رئیس اندیشکده آمریکایی علوم و امنیت بین الملل در نشستی روز سه شنبه دولت آمریکا را به ادامه سیاست پنهان کاری در زمینه اجرای برجام متهم کرده است.

به گزارش مشرق، دیوید آلبرایت، رئیس اندیشکده علوم و امنیت بین الملل که نقش گسترده ای در فضاسازی علیه برنامه هسته ای ایران داشته در نشستی روز سه شنبه گفت که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سیاست مخفی کاری در قبال برجام را ادامه می دهد. 

آقای «آلبرایت»، در نشست روز سه شنبه در دانشگاه «جرج واشنگتن» درباره توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 با تکرار ادعاهای قبلی گفت که دولت اوباما به صورت مخفیانه به ایران اجازه ذخیره مقادیر زیادی اورانیوم در اشکال مختلف، فراتر از سقف مورد توافق در برجام را داده است.

موسسه تحت هدایت آقای آلبرایت، ماه گذشته در گزارشی مدعی شده بود ایران از معافیت هایی فراتر از برجام به ویژه در بخش غنی سازی برخوردار و از محدودیت های میزان نگهداری اورانیوم با درصد غنای پایین در تأسیسات هسته ای خود معاف شده است. مطابق این ادعا، کمیسیون مشترک برجام که آمریکا یکی از اعضای آن است برای لغو تحریم های ایران در موعد مقرر شده در برجام به ایران اجازه داده از سقف نگهداری 300 کیلوگرم اورانیوم کم غنا تعیین شده در برجام فراتر برود. 

گزارش این اندیشکده آمریکایی همچنین به یکی از موارد اختلاف نظر قبلی بین ایران و گروه 1+5 برای اجرای برجام، یعنی موضوع پسماندهای باقی مانده در خطوط فراوری ایران اشاره کرده و نوشته بود که در توافق هسته ای درباره این پسماندها و اینکه آیا آنها در حسابرسی آژانس محاسبه می شوند یا خیر صحبتی به میان نیامده است. 

آلبرایت در نشست روز سه شنبه در همین باره گفت: «دولت همیشه به من می گوید که اعداد را فراموش کرده است، اما من فکر می کنم که آنها تمایل چندانی به انتشار اطلاعات ندارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس