کد خبر 701411
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
رئیس جمهور چین

رئیس جمهور و فرمانده کل قوای چین از ارتش خواست که نوآوری علمی و فنی را در دستور کار نوسازی و مدرن کردن خود قرار دهد.

به گزارش مشرق، «شی جین پینگ» که روز دوشنبه در جمع شماری از نظامیان بلند پایه این کشور در حاشیه اجلاس کنگره ملی خلق چین سخن می گفت، اظهار داشت: ارتش باید خدمات دفاعی، فنی و علمی خود را بتدریج وارد عرصه تجاری کند و با شرکت های خصوصی تجاری در این زمینه تعامل داشته باشد.


به گزارش «چاینا دیلی» وی کلید قدرتمندتر شدن ارتش را همبستگی بیشتر نظامیان با بخش های غیرنظامی دانست و گفت که با ابداعات علمی و فنی طرفین می توانند اقتدار نظامی کشور را رقم بزنند.
رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین تصریح کرد که تجهیزات و تسلیحات پیشرفته در جریان بکارگیری نوآوری های علمی و فنی ساخته می شود و در دسترس ارتش قرار می گیرد.
وی خواستار آن شد که ارتش وابستگی و انسجام بیشتری میان بخش های نظامی و غیرنظامی ایجاد کند و افزود که اگر از این ابتکارات جدید در هر دو طرف استفاده شود، علاوه بر افزایش قدرت نظامی، ارتش نوسازی و مدرنتر شده و بخش های غیرنظامی هم فعالتر خواهند شد.
رئیس جمهور چین در عین حال از ارتش خواست سامانه های آموزشی و تربیتی خود را به روز کرده و نیروهای فنی و حرفه ای و کار آزموده پرورش دهد.
«شی» افزود: چنانچه هر مانعی در راه رسیدن به این اهداف وجود دارد و گروه ذی نفعی که در این مسیر سنگ اندازی می کند، باید از میان برداشته شود.
چاینا دیلی در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: کمیته مرکزی حزب حاکم در ماه ژانویه سال جاری میلادی یک کمیسیون ویژه نظامی ـ غیرنظامی برای پیوند دادن بخش های مختلف ارتش با شرکت های تجاری ایجاد کرده است که ریاست آن در اختیار رئیس جمهور است.
همزمان اداره صنایع و علوم و فنون دفاعی کشور در بیانیه ای آورده است که در حال رفع موانع بر سر همکاری ارتش با شرکت های تجاری و بخش خصوصی است و انتظار می رود قراردادهای بیشتری در آینده میان طرفین امضا شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس