کد خبر 657301
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نسبت به خطرهای تبدیل سوریه به لیبی دوم هشدار داد و تاکید کرد که تنها راه حل لبنان در مرحله کنونی برگزاری انتخابات پارلمانی بر مبنای یک قانون مدرن است.

 به گزارش مشرق، ژنرال عون در گفت وگو با نشریه فرانسوی « فرانس کاتولیک» تاکید کرد: اگر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباشد سوریه به لیبی دوم تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرده است که « آیا کنار گذاشته شدن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به صلح در منطقه و امنیت جهانی منجر می شود؟

رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگری از این گفت و گو که روزنامه لبنانی الاخبار امروز دوشنبه آن را منتشر کرد، تاکید کرده است که تنها راه حل لبنان در مرحله کنونی برگزاری انتخابات پارلمانی بر مبنای یک قانون مدرن است.

ژنرال عون با بیان این که« مجلس لبنان باید برآیند رای واقعی ملت لبنان باشد»، گفت: در فرانسه اگر مجلس دو بار تمدید شود بار دیگر شاهد یک انقلاب خواهیم بود.

وی افزود: برای رفع مشکلات ناشی از دو سال و نیم خلاء ریاست جمهوری در لبنان باید به مردم بازگردیم و راه آن هم انتخاب نمایندگان پارلمان با رای مردم بر مبنای یک قانون مدرن و عادلانه انتخابات است.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: آشتی بین حزب جریان آزاد ملی و حزب «نیروهای لبنانی به ریاست« سمیر جعجع» برای همه ثابت کرد که در ایجاد وضعیتی مثبت برای ثبات ملی نقش داشته است.

ژنرال عون با بیان اینکه « 86 درصدد مسیحیان لبنان از آشتی دو حزب راضی هستند»، تصریح کرد: دو دستگی بین مسیحیان فرصتی را برای برخی طرف های سیاسی ایجاد کرده بود تا به نقش مسیحیان در لبنان ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه « در دوران قیمومیت سوریه، مسیحیان لبنان نقشی در مدیریت کشور نداشتند»، گفت: در این دوران فقظ دانشجویان مسیحی با برپائی تظاهرات مخالف قیمومیت سوریه و پایان آن بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس