رادیو

آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید رادیو قرآن با حضور نسرین آبروانی معاون صدای جمهوری اسلامی، اساتید قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن اجتماعات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش مشرق،‌ آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید رادیو قرآن با حضور نسرین آبروانی معاون صدای جمهوری اسلامی، اساتید قاریان و حافظان قرآن کریم در سالن اجتماعات معاونت صدا برگزار شد. در این مراسم عباس سلیمی، استاد قرآن با بیان اینکه هیچ وداعی با آقای صالحی نخواهیم داشت گفت: آقای صالحی به عنوان یک نخبه عضو جامعه قرآنی است و تا آخر عمر هم خواهد بود و امید است با دعوت استاد ابوالقاسمی به عنوان مشاور در کنار رادیو قرآن باشد.

وی با اشاره به سه عنصر مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت در استاد ابوالقاسمی گفت: انتخاب آقای ابوالقاسمی به مدیریت رادیو قرآن از مشروعیت الهی و قانونی برخوردار است که این انتخاب مدیران رسانه ملی جای تشکر دارد. سلیمی به عنصر مقبولیت اشاره کرد و گفت: مقبولیت یکی از عناصر تحول و هنگامی که فردی در کارش تخصص داشته باشد کار او مقبول می‌شود.

این استاد قرآن کریم محبوبیت را سومین عنصر موفقیت ابوالقاسمی برشمرد و گفت: نوع ارتباط استاد ابوالقاسمی با جامعه قرآنی خصوصاً شاگردان سبب شده تا از محبوبیت خاصی برخوردار باشد و با این سه عنصر ناممکن‌ها ممکن خواهد شد. سلیمی با بیان پنج توصیه به مدیر جدید رادیو قرآن گفت: طراحی نظام پیشنهادها در رادیو قرآن، تعامل جدی با شبکه قرآن، همکاری با نهادهای قرآنی، تنظیم دقیق لیستی از منویات مقام معظم رهبری به همراه طرح عملیاتی و زمان‌بندی و حضور فیزیکی و مستمر در رادیو قرآن پنج توصیه من به استاد احمد ابوالقاسمی است.

در ادامه سید میعاد صالحی مدیر سابق رادیو قرآن ضمن تبریک به احمد ابوالقاسمی به جهت انتصاب ایشان در این شبکه گزارشی از فعالیت‌های زمان تصدی‌گری ایشان ارائه کرد و گفت: افزایش حضور میدانی رادیو قرآن میان مردم و پخش زنده رخدادهای فرهنگی، استقرار استدیو سیار در حرم رضوی و پخش زنده مراسم تحویل سال، راه‌اندازی رادیو نمای قرآن در تاسوعای سال گذشته و همچنین تلاش در جهت پخش تلاوت‌ها، اصلاح کنداکتور شبکه با توجه به نیاز مخاطبان و تولید برنامه‌هایی در جهت ترویج سبک زندگی قرآنی از مهم‌ترین اقدامات رادیو قرآن در زمان حضور بنده به شمار می‌آید. 

پس از صالحی ابوالقاسمی مدیر جدید رادیو قرآن به سخنرانی پرداخت و گفت: باید در مدیریت شیوه کار حضرت سلیمان را در دستور کار قرار داشت یعنی هنگامی که با اشتباهاتی مواجه می‌شد که به جامعه لطمه می‌زد به شدت برخورد می‌کرد و اگر اشتباهات تبعاتی نداشت و یا شخصا به حضرت خسارت وارد می‌کرد گذشت می‌کردند.

ابوالقاسمی پرسنل رادیو قرآن را بر شنوندگان ارجح دانست و گفت: باید پرسنل رادیو قرآن ابتدا خودشان از قرآن بهره ببرند و در این صورت هر کدام از پرسنل می‌تواند نقش مدیر را در رادیو ایفا کند، از این رو آموزش‌هایی در راستای رفتار های قرآنی و مهارت‌های قرآنی برای پرسنل برگزار خواهیم کرد.

در پایان نسرین آبروانی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی تغییرات در سطوح مدیریتی را امری طبیعی دانست و گفت: اقای صالحی از سرمایه‌های علمی و دانشگاهی کشور هستند امید است که در سنگرهای دیگر موفق باشند.  وی ابوالقاسمی از نیروهای قدیمی رادیو برشمرد و گفت: آقای ابوالقاسمی از چهره‌های قرآنی کشور و از نیروهای رادیو قرآن است که با پذیرش مسئولیت رادیو قرآن بر ما منت نهادند و ان شا الله در این سمت موفق خواهند بود.

آبروانی با اشاره به عنایات رهبر معظم انقلاب به رادیو قرآن گفت: قطعاً رهبر معظم انقلاب انتظارات ویژه‌ای هم از رادیو قرآن دارند که باید توجه داشت. همچنین این جمع فرهیخته باید یک اتاق فکر قدرتمند برای رادیو قرآن باشند و با همکاری شورای عالی قرآن به کمک رادیو قرآن بیایند.

در پایان این مراسم ضمن اعطای حکم مدیریت به ابوالقاسمی از تلاش‌های سیدمیعاد صالحی تجلیل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس