رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاهایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم.

دولت تنها 20درصد بودجه دفاعی را پرداخت کرده است/ احتمال ایجاد پایگاه دریایی ایران در سوریه و یمن در آینده
به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز داوطلبان زیادی برای حضور در صحنه دفاع از حرم در نیروی دریایی و دیگر نیروها وحود دارند که اگر فضا ایجاد شود، آماده جان فشانی هستند.
 
باقری گفت: ارزیابی‌های میدانی و بررسی‌های صورت گرفته نشان از رشد چشمگیر نداجا در زمان فرماندهی امیر سیاری دارد.
 
وی تصریح کرد: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول نفت است و در بعد از برجام که تحریم های فروش نفت تا حدودی برداشته شده اما پول فروش نفت به کشور بازنگشت.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برداشت مسئولین این بود که از بهمن سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که اینگونه نشد و برای همین است که دولت تاکنون که بش از نیمی از سال گذشته، 20درصد بودجه دفاعی را پرداخت کرده است.
 
 باقری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اطلاعات کارهای خوبی در نیروی دریایی ارتش شده است، گفت: هم اکنون ناو شیراز در حال ساخت است که با عملیاتی شدن آن، حرکت بزرگی در حوزه اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بایستی با تجهیزاتی چون پهبادهای دریاپایه روی مسایل اطلاعاتی و دریافت اطلاعات دشمن متمرکز شویم و راهبردها و دکترین‌های ما باید همواره بروز و راهگشا و موجب بازدارندگی دشمن باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما هیچگونه هم ترازی با دشمن استکباری در حوزه دریایی نداریم لذا روش های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم تا یک فرمانده ناو بهترین عملکرد را در صحنه نبرد داشته باشد.
وی با بیان اینکه ما نیازمند یک بازی جنگ هستیم، گفت: یعنی تیمی که مسلط به روش‌های دشمن است در مقابل تیمی با راهکارهای خودی بایستد تا ابعاد پنهان جنگ برای فرماندهان جوان روشن شود.

باقری افزود: کارهای بزرگی در حوزه تعمیر و بازسازی شناورها شده اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در مساله حضور در دریاهای دور و مقابله با دزدان دریایی کارهای بزرگی شده است، گفت: بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاهایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید روی این مساله فکر کرد، اظهار داشت: آیا داشتن پایگاه در دور دست کمتر از فناوری هسته ای است. من که میگویم ده ها برابر بیشتر است.

سرلشکر باقری گفت: در حوزه هسته‌ای تا حدودی پیش رفتیم و توان غنی سازی تا ٩٥ درصد هم داریم البته هیچگاه دنبال بمب اتم نرفتیم و نمی‌رویم. اما همین توان هسته ای باعث شد همه قدرتهای دنیا پای میز بنشینند.

وئی افزود: برجام علاوه بر برخی نقاط ضعف، نقاط قوتی هم دارد که نمایندگان ٦ کشور قدرتمند می‌آیند و توافق می‌کنند و بعدی ها می‌گویند آن را پاره می‌کنیم.
 
 فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن ادعا می‌کند ایرانیها و چینی‌ها با همکاری هم راهبرد ممانعت از دسترسی را پیش‌می‌برند گفت: این راهبرد ماست و باید آن را توسعه دهیم تا شناورهای دشمن از سواحل فاصله بگیرند این راهبرد خودمان است و کسی به ما یاد نداده و راهبردهای دیگری هم داریم.
 
 در پایان این مراسم و با حضور دریادار سیاری فرمانده کل نیروی دریایی ارتش سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح از کتاب دیپلماسی دریایی و امنیت اقیانوس هند رونمایی شد.
 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • seyed ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    تا زمانیکه سمی نهار و سمی هدیه و هزینه سفر های خارجی هست تا بستر های توسعه فراهم شود؟ .... اخر اگر ما به سفر های اروپائی نرویم که یاد نمی گیریم چگونه پیشرفت کنیم ؟ باید این بودجه ها آزاد شود تا مثل ژاپن و کره پیشرفت کنیم ؟چر ا باید بودجه های دفاعی اختصاص یابد اخر داعشی در کار نیست اینها توهم توطئه است ؟
  • سید ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    درود خدا بر شما جناب سرلشکر اما اول باید به فکر ناوگان مستقر در سواحل یمن و سوریه باشیم و هر چه سریعتر برای استقرار پایگاه بر اساس قانون و حقوق بین الملل باشیم چرا که در مورد سوریه از نظر قانونی به احتمال زیاد مشکلی نباشد اما در مورد یمن هم می توانیم از طریق مجلسی که تشکیل شده هر چه زودتر بستر های قانونی آن را فراهم کنیم
  • سیروان از کردستان ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    2 0
    امیدوارم که مخصوصا در یمن پایگاه دریایی و هوایی و زمینی داشته باشیم.
  • مهدی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سردار باقری : "و باید روش های دیگری که حتما باید پنهان بماند "...... این دقیقا همون سیاست 20 درصدی هست که تا الان تداوم داشته ، پس زیاد بابت نشون ندادن تاکتیک ها و تجهیزات و ادوات نظامی گله نکنیم ، نتیجه این کار رو انشا الله آینده خواهیم دید.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    همون بیست درصد رو هم از گرون کردن آب و برق و گاز پرداخت کردند ما مردم دیگر پول نداریم
  • ناشناس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اقتدار دفاعی و موشکی ما سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است.
  • Majid ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 5
    طبق قانون اساسی ایجاد هرگونه پایگاه نظامی خارج از کشور ممنوع است‌
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    درود بر تو سردار ایرانی
  • مهدی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    درودبرتوسربازولایت سردارباقری .
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    تا امثال صفدر حسینی و شرکا با حقوقهای نجومی و بی کفایت هستند و بودجه کشور و بیت المال را می بلعند ، بودجه به جاهایی که باعث امنیت ، رونق و اشتغال مردم میشود ، نمیرود.
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    عزیزم. پایگاه خارجی داخل کشور ممنوع است نه پایگاه ایران در خارج از کشور و در جهت تامین منافع و امنیت ملی.
  • سینا ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اره فکر خوبیه که در خارج از کشور پایگاه داشته باشیم اما نیاز به تجهیزات داریم باید سریع تر : ناو موج ۳ و۴ و۵ رونمایی شه ناو خلیج فارس رونمایی شه چند زیر دریایی فاتح و بعثت به نیرو الحاق بشه شناور شهید ناظری مسلح بشه و چند تا ازش تولید شه با توجه به برد بالایی که داره به درد این کار میخوره شناور ۱۱۴ متری صبا ۱۱۴ رونمایی شه که سردار فدوی گفت اون رو به تولید انبوه میرسونیم بالگرد شاهد ۲۱۶ بیاد به همراه صبا ۲۴۸ تا در پشتیبانی مشکل نداشته باشیم
  • دکتر ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    2 0
    کل بودجه نظامی کشور 15 هزار میلیارد تومن هست از بودجه عمومی 250 هزار میلیارد تومنی عمومی دولت بین وزارت خونه ها وزارت دفاع فقط 4 هزر میلیارد تومن سهمش هست 6 هزار میلیارد تومن ارتش و 6 هزار هم سپاه و از تمام وزارت خونه های دیگه مثل وزارت کار با 25 هزار میلیارد تومن آموزش و پرورش با 35 هزار میلیارد تومن بهداشت با 40 هزار میلیارد تومن و خیلی بخش های دیگه کمتره. واقعا تعجب آوره دولت بعد از کاهش شدید بودجه نظامی کشور در سال 92 به خاطر برجام و خوشحال کردن غربی ها باز هم این جداقل بودجه رو نداده بهشون!!....ایران کشوری بود که قبل از انقلاب بودجه نظامی اون تنه به تنه عربستان می زد تا قبل از روحانی هم سالی حدود 10 میلیارد دلار بودجه نظامی کشور هست واقعا عجیجه که 15 هزار میلیارد تومن یا 5 میلیارد دلار بودجه نظامی رو هم نتونسته بده!!
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اصلا مشخص نیست چرا وقتی غربی ها زدن زیر برجام و حتی پول نفت رو نمی تونیم وارد کشور کنیم و به وزارت خونه ها بدیم پای برجام ماندیم!!!!!!!!!!! الان ایران مثل عراق زمان تحریم نفت در برابر کالا و عذا رو اجرا می کنه
  • مراد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سردارشجاع با این سخن د شمن کش تان دل ماراشاد کردید ان شاء الله هر چه زودتر انجام بدهید
  • برجام لگد مال شده ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    حتما قانون اساسی اصلاحات آمده
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    آنچه برای خود نمیپسندی برای دیگری هم مپسند . وقتی خودمون قانون داریم که خارجی ها نمیتونن در کشور ما پایگاه داشته باشن ...
  • آریایی اصیل ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    چی نوشتی؟چقدر گنگه با مترجم گوگل ترجمه کردی؟
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ناشناس 19:34 چه ربطی داره؟ وقتی سوریه به روسیه اجازه می ده که در کشورش پایگاه داشته باشه، چرا ما نباید از این فرصت استفاده کنیم؟!!! در قاون اساسی سوریه که تاسیس پایگاه خارجی که ممنوع نیست.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 4
    عربستان و ترکیه و پاکستان دارن داخل قطب جنوب پایگاه می زنن شما چرت چرا می گی!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس