فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعمیرات اساسی زیردریایی طارق، گفت: توانمندی تعمیرات اساسی طارق در کشور به وجود آمده و ما هم‌اکنون می‌توانیم زیردریایی‌های پیشرفته کیلوکلاس را تعمیرات اساسی کنیم و زیردریایی طارق را با موفقیت تعمیرات اساسی کرده و دومین زیردریایی سنگین را هم در دست تعمیرات اساسی داریم.

وی افزود: تعمیرات اساسی زیردریایی‌ها جایگاه بالایی در تکنولوژی‌های زیردریایی‌ها دارد و باید عظمت کار تعمیرات اساسی را از نزدیک ببینید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز رونمایی شدند بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.

دریادار سیاری با اشاره به پروژه ثامن تأکید کرد: آنچه در این پروژه پیاده شده، مورد نیاز ما بود و در واقع این پروژه تفاوت‌هایی با نمونه‌های مشابه دارد که متخصصان توانستند آن را طراحی و تولید کنند.

وی گفت: امروز ما با توانمندی خودمان در آب‌های آزاد استقرار یافته‌ایم، ولی اگر این توانمندی‌ها نبود ما باید دست‌مان را جلوی چه کسی دراز می‌کردیم تا مثلا امنیت کشتی‌های‌مان در خلیج عدن را تأمین کند، لذا امروز خودمان با اقتدار در آنجا حضور داریم و امنیت کشتی‌های‌مان را خودمان برقرار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی و الحاق زیردریایی نیمه سنگین فاتح و همچنین ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد و درباره فاتح، گفت: تست‌های این زیردریایی هم‌اکنون درحال انجام است و واقعا فاتح دستاورد جدید و نویی است.

دریادار سیاری با بیان اینکه عبور از عرض اقیانوس اطلس در دستور کار نیروی دریایی ارتش است، تصریح کرد: رزمایش بزرگ ولایت 95 طبق سنوات گذشته در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    ول کن آقا هر سال همینو میگید
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    از سال 90 قرار بود زیر دریایی فاتح زونمایی بشه ببینم بعد 5 سال چی شده
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    این نزدیکا منظورشون احتمالا یا 22 بهمنه یا فروردین سال دیگه
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    3_4ساله میگن فاتح به زودی رونمایی میشه یا الحاق میشه
  • سراج ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    فاتح مشکل داره اونم مشکل قوس زدن سهند هم پول نیست وگرنه تا حالا تا حالا الحاق شده بود
  • رضا تواضعی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    فاتح هیچ مشکلی ندارد چه در قوس در زیر آب چه در کروز و در چه در هرچه فکر می کنید مساله این است که از دو سال پیش اضافه کردن یک قابلیت به آن که همانا شلیک موشک کروز از زیر اب بود باعث شد طرح کلا زیر و رو شود و به همین دلیل به تاخیر افتاده است . سهند هم درگیر اضافه شدن آپشن های جدید است که به تازگی به دست آمده است برخی از این تغیرات در سیستم ناوبری و الکترونیک سهند بوده است البته سیاست های دولت فعلی هم که نمی خواهد یک صورت تهاجمی به قوای نظامی کشور دهد " مزید بر علت شده است . مشرق اگر فکر می کنی نباید چنین چیزهایی ی گفته شود کامنت را چاپ نکن یا سانسور کن . مختاری
  • آریایی اصیل ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    آقایون اصلاخ طلب از ترس کدخدا اجازه رونمایی نمیدن
  • آریایی اصیل ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    اصلاخ طلب ها از اول انقلاب مخالف تجهیز نیروهای نظامی بودن و زمان جنگ هم به عمد از طرق سیاسی جنگ رو انقدر ادامه دادن تا موقعیت برتر رو از دست بدیم و بعد با خفت آتش بس کردن که سپاه پیروز جنگ ایران و عراق نباشه چون اگر سپاه یا ارتش پیروز جنگ میبدون آقایان مجبور بودن دولت رو تحویل بدن.از اول انقلاب با لغو یکطرفه قراردادهای نظامی و حتی اصرار بر فروش یا پس دادن جنگنده ها سعی بر تضعیف کشور داشتن . زمان دولت اول اصلاحات هم با اینکه پیشنهادهای زیادی از طرف فرانسه و روسیه و چین برای فروش جنگنده و تسلیحات نظامی بود آقایان تسلیحات نخریدن. خلاصه اینکه برای مقاصد سیاسی حاضر هستن هر کاری انجام بدن حتی نابودی کشور. یه نمونه کوچیکش اینکه بدون دلیل و با اینکه تو دادگاه برای قضیه کرسنت پیروز بودیم با انتصاب یکی از مفسدان کرسنت به عنوان وزیر در دادگاه محکوم شدیم و 40 میلیارد دلار پول رو غرامت دادیم .40 میلیارد مبلغ خیلی غظیمی هست.
  • مسعود ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    در یک نیروی دریایی راهبردی توانایی شلیک موشک کروز و بالستیک از زیر دریایی و همچنین توانایی ورتیکال لانچ برای شلیک موشک کروز و پدافندی برد بلند از ناوشکن به صورت عمود پرتاب همچنین سیستم فلانکس و رادار های هواپایه از قبیل هواپیما های اواکس تولید موتور دریایی پر قدرت تا 24000 اسب بخار و ساخت پیشرانه های هسته ای و ناوبالگرد بر استفاده ار کلار در بدنه و طراحی پنهان کار بسیار مهم هست که امیدواریم نیروی دریایی به این حوزه ها به زودی ورود کنه
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    1 فروند زیر دریایی قراره چه کنه!؟؟ حداقل باید 20 فروند فاتح ساخته میشد.یه نگاهی به نیروی دریایی مصر پاکستان اسراییل هند شورای همکاری بکنید حالا نیروی دریایی روسیه چین فرانسه انگلیس امریکا پیش کش!!..
  • ناشناس ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    0 0
    ناشناس 22:15 نیروی دریایی راهبردی ارتش چه در زمان جنگ وچه در بعد از جنگ بارها قابلیت وتوانمندی خودشو نشون داده، مگه زیردریایی سبک غدیر به تولید انبوه نرسیده؟ مطمئن باش زیردریایی نیمه سنگین فاتح هم به تولید انبوه می رسد، به نظر می رسد شما از جایگاه مطلوب نیروی دریایی ایران(متشکل از ارتش وسپاه) در منطقه بی اطلاعی!!!!، در گذشته نیروی دریایی ایران محصور در آبهای سرزمینی ایران بود، ولی اکنون با اقتدار در آبهای بین المللی حضور دارد، نیروی دریایی ارتش تنها در یک عملیات (مروارید) ، هفتاد درصد نیروی دریایی عراق را منهدم کرد، و با حضور مقتدرانه در آبهای منطقه ، اجازه نداد که عراق نیروی دریایی خودشو تا پایان جنگ بازسازی کنه، و ما شاهد بودیم که نیروی دریایی عراق پس از عملیات مروارید اثرشو از دست داد، پس حرفهای ناامید کننده نزن، قرار نیست همه جزییات و اطلاعات در اختیار همه قرار بگیره، اون زمانی که صددرصد نیروی دریایی وابسته بود، نیروی دریایی ایران مقتدر بود، چه برسه به حالا که بومی سازی عظیمی در آن اتفاق افتاده و به مراتب مقتدرتر از گذشته است.
  • ناشناس ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    0 0
    نه جناب سراج، این چیزی که شما میگی ، مربوط به گذشته است، طبیعی است که هر پروژه ای در ابتدای کار خودش با مشکلاتی روبرو شود که این مشکلات به تدریج رفع می شود، قرار شده قابلیت های جدیدی ،هم به زیردریایی فاتح وهم سهند اضافه شود، اینها را هم در نظر بگیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس