فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت از برگزاری رزمایش بزرگ ولایت تا پایان سال خبر داد و گفت: در صورت تصویب ستادکل این رزمایش برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، امیردریاردار رضا عباسی امشب اظهار داشت: در صورت تصویب ستادکل نیروهای مسلح رزمایش بزرگ ولایت تا پایان سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی به رونمایی از دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ارتش با عنوان «پروژه رادار سپر دریا» رونمایی شد.

امیر دریادار عباسی اضافه کرد: از جمله مشخصات این رادار، رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران است.

وی اضافه کرد: همچنین انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش از دیگر کاربردهای عملیاتی این پروژه محسوب می‌شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت با گرامیداشت فرا رسیدن 7 آذر روز نیروی دریایی و هفته بسیج اظهارداشت: روز تاریخی و انقلابی 7 آذر سال 1359، روزی است که دلاور مردان شجاع نیروی دریایی ارتش باکمترین امکانات و با ایثار جان، بزرگ‌ترین ضربه را به پیکر نیروی دریایی ارتش بعثی عراق وارد کردند و شجاعانه با حقانیت و یکپارچگی از سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به حضور ناوگان دریایی ایران در نقاط دور دست جهان تصریح کرد: امروز ما در خلیج عدن چنان حضوری داریم که می‌توانیم به کشورهای دیگر نیز از نظر تامین امنیت کمک کنیم.

امیر دریادار عباسی خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ایران در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها سبب شده تا شریان اقتصادی کشور از گزند و حملات دزدان دریایی در امان بماند و این قدرت‌نمایی ایران در عرصه جهانی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرات و ساخت ناوگا‌ن و ناوشکن‌ها، خود نشان از پیشرفت علمی و نظامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و با یقین می‌توان گفت نیروی دریایی ایران در جایگاه مناسبی قرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس