تلفن همراه

یک فعال رسانه‌ای معتقداست:بافرمان«آتش به اختیار»همه نیروهای انقلابی وپیرو دغدغه‌های رهبرانقلاب بایدواردکار فرهنگی خودجوش شوندو بااستفاده ازفضای مجازی وابزارهایی مثل تلفن همراه، آثاری راتولیدومنتشرکنند

به گزارش مشرق، حسن شمشادی، گزارشگر صداوسیما در سوریه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دست کم در دو نوبت مقصود خود از «آتش به اختیار» را به صراحت اعلام کردند. بار اول، برخی افراد دچار برداشت‌های نادرستی شدند، از این رو رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر تأکید فرمودند که نظرشان در خصوص مسائل فرهنگی و در جایی است که دستگاه‌های مرتبط، وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.وی افزود: البته اگر مفهوم «آتش به اختیار» را در بیانات رهبر انقلاب ریشه‌یابی کنیم متوجه می‌شویم که جدید نیست و بیان دغدغه‌های ایشان درباره مسائل فرهنگی، اغلب موارد مرتبط با آتش به اختیار بوده است، اما این بار به‌طور مشخص از لفظ «آتش به اختیار» استفاده کردند.

این فعال رسانه‌ای در تبیین مفهوم «آتش به اختیار» و آنچه رهبر معظم انقلاب درباره «کار فرهنگی خودجوش و تمیز» فرمودند، این‌گونه نظر داد: واقعیت این است که جامعه انقلابی و جوان ما هدف هجوم‌های مختلفی در این زمینه است و رهبری همواره گلایه‌هایی از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی داشته‌اند. از این رو تأکید کردند که خود مردم هم وارد کار فرهنگی شوند.


شمشادی درباره مصداق‌های «آتش به اختیار» در عرصه فرهنگی هم گفت: هم کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد و هم کسانی که دغدغه رهبری را شنیده‌اند کارهای وسیع و زیادی را می‌توانند انجام دهند. این کارها از مساجد، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و ... سایر مراکزی که محل گردهمایی جوانان است می‌تواند شروع شود.

از بحث و گفت وگو درباره دغدغه‌های فرهنگی گرفته تا کار در فضای مجازی که بسیاری از مردم هم امروز درگیر آن هستند.

وقتی رسانه‌های ما از ورود به برخی موضوعات مهم کوتاهی می‌کنند، خود مردم، به‌ویژه جوانان و تشکل‌های مردمی می‌توانند در فضای مجازی درباره آن موضوعات کار کنند و موثر باشند. وی ادامه داد: حتی خود مردم می‌توانند به خلق محصولات فرهنگی و رسانه‌ای بدون نیاز به بودجه دست بزنند. الان هر کسی بوسیله تلفن همراه خود می‌تواند کار فرهنگی انجام و محصول رسانه‌ای تولید کند.

آنقدر فضای مجازی گسترده شده که هر فردی می‌تواند خودش مستندساز و تولیدکننده محصولات تصویری باشد و این آثار را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد.


این خبرنگار افزود: بخش دیگری از این نوع فعالیت فرهنگی می‌تواند در فضای خویشاوندان اتفاق بیفتد. یعنی هر کس با اعضای خانواده، خویشاوندان و دوستان خود وارد گفت‌وگو شود و دغدغه‌های فرهنگی خود را مطرح کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس