کد خبر 725724
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
محمد طلایی

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: از نفراتی چون رضا اطری توقع بیش‌تری داشتم.

به گزارش مشرق، محمد طلایی درباره قهرمان تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی هند، اظهار کرد: خدا را شکر با وجود این که تیمی جوان را عازم این مسابقات کرده بودیم موفق شدیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. تاکنون کم‌تر پیش آمده که به جوانان تازه کار در چنین مسابقاتی میدان بدهند، اما بر روی این نفرات در اردوهای تیم‌ ‌ملی کار شده بود که همین امر باعث شد همه کشتی‌گیران با انگیزه بالا و با آمادگی خوب به مصاف حریفان‌شان بروند و نتایج خوبی را در این رقابت‌ها کسب کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد، با قدردانی از همکارانش در کادرفنی تیم‌ ‌ملی، گفت‌: کادرفنی زحمات زیادی را متحمل شده است تا این کشتی‌گیران را که میدان رسمی ندیده بودند، آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا کنند. این موضوع از ریسک بالایی برخوردار بود که باعث شد فشار زیادی به کادر فنی وارد شود.

او با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت‌: رشیدی، تیموری، شهبازی و محبی برای نخستین‌بار بود که در این رویداد برای ایران کشتی می‌گرفتند که با این وجود همگی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. اگر رشیدی و تیموری در لحظه آخر دچار اشتباه نمی‌شدند، مطمئنا شایستگی بیش‌تر از مدال برنز داشتند. آن‌ها در حالی شکست خوردند که حریفان‌شان صاحب تجربه زیادی بودند و سابقه حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک را داشتند، اما این نفرات برای اولین‌بار بود که در یک رویداد رسمی کشتی می‌گرفتند و با این حال با اختلاف اندکی شکست خوردند. شهبازی هم حتی می‌توانست به مدال طلا برسد، اما به‌ هر حال کسب مدال نقره نشان از شایستگی بالای این کشتی‌گیر دارد. در سنگین وزن هم محبی هر چند بسیار خوب کشتی گرفت و توانست به مدال طلا برسد، اما باید بیش‌تر از این‌ها کار کند تا با برطرف کردن نقاط ضعف، موفقیت‌های بیش‌تری را به‌دست بیاورد.

طلایی درباره بازگشت دوباره علیرضا کریمی، دارنده برنز جهان با کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: کریمی پس از باخت‌هایی که در یکی، دو سال اخیر داشت، از تجربه بسیار بالایی برخوردار شده و به لحاظ روانی نیز موفق شده خود را به شرایط خوبی برساند. او آینده درخشانی دارد و مطمئنا شایستگی بسیار بیش‌تر از این‌ها را داراست.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد درباره عملکرد نه چندان خوب رضا اطری و میثم نصیری که مدال برنز آسیا را از آن خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اطری هر چند که کشتی‌گیر با تجربه‌ای محسوب می‌شود، اما او تجربه حضور در تورنمنت‌های مختلف را دارد. البته انتظار من از او بیش‌تر از این‌ها بود. هر چند او به کشتی‌گیرانی باخت که مقابل حسن رحیمی نیز با اختلاف اندکی شکست خورده بودند، اما اگر اطری می‌خواهد خود را ثابت کند باید بهتر از این‌ها کشتی بگیرد. از دید من او ضعیف کار کرده است و لازم است که نقاط ضعفش را بر طرف کند، اما نصیری بر اثر اتفاق و در پیچ و خم کشتی شکست خورد. نصیری خیلی بهتر از حریف هندی بود، اما بر اثر اتفاق در نهایت شکست خورد. او بسیار با تجربه و پخته کشتی می‌گرفت و در مجموع حرکت رو به جلویی داشته است.

طلایی با اشاره به مدال طلای یدالله محبی، کشتی‌گیر جوان تیم‌ ‌ملی در سنگین وزن، گفت‌: محبی عملکرد خوبی داشت و توانست در اولین رویداد رسمی با انگیزه و تجربه بالایی کشتی بگیرد. او هم باید بیش‌تر از این‌ها کار کند تا به مدال‌های خوش رنگ در رقابت‌های بین‌المللی برسد. خوشبختانه ما در سنگین وزن به غیر از کمیل قاسمی و یدالله محبی نفراتی مانند جابر صادق‌زاده، پرویز هادی و ... را داریم که همگی از نفرات خوب ما محسوب می‌شوند.

وی در ادامه به عملکرد خوب داوران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه داوری در این رقابت‌ها بسیار خوب و به هیچ وجه قابل مقایسه با دوره گذشته نبود.

طلایی درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی در آستانه حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت‌: ان‌شاء‌الله بامداد فردا (چهارشنبه) عازم باکو هستیم تا در رقابت‌های بازی‌های همبستگی  کشورهای اسلامی حاضر شویم. حسن رحیمی و کمیل قاسمی را به دلیل مصدومیت در کنار تیم‌ ‌ملی نداریم و این فرصتی است تا نفرات جایگزین آن‌ها خود را نشان دهند. خوشبختانه همه تیم در شرایط خوبی قرار دارد و با هدف کسب بهترین نتایج به آذربایجان می‌رویم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور دودانگه در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی، او کماکان در کادرفنی حضور خواهد داشت یا خیر، گفت‌: جا دارد به دودانگه تبریک بگویم که چنین پست مهمی را به دست آورده است. پست جدید او منافاتی با ادامه فعالیتش در کادر فنی تیم ملی ندارد. مطمئنا او در کنار ما خواهد بود، چرا که به او نیاز داریم و نمی‌گذاریم از تیم ملی جدا شود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در پایان با قدردانی از رسول خادم، گفت‌: از خادم به خاطر مهیا کردن فضای مناسب برای تیم‌ ‌ملی قدردانی می‌کنم ، چرا که ما در چنین فضایی با آرامش کار می‌کنیم و می‌توانیم بدون حاشیه به فکر موفقیت تیم‌ ‌ملی باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس