تیم فوتبال جوانان

ملی پوشان جوان فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در چارچوب رقابت های جام جهانی 2017 کره جنوبی باید به مصاف قهرمان جوانان قاره آفریقا بروند.

سرویس ورزش مشرق – اعضای تیم فوتبال جوانان کشورمان که از هفته گذشته برای شرکت در رقابت های جام جهانی جوانان راهی شهر جی جو در کره جنوبی شده اند با پیروزی امیدبخشی که در نخستین دیدار خود در این تورنمنت بدست آوردند چهارشنبه سوم خرداد باید در دومین حضور خود در این مسابقات به مصاف یکی از قدرتمندترین تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها بروند.

امیرحسین پیروانی در گفت و گو با مشرق، درباره بازی اول تیم جوانان برابر کاستاریکا اظهار داشت: ما در دیدار با کاستاریکا دو نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول بچه های تیم تحت تأثیر جو حاکم بر مسابقات قرار داشتند و نمی توانستند آن بازی خوب و همیشگی شان را ارائه بدهند. به این دلیل بین دو نیمه با آنها حرف زدم. در آغاز نیمه دوم تیم شرایط روحی بهتری پیدا کرد و توانستیم چند خطر هم روی دروازه کاستاریکا بدست بیاوریم و در نهایت یکی از آنها هم توسط مهدیخانی به گل تبدیل شد و در آخر، بازی را بردیم. وی همچنین درباره دیدار دوم این تیم مقابل نماینده آفریقایی حاضر در گروه C توضیح داد: بازی با زامبیا به مراتب مشکل تر از بازی با کاستاریکاست. البته همواره بازی های اول در هر تورنمنتی سخت است و بچه های ما هم این تجربه را در یک نیمه مقابل کاستاریکا کسب کردند.

*زامبیا با قدرت بدنی پرتغال را شکست داد

سرمربی تیم جوانان تأکید کرد: زامبیا یک تیم فیزیکی - قدرتی است و با تکیه بر همین قدرتش توانست پرتغال را شکست بدهد. بازی آنها را دیدم. تیم پرتغال یک تیم کاملا تکنیکی و فانتزی باز است که در دیدار با بازیکنان قدرتی زامبیا کم آورد. زامبیایی ها در بازی با پرتغال فوتبال من تو من را با پرتغالی ها داشتند و مانع از مالکیت توپ از سوی آنها می شدند. نکته قابل اهمیت این است که اتفاقا تیم ما هم یک تیم تکنیکی است که فوتبال را قدرتی بازی نمی کند ولی به هر حال حالا که این حریف را شناخته ایم با دانش کامل رودرروی شان قرار خواهیم گرفت.

*جوانان در بازی اول صددرصد نبودند

پیروانی در ادامه صحبت هایش پذیرفت که برخی از بازیکنان تیم جوانان مان در بازی اول در حد و اندازه های خود ظاهر نشدند. وی در این ارتباط توضیح داد: فکر می کنم برخی از نفرات ما در بازی نخست نتوانستند در اندازه های خودشان صددرصد ظاهر شوند. طبیعی هم بود. چون کمتر در قالب دیدارهای بین المللی به میدان رفته بودند و تجربه چنین بازی هایی را نداشتند. امیدوارم این نقیصه در بازی دوم کم شود و بتوانند کیفیت واقعی خودشان را نشان بدهند.

*صعود به این بازی بستگی دارد

پیروانی در پایان در این باره که آیا با وجود کسب 3 امتیاز بازی اول می توان به بالا رفتن این تیم از گروهش امید داشت یا نه گفت: نمی توانم قول صعود بدهم ولی همه دیدند که این شیربچه ها با تمام وجود زحمت می کشند. ما هم به عنوان مربیان شان تلاش مان را می کنیم که این بچه ها هم از نظر روحی و هم جسمی با قدرت آماده این بازی شوند. ضمن اینکه شناخت کاملی هم از تک تک بازیکنان زامبیا بدست آورده ایم که حتما در این بازی کمک مان خواهد کرد. قطعا ما برای برد به میدان می رویم ولی حتما یک تساوی مقابل این تیم قدرتمند هم می توان ما را به صعود امیدوارتر از قبل کند.

*کارنامه زامبیا در جام جهانی جوانان

تیم فوتبال جوانان زامبیا پیش از این در دو دوره مسابقات جام جهانی جوانان حضور داشته است. این کشور در سال های 1999 و در مسابقاتی که در نیجریه برگزار می شد شرکت کرد و در همان دور نخست اوت شد. زامبیا 4 دوره بعد در سال 2007 هم به مسابقات جام جهانی کانادا راه یافت. این تیم در آن دوره از گروهش صعود کرد و به مرحله یک هشتم رسید ولی در آن مرحله به دیگر نماینده قدرتمند آفریقا یعنی نیجریه برخورد و تن به شکست 1-2 داد و از گردونه مسابقات حذف شد.

*عملکرد بهتر زامبیا نسبت به ایران

زامبیا در مجموع دو دوره حضور در رقابت های جام جهانی تاکنون 7 بار به میدان رفته است. این تیم در مجموع از این 7 بازی 2 برد، 2 مساوی و 3 باخت، همراه با 10 گل زده و 12 خورده در کارنامه اش دارد. این در حالی است که تیم جوانان کشورمان در دو دوره قبلی حضورش از 6 بازی تنها یک برد، یک مساوی و 4 باخت با 4 زده و 13 خورده در کارنامه اش ثبت شده است تا مشخص شود ایران در گروهش از همه تیم ها ضعیف تر است.

*حریف دوم 5 لژیونر دارد

زامبیا و ممالک دیگر آفریقایی همواره جزو کشورهای فوتبالیست پروری هستند که برای تقویت اقتصاد خانواده های شان بعضا فرزندان خود را ترغیب می کنند تا با پرداختن به ورزش حرفه ای در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. در همین تیم زامبیا 5 بازیکن اصلی این تیم در لیگ های اروپایی لژیونر هستند و به رغم سن کم شان با توجه به فیزیک خوبی که دارند راهی تیم های معتبرتر شده اند.

*ایران تیم دوم گروه C

در پایان دیدارهای روز نخست گروه C تیم زامبیا، حریف روز دوم تیم کشورمان با برد 2 بر یک مقابل پرتغال به دلیل گل زده بیشتر در حال حاضر در صدر گروه است. پس از این تیم تیم کشورمان با یک برد و یک گل زده کمتر در رده دوم ایستاده است. پرتغال که در دیدار با زامبیا 1-2 به این تیم باخت به واسطه داشتن یک گل زده بدون امتیاز در رده سوم است و کاستاریکا بدون گل زده و با یک خورده و باخت در قعر گروه جای دارد.

*برنامه زمانبدنی شده تیم جوانان در کره جنوبی

زمان بازی‌ های باقیمانده این تیم در جام جهانی فوتبال جوانان 2017 کره جنوبی به شرح زیر است:

چهارشنبه 3 خرداد:

زامبیا – ایران؛ ساعت 12:30

شنبه 6 خرداد:

پرتغال – ایران؛ ساعت 12:30

مسابقات جام جهانی در 6 گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر هر گروه و 4 تیم برتر سوم گروههای 6 گانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس