کام شیرین

در قسمت ۵۱ برنامه " کام شیرین "، موضوع طلاق در یک خانواده مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین دو کتاب روان شناسی برای بیننده ها معرفی می شود.

به گزارش مشرق، طلاق، جدایی پدر و مادر از یکدیگر و روابط آن ها با فرزندانشان پس از این رویداد، یکی از مهم ترین موضوعات روان شناسی است که برنامه تلویزیونی«کام شیرین » در قسمت 5۱ خود به آن می پردازد. در ابتدای این قسمت ، دکتر نامور کارشناس برنامه بار دیگر بر چالش سازش با تلفن همراه و فضای مجازی تاکید کرد که بر این اساس اعضای یک خانواده باید همواره سبد زندگی شیرین را مورد توجه قرار دهند.

بر این اساس، افراد با قرار دادن گوشی های همراه خود در سبد زندگی شیرین، از فضای مجازی دور می شوند و زمان بیشتری را به سپری کردن در کنار اعضای خانواده خود، اختصاص می دهند. در این برنامه پس از پخش بخش ویژه نمایشی، نامور در داخل استودیو به گفت و گو با حاضران می پردازد.
در این روند، یکی از مخاطبان حاضر در استودیو به این موضوع اشاره می کند که بر این اساس ممکن است برخی از خانم ها، تمایل داشته باشند پس از ازدواج، تحصیلات خود را ادامه بدهند. وی افزود: من هم در ابتدا چنین ذهنیتی داشتم اما وقتی با چند تن از دوستانم صحبت کردم، بر این موضوه واقف شدم که زندگی نسبت به درس الویت بیشتری دارد.
در ادامه برنامه، نامور بخش هایی از کتاب "پسرها" با ترجمه ای از مریم عباسی را خواند که بر اساس یکی از جمله های این کتاب، طلاق همه آرزوهای یک پدر برای فرزندش را بر باد می دهد. بسیار ضروری است هر اتفاقی که در زندگی زناشویی شان رخ داد، در کنار فرزندتان باشید و از او جدا نشوید.
پس از خواندن این بخش از کتاب "پسرها"، کارشناس برنامه بر این نکته تاکید کرد که حضور در کنار فرزند و مشارکت در تربیت او، یکی از مصداق های طلاق سالم است که افراد می توانند به آن توجه داشته باشند. نامور در قسمت 53 " کام شیرین " به معرفی یک کتاب درسی و دانشگاهی با عنوان " روان شناسی نوجوانان " نیز می پردازد که اسماعیل بیابانگرد مطالعه آن را به افرادی که در رشته های روان شناسی درس می خوانند، توصیه کرده است.
گفتنی است، برنامه تلویزیونی "کام شیرین" به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۱ صبح با حضور دکتر هومن نامور کارشناس روی آنتن شبکه دو سیما می رود. تکرار هر برنامه نیز همان شب ساعت ۲۳:۵۰ پخش می شود.
 
این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری شهید همت تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس