حسن روحانی

هرچه به تاریخ تحلیف رییس‌جمهور دوازدهم نزدیک می‌شویم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب کابینه بیشتر می‌شود.

 به گزارش مشرق، هرچه به تاریخ تحلیف رییس‌جمهور دوازدهم نزدیک می‌شویم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب کابینه بیشتر می‌شود. چینش کابینه دولت دوازدهم جهت‌گیری کلان پاستور را نشان خواهد داد. جریان اصلاحات با حمایت تمام‌عیار از حجت‌الاسلام حسن روحانی در فصل رقابت انتخاباتی، دولت اصلاحات را به‌جای اعتدال تمنا می‌کند.


اصلاح‌طلبان که دولت را مدیون رأی‌های خود می‌دانند، انتظار دارند کابینه به میل آنان بسته شود و سهم خود را از حمایت روحانی در انتخابات بگیرند؛ اما گویی همانگونه که آقای مشاور به اصلاح‌طلبان هشدار داده بود -که روحانی مانند خاتمی نه تعارف می‌کند نه مأخوذ به حیا می‌شود- کابینه بدون توجه به سهم‌خواهی‌ها و رایزنی‌های کاسبان کابینه بسته می‌شود.


پیش از این آقای حسام‌الدین آشنا در واکنش به سهم‌خواهی برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در کابینه دوازدهم، گفته بود: «کاسبان به اصطلاح اصلاح‌طلبی که باج‌خواهی رسانه‌ای و سیاسی از رییس‌جمهور را آغاز کرده‌اند، بدانند روحانی خاتمی نیست؛ نه تعارف می‌کند نه مأخوذ به حیا می‌شود. »


آقای محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفته بود: «من اصلاً موافق سهم‌خواهی و سهم‌طلبی نیستم و نباید این‌گونه باشد. سهم‌خواهی از روحانی در چینش کابینه اصلاً تفکر درستی نیست. مردم در ۲۹ اردیبهشت ۲۴ میلیون رأی به آقای روحانی دادند و از رییس‌جمهور انتظار دارند به وعده‌هایش عمل کند؛ بنابراین دست رییس‌جمهور در چینش کابینه باید باز باشد. »


روز گذشته آقای پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور درباره ترکیب کابینه دولت دوازدهم در پیامی توئیتری نوشت: «چه بسا خالقان گمانه‌ها و فهرست‌سازان درهفته‌های آتی شوکه شوند. »


آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور هم در توئیتر خود نوشت: «مدیرانی که توانایی کار ندارند با عرق ملی به نفع مدیران کارآمد و خلاق کناره‌گیری کنند. منافع کشور نباید به خاطر منافع یک مدیر آسیب ببیند. » البته رییس‌جمهور در کوران انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وعده ترمیم کابینه را داده بود.


حال اصلاح‌طلبان که سهم‌خواهی‌هایشان با واکنش دولتی‌ها مواجه شده، راه سختی برای سهم بیشتر از کیک قدرت در کابینه دولت دوازدهم در پیش دارند. به‌طوری‌که آقای محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب، در پیام توئیتری در تذکری به رییسجمهور نوشته است: «اگر آرایش دولت دوازدهم متناسب با انتظارات و مطالبات رأی‌دهنگان تغییر نکند، اعتماد عمومی به رئیس‌جمهور آسیب خواهد خورد. » در هفته‌های آتی جدال باندهای فشار ناگفته‌های فراوانی را برای افکار عمومی بازگو خواهند کرد؛ آیا عیار انتخاب اعضای جدید کابینه خدمت خواهد بود یا قدرت!؟

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس