مسیح مهاجری

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به تازگی کنایه‌های عجیبی را درباره «مسئولان عالیرتبه نظام» مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حکیمی‌پور: ادعای «ویرانگر بودن قالیباف» مردم را جذب نمی‌کند!

احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا و در اشاره به اظهارات محمد هاشمی و برخی از چهره‌های جریان چپ مبنی بر اینکه قالیباف تهران را ۱۰۰ سال به عقب برده و اصلاح‌طلبان شورای پنجم باید ویرانه تحویل بگیرند! گفته است:

«دوستان بایستی از تجربیات چهار شورای قبلی درس بگیرند. یعنی قرار نیست ما همه چیز شورای شهر را از صفر شروع کنیم. اینکه هر گروهی که می آید بگوید گروه قبلی ویران کردند و همه چیز را به هم ریختند، درست نیست و مردم را جذب نمی کند. باید بیایند و بگویند وضع اینقدر بد بوده و ما می خواهیم اینقدر خوبش کنیم و فعالیت خود را انجام دهند.»[۱]

*فی‌الواقع حجم تخریب این روزهای جریان چپ علیه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و کارنامه ۱۲ ساله مدیریت جهادی او به قدری زیاد شده است که حتی آقای حکیمی‌پور نیز بعنوان یکی از منتقدان ردیف اول قالیباف کأنه در مقام دفاع از او برآمده است.

اصلاح‌طلبان طی روزهای جاری با اظهار حرف‌هایی مثل اینکه قالیباف تهران را ۱۰۰ سال به عقب برده است، شهردار و شورای جدید باید ویرانه تحویل بگیرند و پروژه‌هایی مثل پل طبیعت هم کار ما بوده نه کار قالیباف! تلاش می‌کنند تا فاصله پُرناشدنی خود با کارنامه قالیباف را تأمین کنند و با پا گذاشتن بر شانه‌های این فضای تصنّعی، به سمت انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ حرکت کنند.

به سخن دیگر اینکه قرار است تمامی قیام و قعود شهردار جدید تهران در حد اعلی مطلوب‌نمایی شود و به جای آن نیز ریز و درشت کارنامه محمدباقر قالیباف و حتی «کاشت گل‌های لاله توسط شهرداری تهران» نیز مورد تخریب قرار گیرد.

زیرا اصلاح‌طلبان بهتر از هرکسی می‌دانند که در اردوگاه جریان چپ، هماوردی برای تکرار قالیباف ندارند.

نکته قالبل تأمل در صحبت‌های حکیمی‌پور نیز آنست که بر خلاف توصیه وی مبنی بر اینکه بهتر است اصلاح‌طلبان به مردم بگویند که چه میزان از مشکلات مورد ادعایشان را بهبود خواهند بخشید! اما چپ‌ها پس از فتح شورای شهر تهران صرفاً به مقولاتی مثل تخریب قالیباف و اظهار نظر درباره حضور زنان در مناصب مختلف (غیر از شهرداری تهران) پرداخته‌اند و گویی در این زمینه دچار یک تجاهل خودخواسته طیفی شده‌اند.

البته بدیهیست که جریان خاص هرگز کار خطرناکی مثل «برنامه خود برای بهبود مشکلات مورد ادعا» را مرتکب نخواهد شد تا بوسیله آن در نزد افکار عمومی مجبور به پاسخگویی شود...

***

«دست خدا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ مشهود بود»!

صحبت‌های مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی درباره مسئولان عالیرتبه نظام!

حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، از فعالان اصلاح‌طلب و مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به تازگی طی اظهاراتی گفته است: «دست خدا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ مشهود بود»!

وی در اظهارات خود همچنین با طرح یک انتقاد عجیب از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گفته است: امام هرچه بود خودش بود و ما مقدسش نکردیم. ولی شاید یکی از دلایلی که آقای بهشتی ابزاری برای نظارت بر مسئولان عالی‌رتبه در قانون اساسی در نظر نگرفته است همین موضوع باشد. یعنی به امام خمینی نگاه کردند و قانون اساسی را نوشتند و فکر بعد از امام را نکردند. شاید پاسخ این سئوال که چرا آقای بهشتی با آن عمق مدیریتی و فکر عالی ابزاری برای نظارت در نظر نگرفته، وجود امام بوده است. البته اگر اصل ولایت فقیه درست عمل شود چیز بدی نیست.[۴]

*جدای از اینکه اگر اظهارات آقای مهاجری درباره «نقش دست خدا» را کسانی در جبهه مقابل گفته بودند، جریان سیاسی خاص، جنجال‌های بزرگی را به راه می‌انداخت! اما صحبت‌های وی در کنایه به مقامات عالیرتبه نظام مسبوق به سابقه است و آقای مهاجری پیش از این هم دست به این کنایه‌ها زده بود.

او چند سال قبل نیز در اظهاراتی گفته بود:

بدون شک پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های علمی، سازندگی، توسعه و هسته‌ای و... صورت گرفته اما باید بپذیریم برخی مواقع در اخلاق سقوط کرده‌ایم!

‌وی همچنین با بیان اینکه اگر قرار باشد کشور را به این سبک اداره کنیم به برخی موارد آن انتقاد دارم؛ به علت سقوط شاه خائن اشاره کرده و نداشتن اخلاق و پشتوانه مردمی را از جمله دلایل آن بر شمرده بود.

او در صحبت‌های خود تصریح کرده بود که «اخلاق گمشده امروز جامعه ایران است»![۵]

به نظر می‌رسد این اظهارات به دلایل خاصی ذکر شده‌اند و ستاد جریان سیاسی خاص هم رضایت کاملی از طرح این مقولات دارد که آنها را با یک متن واحد در رسانه‌های اصلی خود منتشر می‌کند و البته عبارت «دست خدا» را نیز از متن حذف کرده و فقط در تیترها منتشر می‌کند!

آقای مهاجری کأنه در تدیّن و امانت‌داری اعضای مجلس خبرگان که امر قانونی نظارت بر صفات رهبری نظام را نیز انجام می‌دهند تردید دارد که معتقد است شهید بهشتی و یارانش در تدوین قانون، راهی برای نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران تدارک ندیده‌اند!

گفتنیست، در جریان انتخابات اخیر مجلس خبرگان، یکی از روحانیون اصلاح‌طلب که قصد نامزدی مجلس خبرگان را نیز داشت اما ردّ صلاحیت شد؛ طی اظهاراتی گفته بود فقهای مجلس خبرگان، خبره نیستند.

***

۱_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۶۰۵۹۲۶/

۲_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۴۳۱۱۷۸۰۱

۳_ http://www.asriran.com/fa/news/۲۵۸۹۱۰

۴_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۴۳۱۱۸۱۹۱/

۵_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=۱۳۹۴۰۴۰۵۰۰۰۷۴۰

۶_ http://meftahnews.ir/۷۵۲۹۷/۷۵۲۹۷/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • محسن IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 21
    مشرق عزیز چرا هرلاتاالاتی را تیتر میکنی ؟! شوزش انتخابات ۸۸ و خبرگان هنوز در...... برخی احساس میشه
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    48 18
    دست خدا یا دست رحمانی فضلی؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      3 0
      احسنت
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    37 6
    منظور از دست خدا را هم فهمیدیم
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    43 12
    پشتيباني وكمكهاي كدخدا رامادراين انتخابات مشاهده كرديم كه چطوري ميني بوس ،ميني بوس ميبردن محل اخذ راي مخصوص و70هزارتومن ميدادن.اي كدخدا كه دست توهمه جاهست
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    29 8
    این آقا اصلا کیه که در خصوص شهید مظلوم اضهار نظر میکنه بهشتی شخصیتی بود که در رفتار وگفتارش ومنا ظرات تلویزونی درایت اولین مشخصه بود واتفاقا حرکات وسکناتش واخلاصش نشانه درایتش بود
    • مسعود IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      24 3
      كنايه هاي ایشون در اصل شخص رهبر حكيم و صبور و مظلوممان امام خامنه اي عزيز را نشانه رفته است.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    27 3
    دست کسانی درکار بود که چشم به رای گوگوری مگوریها و همجنس بازان هم داشتند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    15 3
    مسیح مهاجری دیگه پیر شده.
  • سید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    32 19
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • سعید IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 0
    کانه رو کمتر استفاده کن
  • US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    23 0
    دست کدوم خدا؟....حکما همون خدایی که برجام را آورد
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 1
    خداوند همه ظالمان سال 88 را رسوا کرد
  • استوار IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    20 15
    دوستان اصلاح ‌.افساد.طلبها ۸سال خاتمی و۸سال شاهاکبرو۴سال حسن قفلکن جمعا ۲۰ سال حکومت دستشون بودالان ادعایفرشته نجات سر میدن غیر ازپوون به غربیها وامریکا چکار کردن
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 1
    فاجعه دارد بشدت نزدیک میشود !! اینها یقین تا پایان رئیسی روحانی جا خواهند انداخت که حضرت امام هم خیلی تقصیر ها داشت !! وقتی برای بیهشتی شروع کرده اند ؟؟ فردا نوبت کیست ؟؟
  • نانآم IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    15 1
    دست شیطان بله . .. دست خدا ..استغفرالله
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 1
    اشعث ها در مورد صلاحیت امیر المومنین حرف میزنند؟
  • علی US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 0
    زیاد به دل نگیرین دست خدای مارادونا رو میگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس