کد خبر 716953
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
یورو

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از بررسی نحوه راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در اروپا و آینده صنعت در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا خبر داد.

به گزارش مشرق، علی دیواندری صبح امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما که روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: بسیار خرسندم از اینکه پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا افتخار میزبانی مدیران ارشد اقتصادی و سیاسی کشور، مدیران ارشد نظام بانکی، مدیران و نمایندگان شرکت‌ها، بانکها، فعالان اقتصادی، اندیشمندان، صاحبنظران و متخصصان اقتصادی داخلی و خارجی را دارد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی اظهارداشت: امروز در حالی چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا برگزار می شود که از روابط تجاری ایران و اروپا مبتنی بر منافع متقابل، سالیان متمادی می گذرد. آرزومندم چنین نشست هایی با الهام از تجارب پیشین و چشم انداز جدیدی که اکنون پیش روست، در ایجاد فضای مثبت گفتگو و تسهیل همکاری های بیشتر اقتصادی کارساز باشد.

دیواندری با تاکید بر بهبود مناسبات اقتصادی با قاره اروپا که پس از قاره آسیا دومین شریک تجاری بزرگ جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با نگاهی به شکل گیری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، از برگزاری اولین همایش در نوامبر 2015 فرانکفورت حدود دو سال می‌گذرد. همگان به خاطر داریم آن گردهمایی صمیمانه در شرایطی پایه گذاری شد که هنوز سایه محدودیت های بین المللی بر اقتصاد ایران سنگینی می کرد، اما آن حرکت ارزشمند نقطه آغاز تلاشی بود که به تدریج و همزمان با رفع محدودیت های بین المللی به ثمر نشست و به کانونی برای از سرگیری روابط تجاری ایران و اروپا، تبدیل گردید.

وی ادامه داد: در همایش مارچ 2016 تهران و متعاقب آن همایش نوامبر 2016 فرانکفورت اشتیاق نمایندگان بانک‌ها، موسسات مالی، کارآفرینان، دانشگاهیان و سیاستمداران دو طرف برای شناخت آخرین دستاوردها و زمینه‌ها و ظرفیت های ارتقا روابط اقتصادی و بانکی به روشنی قابل مشاهده بود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی افزود: اکنون که فرصت ارزشمندی برای گسترش روابط تجاری و بانکی فراهم آمده است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نظام بانکی کشور نیز اقدامات مهمی را به منظور اتصال مجدد به نظام پولی و بانکی بین الملل، در دستور کار خود قرار داده و انتظار دارد مشکلات، موانع و محدودیت های موجود در سایه تعامل و همکاری، با سرعت بیشتری مرتفع گردند.

دیواندری تاکید کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای بهره‌برداری از فرصت‌های به وجود آمده و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه ایجاد ثبات اقتصادی و شفافیت مالی را برای گسترش بیش از پیش همکاری های بانکی و تجاری فراهم نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اجرایی شدن اقدامات زیرساختی ضروری توسط نهادهای ذی‌ربط، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز وظیفه خود می داند با مشارکت جدی در برگزاری چنین جلساتی، فضای مثبت و سازنده تسهیل روابط اقتصادی را گسترش دهد.

وی تصریح کرد: از آنجا که در سال‌های اخیر تطبیق با قوانین و مقررات به یکی از حوزه‌های تعیین کننده در روابط بانکی بین‌الملل تبدیل شده و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های برقراری مجدد ارتباط نظام بانکی ایران با نظام بانکی بین‌الملل به شمار می‌رود، پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تطبیق با قوانین و مقررات در نظام بانکی به عنوان یکی دیگر از موضوعات محور اول مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: ارتقای شفافیت مالی و به روزرسانی استانداردهای گزارشگری مالی همگرا با استاندارد IFRS یکی دیگر از موضوعات نشست‌های این گردهمایی است که به تحلیل اقدامات انجام شده و گام‌های بعدی اختصاص خواهد داشت. بررسی مطالبات غیرجاری و استفاده از موفقیت‌ها و تجارب بین‌المللی در زمینه رفع معضل مطالبات غیرجاری از مباحث مورد تاکید است.

دیواندری خاطرنشان کرد: همچنین بررسی نحوه راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در اروپا و آینده صنعت پرداخت از موضوعات دیگر همایش چهارم است. در کنار این موضوعات، فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران محور دوم مباحث چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا خواهد بود. در این راستا یکی از مباحث کلیدی‌ جذابیت‌های تامین مالی و سرمایه گذاری در صنایع زیر بنایی مانند صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و راه و ساختمان خواهد بود که با سخنرانی و هم‌اندیشی مدیران و صاحب‌نظران ذی‌ربط، فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس