رزمی

تشکیل شورایی به نام" شورای ساماندهی سبک‌ها" با اخذ تصمیماتی در حوزه سطح بندی سبک‌های ورزشی به سطوح گروه، کمیته و انجمن، موجبات سردر گمی‌های فراوانی را فراهم آورده است.

به گزارش مشرق، طبق آیین‌نامه فدراسیون‌های آماتوری کشور کنترل اداره سبک‌ها و یا صدور پروانه سبک‌های رزمی کشور به عهده فدراسیون‌ها به عنوان بالاترین نهاد تخصصی می‌باشد. اما طی سال‌های اخیر، وزارت ورزش و جوانان این مسئولیت قانونی را که طبق آیین‌نامه متوجه فدراسیون‌های ورزشی می‌باشد را با تشکیل شورایی به نام "شورای ساماندهی سبک‌ها" زیر سئوال برده است. چنین تصمیم غیرکارشناسانه‌ای موجب شده تا تصمیم‌گیری و سطح‌بندی این سبک‌ها در تمامی این سال‌ها مورد نقد و اعتراض فدراسیون‌ و روسای سبکها و مخاطبان آن قرار گیرد.

این‌که وزارت ورزش و جوانان نقش نظارتی خود را بر نهادهای "غیر دولتی" یا همان فدراسیون‌ها فراموش کرده و بر خلاف دستورالعمل‌های بین‌المللی و اساسنامه‌های فدراسیون‌های جهانی، مستقیماً وارد عمل شده و نقش"تصدی‌گری" را برای خود قائل شده، به تنهایی یکی از محل‌های اصلی آسیب‌رسانی به ورزش کشور و هر چه دولتی‌شدن بیشتر فدراسیون‌ها می‌باشد. اما در این میان نکته جالب‌تر، کار عجیب و غریب سرپرست جدید دفتر توسعه و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان "آقای منکرسی" در جریان صدور ابلاغ کارشناس برای فردی است که هیچ سبقه کارشناسی در حوزه رزمی ندارد.

حضور این عضو کمیته ارزیابی سبک‌ها باعث شده، تا با تصمیمات عجیبش، یکی از پر جمعیت‌ترین فدراسیون‌های کشور یعنی "ورزشهای رزمی" با چالش های غیرقابل جبرانی مواجه گردد.

این عضو کمیته ارزیابی سبک‌ها با ایجاد کانال تلگرامی با عنوان «بررسی مشکلات رزمی ایران» اقدام به انتشار مطالبی می‌کند که باید سئوال کرد وزارت ورزش و جوانان در جریان ایجاد چنین کانالی از سوی کارشناس خود قرار دارد یا خیر؟

شایان ذکر است به دنبال مسائل پیش آمده و برای روشن شدن موضوع، عده‌ای از اهالی رزمی کشور امروز با مراجعه به دفتر معاون قهرمانی وزارت ورزش و اداره کل حراست خواستار بررسی این مطلب شدند که کم‌ترین انتظار آن‌ها واکنشی از سوی مسئولان مربوطه به این اعتراضشان می‌باشد.

در این میان اما سوال از آقای منکرسی این است، مگر نه اینکه بنا بر آیین‌نامه‌های همین شورا، کارشناسان این شورا باید از افرادی کاملا بی‌طرف باشند؟ ایجاد یک کانال تلگرامی با عنوان بررسی مشکلات رزمی ایران آیا می‌تواند بی‌طرفی این کارشناس را در سطح وزارت ورزش و جوانان نشان دهد؟

در چنین شرایطی جامعه رزمی با فردی روبروست که در حال کشمکش با فدراسیون ورزش‌های رزمی به واسطه همین کانال‌های مجازی است. این همان فردی است که می‌بایستی بدون قرض نظری در مورد سبک‌های این فدراسیون بدهد که پرونده‌های بسیاری در این خصوص در شورای ساماندهی سبک‌ها وجود دارد.

منبع: آخرین خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس