم و دعای خیر و سلامت سربلندی برای تمام کارگزاران و کارگران ان ها داریم. برج میلاد, دریاچه خلیج فارس, اتوبان امام علی, اتوبان ۲ طبقه صدر, , پل جوادیه, پل طبیعت, هم سطح سازی پیاده رو ها, بوستان ولایت, گسترش شبکه مترو, نیروگاه تولید برق از زباله ها, کارخانه تفکیک زباله ها و پروژه های دیگر
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    34 3
    آن چه را كه عيان است چه حاجت به بيان است.دزدي از بيت المال اصول گرا واصلاح طلب ندارد وبايد هركسي كه به بيت المال دست درازي مي كند مثل كشورهاي ديگر رفتارجدي شود وقانون آن كشوردر مورد آنها كاملا اجرا شود وفرقي بين مردم فقير وغني نباشد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    41 2
    یک جریان شوم با اختیار تام شروع کرده به تصفیه نیروهای پاک و مومن و دلسوز از بدنه مدیریتی نظام و جایگزین کردن آنها با اصلاح طلبان سیری ناپذیر از بیت المال و مجنون از عشق آمریکا
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    61 3
    کرباسچی اگه مرده دو روز بره تو عراق و سوریه از حرم دفاع کنه، مگه دفاع از حرم کار ناپسندیه که ایشون از مدافعان انتقاد میکنه؟ وقتی کسی بهترین نون رو از انقلاب خورده باشه و تو بهترین امکانات در تهران زندگی کنه، معلومه که از مدافعان انتقاد میکنه! باید اینگونه افراد را ادب کرد.
  • مهدی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    39 3
    این اصلاح طلبان فقط صدای رسانه ای زیادی دارند و عملا اثبات کرده اند که به دنبال آلوده کردن فضا برای دزدیدن بیت المال هستند بیا و ببین بعد از قالی باف چه کارهای را برای شهر تهران خواهند کرد حالا برسر شهردار شدن دعوا دارند مگر اینها سرشان از دعوا تمام میشود که کار کنند.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    53 4
    آقای کرباسچی در این مملکت چکاره است؟ من واقعاً نمیدانم!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      26 3
      کسی که خود و اطرافیانش را وارث ابدی شهرداری تهران میداند.
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      6 1
      کرباسچی مثل فرح پهلوی آنقدر از شهرداری تهران برده که حالا حالا ها تا فرح هست و ثروتهای غارت شده اش ایشان هم همزاد فرح در تهران تشریف خواهند داشت
  • امیر IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    7 53
    جناب قالیباف و دوستانشون مثل آب خوردن یک دفعه 25 درصد قیمت بلیط BRT رو بردن بالا.
    • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      4 23
      متعجبم از تعداد منفی ها..بلیط بی آر تی از 400 شد 500(تهران پارس-آزادی)
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
      14 1
      اون 100 تومنو می بینین جوجه اصلاحاتیای حرف مفت زن اونوقت سه برابرشدن قیمت حبوبات و دوبرابر شدن قیمت گوشت و برنج ظرف یکسال رو نمی بینین . آخه چقدر مهوع هستین سوسولهای کنسرتی
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    31 5
    ازقدیم گفتن: آب که سربالامی ره قورباغه ابوعطامیخونه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    27 6
    مرگ بر فتنه گر..کل هم اجمعین..
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    19 4
    خوارج و منافقان با هم وارد شده اند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
    21 2
    کرباسچی کیلویی چند
  • مسعود IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    1 2
    مشرق جان چند روز قبل نظر گذاشتم اما متاسفانه نظر بنده رو نشر ندادي واقعا متاسفم براتون كه ادعاي آزادي بيان داريد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس