مقامات غنا یک سفارتخانه جعلی آمریکا در شهر «آکرا» که توسط یک باند تبهکار اداره می‌شد و به مدت یک دهه به صورت غیرقانونی روادید معتبر آمریکا صادر می‌کرد، را تعطیل کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات کشور «غنا» یک سفارتخانه جعلی آمریکا در «آکرا» پایتخت این کشور که توسط یک شبکه تبهکار اداره می‌شد و برای یک دهه به صورت غیرقانونی روادید معتبر صادر می‌کرد را تعطیل کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، قبل از آنکه این سفارتخانه در تابستان امسال تعطیل شود، در یک ساختمان مخروبه صورتی رنگ دو طبقه با سقف ایرانیتی قرار گرفته و بود و پرچم آمریکا نیز در بیرون از ساختمان آویزان شده بود. داخل ساختمان نیز تصویری از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا آویزان شده بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سفارتخانه توسط دولت آمریکا اداره نمی‌شد بلکه گروهی از باند تبهکار کشور غنا و ترکیه و یک حقوقدان اهل غنا آن را اداره می‌کردند که کارهای مربوط مهاجرت و حقوق جزا را انجام می‌داد.»

شهروندان اهل ترکیه که به زبانهای انگلیسی و هلندی صحبت می‌کردند، بعنوان کارکنان کنسولی فعالیت می کردند. بازرسان همچنین یک سفارتخانه جعلی هلندی را نیز کشف کرده‌اند.

مقامات هلند هنوز در رابطه با این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

حلقه مجرمان به صورت متقلبانه روادید مرسوم و قانونی آمریکا و مدارک شناسایی جعلی از جمله تاریخ تولد صادر می‌کرد و در ازای صدور هر مدرک مبلغ 6 هزار دلار دریافت می‌کردند.

مقامات در حین عملیات حمله به این سفارتخانه جعلی، شماری را دستگیر کردند و همچنین روادید‌های معتبر و تقلبی هندی، آفریقای جنوبی و منطقه شینگن و 150 گذرنامه از 10 کشور مختلف به همراه یک لپ‌تاپ و تلفن‌های هوشمند ضبط کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا عنوان نشد که چطور این باند تبهکار به روادید معتبر دست پیدا کرده بودند و وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام نکرد که چه تعداد به صورت غیرقانونی با استفاده از این روادیدی که گروه تبهکاران غنا صادر کرده بودند، وارد آمریکا و دیگر کشورها شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این گروه از مجرمان توانسته بودند که به مقامات فاسد باج بدهند تا طور دیگری با آنها برخورد کند و همچنین از این طریق موفق شده بودند اسناد قانونی را دستکاری کنند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس