کد خبر 720299
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
اسبدوانی

تیم ویژه فدراسیون جهانی اسبدوانی برای حل مشکلات پیش روی اسبدوانی ایران برای ورود به دروازه های بین المللی با فدراسیون سوارکاری ایران همکاری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در سفری که رونالد دیولز مشاور اجرایی تبارنامه در اتحادیه جهانی اسبدوانی و یکی از عوامل اجرایی در موضوع قرنطینه، ساتیش راما کریسنان مسئول ثبت تبارنامه اسب های آسیایی به همراه دکتر آنتونی کتل و ژان پی یر دروباکس از برنامه ریزان اجرایی مسابقات اسبدوانی به ایران داشتند، مذاکرات فشرده ای برای حل مساله قرنطینه و حضور در مسابقات بین المللی اسبدوانی با مسعود خلیلی رییس فدراسیون اسبدوانی ایران و برخی از نهادهای مرتبط از جمله سازمان دامپزشکی صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در ابتدای امر مقرر شده است که با راه اندازی  جکی کلاب، تشکیلات بخش خصوصی برای برنامه ریزی و اجرای مسابقات اسبدوانی، اولین اقدام برای ایجاد زیربنایی مناسب برای مسابقات اسبدوانی انجام شود. در این راه  فدراسیون سوارکاری ایران با آنتونی کتل و ژان پی یر دروباکس دو مشاور باسابقه از کشورهای نیوزیلند و فرانسه قرارداد همکاری منعقد کرده که علاوه بر تشکیل جکی کلاب این دو بر روند حل مشکل قرنطینه اسب های ورزشی ایران نیز نظارت داشته باشند.

گروه ویژه اتحادیه جهانی اسبدوانی در سفر خود به تهران سری به برخی از باشگاه های تولید و پرورش اسب تروبرد ایران نیز زدند و در رادان هورس یکی از مجهزترین باشگاه های پرورش اسب ایران از امکانات و اسبهای این باشگاه دیدن کردند. در این بازدید ساتیش راما مسئول ثبت تبارنامه اسبهای آسیایی که از کیفیت برخی از اسبهای تولید شده ایرانی مرکز پرورش اسب رادان هورس شگفت زده شده بود، با بیان اینکه باید هر چه سریعتر مشکلات موجود اسبدوانی ایران حل شود تا این اسبهای باکیفیت در میادین بین المللی هم بدوند، گفت: مشکلات موجود اسبدوانی ایران با تلاش در مدت کوتاهی حل می شود باید تنها برنامه ریزی زمانی مناسبی داشته باشیم. نمی خواهم به گذشته برگردم چون فایده ای ندارد، اما تلاش هایی خوبی را در سفر قبل آغاز کردیم و امیدوارم که این تلاش ها نتیجه دهد.

حمید رادان مدیر این باشگاه هم که به نمایندگی از مالکان اسب تروبرد سخن می گفت در این دیدار از پتانسیل های بالای پرورش اسب تروبرد در ایران و علاقمندی هایی ایرانی ها به آن گفت: در چند سال اخیر مالکان اسب های تروبرد برای پرورش و تکثیر این نوع اسب ها در جهت کیفی تر شدن حرکت می کنند. برخی از اسب های ایرانی قابلیت حضور در میادین مسابقات بین المللی مثل دوبی را دارند که متاسفانه مشکلات موجود مانع این کار شده است. امیدوارم که با تلاش هایی که در حال انجام در فدراسیون سوارکاری ایرانی است، اسب های با کیفیت ایرانی نیز  وارد میدان های کورس جهانی شود و موانع برای ثبت تبارنامه اسب های ایرانی برداشته شود. مالکان اسب ایرانی برای حل مشکلات هر کاری را که لازم باشند را انجام می دهند و به فدراسیون کمک می کنند.

مسیر حضور ایران در میادین بین المللی از زبان نماینده فدراسیون جهانی

رولند دیولز مشاور فنی و اجرایی فدراسیون جهانی اسبدوانی که  که به همراه همکاران خود به تهران سفر کرده، در گفت و گو با فارس با اشاره به اقداماتی که باید در ایران صورت گیرد، گفت: سوارکاری ایران باید کارهایی را اجرایی کند تا جهانی شود. یکی از مهترین کارها ثبت اسب ها در کتاب تبارنامه است. باید همه اسبهای ورزشی ایران شناسایی شوند. این اولین کار است. می دانم که اقداماتی شروع شده اما هنوز نهایی نشده و باید تا پایان سپتامبر (شهریورماه) این کتاب تهیه شود و تا پایان اکتبر (آبان) توسط فدراسیون جهانی و آسیایی تایید شود.

مشاور فنی و اجرایی فدراسیون جهانی اسبدوانی دومین کار را تشکیل انجمن اسبدوانی در ایران یا همان جکی کلاب عنوان کرد و افزود: انجمن اسبدوانی ایران باید به زودی تشکیل شود و با بقیه کشورها هم در ارتباط باشد و با آنها همکاری کند. بعد از آن می بایست به عضویت فدراسیون اسبدوانی آسیایی دربیایید. عمل انجمن اسبدوانی ایران بسیار مهم است و باید در اقدامات خود، امتیازات خوبی را کسب کند. من می دانم که این کارها به راحتی صورت نمی گیرد و راه پیش رو به آسانی نیست و به همین دلیل من نمی خواهم همه چیز قانون شود، اما باید یک سری کارها مقدماتی صورت بگیرد و غیر از این ممکن نیست.

وی افزود: همه دست اندرکاران سوارکاری ایران باید مدرک داشته باشند؛ از مالکین گرفته تا مربیان، سوارکاران و پرورش دهندگان و... باید کنترل دقیقی روی قوانین صورت بگیرد و تقویم مسابقات اسبدوانی نیز تحت کنترل دقیق قوانین باشد.

رولند دیولز همچنین با اشاره به گفت و گو ها و جلسات خود با رییس فدراسیون اسبدوانی ایران تاکید کرد: در حال حاضر ایران هستیم و می خواهیم مشکل قرنطینه اسب ها و مشکلات حمل و نقل اسب ها را به خارج از کشور حل کنیم. ما با فدراسیون سوارکاری ایران گفتگوهای خوبی داشته ایم و امیدواریم که این گفته ها به صورت عملی نیز محقق شوند. داشتن یک انجمن اسبدوانی در ساختار فدراسیون ضروری است. بایستی شرایط کورس را با استانداردهای جهانی هماهنگ کنیم. اگر بتوانیم تمامی این کارها را در طول سه سال انجام دهیم به نظرم کار بزرگی انجام داده ایم. اما همیشه یک مشکلی وجود دارد.»

دیدار تیم ویژه نهادهای بین المللی اسبدوانی از ایران و امکانات باشگاه های پرورش و تولید اسب تروبرد  می تواند زمینه ای برای برآورده شدن آروزی دیرینه اسبدوانی کشور برای حضور میادین بین المللی اسبدوانی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس