کد خبر 656784
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

محافل لبنانی تاکید می‌کنند، رئیس جریان المستقبل و رئیس جمهوری این کشور اصرار دارند، کابینه جدید لبنان طی هفته جاری پس از کسب رای اعتماد از پارلمان تشکیل شود.

 به گزارش مشرق، محافل آگاه لبنانی اعلام کردند که «سعد الحریری»، رئیس جریان المستقبل و «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور همچنان اصرار دارند، پروسه تشکیل کابینه جدید این کشور طی هفته جاری و به طور مشخص سالروز استقلال لبنان پایان یابد.

روزنامه کویتی «الانباء» با اعلام این خبر به نقل از این منابع که آنها را مطلع توصیف کرده بود، نوشت: پافشاری حریری و عون جهت تشکیل کابینه حتی در صورت مواجه شدن با تحریم یکی از گروه‌ها و جریان‌ها (المرده) موجب می‌شود، همه گزینه‌های روی میز مطرح باشند.

در چنین شرایطی باید طی هفته جاری شاهد انحلال دولت موقت «تمام سلام» و تشکیل کابینه حریری باشیم، به ویژه آنکه این محافل تاکید کرده‌اند که حریری تعویق تشکیل کابینه به پس از سالروز استقلال لبنان را رد کرده و با اشاره به اینکه عمر دولت سلام یک سال است، پایان یافته و ادامه این شرایط شخصا برای وی غیرممکن است.

در این خصوص این منابع لبنانی به طرح پیشنهادی فراکسیون «الوفاء للمقاومة» مبنی بر افزایش تعداد وزارتخانه‌ها از 24 وزارتخانه به 30 وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کردند: اگرچه احتمال تشکیل چنین کابینه‌ای وجود دارد، اما آنچه غیر محتمل و غیرممکن نشان می‌دهد، تشکیل کابینه جدید لبنان تا روز سه‌شنبه آتی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس