کد خبر 66148
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

به گزارش مشرق به نقل از سلام تبریز، این فیلم مستند از زندگی و مبارزات حاج علی‌اکرام رهبر فقید حزب اسلام‌ جمهوری‌آذربایجان که در اواخر اسفند سال گذشته دار فانی را وداع گفت، تهیه شده است.

حاج «علی اکرام علی‏اف» فعال شیعی و عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) رهبر سابق حزب اسلامی جمهوری آذربایجان در شهر نارداران زاده شد.


فعالیت‌های دینی و اجتماعی حاج علی اکرام در جمهوری آذربایجان تحت تأثیر انقلاب اسلامی و امام خمینی از همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و در مدت ۷۱ سال عمر خود یکی از رهبران مثبت و خدوم اسلام و تشیع و مورج افکار و اندیشه‌های امام راحل بود.


حاج علی اکرام که رهبری مقلدان امام در باکو و قصبه نارداران را به عهده داشت و از ارادتمندان مقام معظم رهبری بود سال‌ها در زندان دشمنان اسلام و کمونیست‌های آمریکایی محبوس شد، شکنجه دید و حتی سلامت خود را در این راه از دست داد.


حاج علی اکرام متولد ۱۹۴۰ در منزل خود در نارداران به خاطر بیماری ریوی که آثار دوران مبارزه و تحمل زندان بود دار فانی را وداع گفت.


این فیلم به کارگردانی «مهدی نعلبندی» تهیه شده در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در سالن آمفی تائتر دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از سال ۱۸ الی ۲۰ رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس