کد خبر 741752
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
سمیر جعجع

رئیس حزب «القوات‌اللبنانیه» در واکنش به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله ادعا کرد: اظهارات وی جو نسبتا آرام کنونی لبنان را به هم زد و بسیاری از آنها در حیطه اختیارات دولت بوده نه شخص او.

 به گزارش مشرق، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در گفت‌وگو با رادیو «لبنان الحر» (لبنان آزاد) اعلام کرد سخنرانی جمعه (دیروز) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بر خلاف جو مثبت فعلی لبنان پس از تصویب قانون انتخابات و نیز کاملا تنش‌زا بود.

جعجع در ادامه گفت: بخش زیادی از سخنان نصرالله در حیطه اختیارات دولت لبنان بود و هیچ کدام از ما نمی‌تواند به تنهایی به موضوعات استراتژیک بپردازد و مسیرها را مشخص کند. از سوی دیگر دوره‌ای جدید شکل گرفته که تا کنون موفق به تشکیل دولت آنهم در وقت اضافه شده، اگرچه این دولت تمام امور را پیش نبرده اما حداقل توانسته یک قانون انتخاباتی را تصویب کند موضوعی که دولت‌های قبل در۱۰ سال اخیر نتوانسته بودند آن را انجام دهند.

رئیس حزب القوات اللبنانیه سپس افزود: به جای اینکه قانون جدید، آغاز مرحله ثبات سیاسی باشد اما متاسفانه سخنان نصرالله، اوضاع را بار دیگر به هم ریخت. «تصمیم راهبردی» مربوط به تمام ملت لبنان است و دولت نماینده این ملت است، سید حسن نیز در این دولت حضور دارد و اگر برآوردها و اطلاعاتی هست که باید در هیأت دولت مطرح شود باید از طریق نمایندگان حزب الله و به صورت محرمانه گفته شود تا توافق بر سر آن صورت بگیرد.

جعجع در ادامه گفت: باز کردن مرزهای لبنان، ملک شخصی کسی نیست و هیچ کسی حتی دولت لبنان هم نمی‌تواند آن را باز کند. اگر اسرائیل قصد تعدی به ما را داشته باشد آیا مرزهای خود را باز می‌کنیم و هزاران جنگجوی خارجی را (در داخل کشور خود) می‌پذیریم؟ نیروهایی که هیچ کسی نمی‌داند از کجا آمده‌ا‌ند تا به اشغال کشور ما بپردازند. چه کسی بعدا آنها را اخراج خواهد کرد؟ سید حسن ابدا حق مطرح کردن این موضوع را ندارد. در صورت هرگونه حمله اسرائیل به لبنان این  ارتش و نیروهای مسلح هستند که از آن دفاع خواهند کرد نه نیروهای خارجی که بیایند و کشور ما را اشغال کنند.

وی سپس تصریح کرد: حمله سید حسن نصرالله به عربستان و کشورهای خلیج (فارس) غیر قابل قبول است زیرا به روابط لبنان با کشورهای برادر لطمه می‌زند؛ سید حسن این اظهارات را به حساب مردم لبنان و به نفع کسان دیگری مطرح می کند  و انتظار می‌رود این موضوع در هیأت دولت مطرح شود تا تفاهم نهایی بر سر آن صورت بگیرد.

جعجع در اشاره به سخنان سید حسن درباره فلسطین هم گفت: ملت فلسطین خودش نماینده، احزاب و تشکیلات خودگردان دارد که مصلحت خود و مواضعی که باید اتخاذ کند، را می‌داند. همانگونه که ما نمی‌پذیریم کسی در امور داخلی‌مان دخالت کند، مسأله فلسطین نیز صاحبان خود را دارد و سید حسن نباید خود را نماینده‌ فلسطین بداند که می‌خواهد از ملت آن دفاع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    17 3
    جع جع چه سگیه که صحبتهای نحسشو می نویسید. این بیشعور جواب بده اون موقع که سگ اسرائیل بوده و کارمندان سفارت ایران رو تحویل اسرائیل داد یاد منافع لبنان بود یا نه!
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
      17 2
      احسنت همین مطلب توذهنم بود. مرگ بر فالانژیست
  • ایرانی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 1
    این وهابی واز نوکران آل سعود است وکاری به کار اسرائیل وفلسطین ومسلمانان ندارد با هر خفتی فقط زنده بماند این احمق یعنی نمی داند اگر حزب اله قهرمان وحمایت ایران نبود الان تحت سلطه اسرائیل بود ومانند فلسطینیان هر روززیر شکنجه وآزار واذیت روزگار سپری می کردحالا که با حمایت واز خود گذشتگی حزب اله جای راحتی برایش ایجاد شده چرند وپرندها می گوید
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    15 2
    انشاالله لبنان نیز یکدست خواهد شد و لوث وجود امثال شما پاک خواهد شد نحن قادمون یا جعجع..
  • ماني IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    10 2
    يكي نيست بگه اگه سيد حسن و حزب الله نبودند الان اسرائيليها همه تون رو به بردگي برده بودند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس