کد خبر 705396
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مارین لوپن

۷۲ درصد از شهروندان فرانسه حاضر به ترک منطقه یورو و تغییر واحد پول خود نیستند.

 به گزارش مشرق، رهبر جبهه ملی فرانسه همچنان با نگرانی خاصی فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی امانوئل ماکرون نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مورد رصد و تحلیل قرار می دهد. مارین لوپن از یک سو نسبت به راهیابی خود به دور دوم انتخابات اطمینان دارد و از سوی دیگر، خود را در دور دوم انتخابات در رقابت با ماکرون ناتوان می بیند.حمایت برخی نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از جمله فرانسوا بایرو از ماکرون ، منجر به تعمیق نگرانی های لوپن شده است.

از سوی دیگر، نظرسنجی های صورت گرفته در فرانسه نشان می دهد که میزان حمایتهای مردمی از لوپن طی هفته های اخیر از 28 درصد فراتر نرفته است. این میزان، صعود لوپن به دور دوم و نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه را تضمین می کند اما جهت پیروزی وی در دور دوم به هیچ عنوان کافی نیست!

یکی از مواردی که لوپن بر روی آن تاکیدی ویژه دارد، تقابل با اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. اظهارات اخیر رهبر جبهه ملی فرانسه شاهدی بر این مدعاست. وی در جریان تظاهراتی در میان طرفدارانش اعلام کرده است :

" اتحادیه اروپا خواهد مرد، چون مردم دیگر آن را نمی خواهند...امپراطوری های مستکبر و سلطه طلب رو به هلاک و نابودی هستند...."

هم اکنون اصلی ترین هدف رهبر جبهه ملی فرانسه، جذب ارای مردد در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است، یعنی کاری که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده آمریکا صورت داد. با این حال به نظر می رسد لوپن در محاسبات خود تا اندازه زیادی اشتباه کرده است! اگرچه نتایج انتخابات در دور دوم ریاست جمهوری فرانسه به سبب اجتناب برخی افراد از اعلام رای خود تاحدودی غیر قابل پیش بینی است اما برخی نظرسنجی های موازی، نشان می دهد بسیاری از فرانسوی ها با رویکرد سیاسی و اقتصادی لوپن موافق نیستند.

به عنوان مثال یکی از اهداف لوپن که صراحتا آن را اعلام کرده است، خروج ازمنطقه یورو می باشد. نظرسنجی های صورت گرفته در فرانسه نشان می دهد که 72 درصد از شهروندان این کشور حاضر به ترک منطقه یورو و تغییر واحد پول خود نیستند.به عبارت بهتر، همان 28 درصدی که از مواضع سیاسی و ملی گرایانه لوپن حمایت می کنند، از مواضع اقتصادی وی نیز حمایت می کنند. بدیهی است که اصرار لوپن نسبت به خروج فرانسه از منطقه یورو و اتحادیه اروپا نتیجه ای معکوس برای جریان راست افراطی و کمپین انتخاباتی لوپن خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه لوپن به شدت نگران از دست رفتن پایگاه 28 درصدی خود در صورت شکست در انتخابات است. وی سعی دارد از فضای موجود در راستای تقویت جبهه ملی فرانسه استفاده کند. با این حال در صورتی که نظرسنجی های انتخاباتی تحقق پیدا کند و ماکرون در دور دوم انتخابات موفق شود با اختلافی زیاد رهبر جبهه ملی فرانسه را شکست دهد، شاهد آغاز شکاف و بحران در این مجموعه خواهیم بود، بحرانی که حتی شاید لوپن در آینده قادر به مدیریت آن نباشد.

در برهه فعلی، رهبر جبهه ملی فرانسه سعی دارد با استناد به روشهای پوپولیستی و کپی برداری از روشهای انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکا ، آرای خاکستری و سفید را به سود خود به گردش در آورد. او سعی دارد با جذب آرای افراد مردد، نظرسنجی های انتخاباتی را ( در دور دوم انتخابات) به چالش بکشد.

او در صدد است بر لشگر 28 درصدی خود بیافزاید و در این دور از انتخابات بر رقیب سرسخت احتمالی خود در دور دوم یعنی ماکرون پیروز شود. با این حال شکست در انتخابات، در خوشبینانه ترین و حداقلی ترین حالت ممکن، به معنای دوری 5 ساله جریان راست افراطی از قدرت خواهد بود. موضوعی که هضم آن برای لوپن سخت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس