کد خبر 657971
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

یک هیئت روس متشکل از معاونان نخست وزیر، وزرای خارجه، دفاع، انرژی، کشاورزی و توسعه اقتصادی امروز به دیدار رئیس جمهور سوریه رفتند.

 به گزارش مشرق، یک هیئت روسی به ریاست«دیمیتری روگزین» معاون نخست وزیر این کشور به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

خبرگزاری سانا گزارش داد که این هیئت شامل معاونان وزرای خارجه، دفاع، انرژی، کشاورزی و توسعه اقتصادی روسیه بود.

در این دیدار، روابط تاریخی محکم میان روسیه و سوریه، هماهنگی موجود میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری در زمینه های اقتصادی و بازرگانی بحث و بررسی شد.

اسد در این دیدار تأکید کرد: سیاستها و مواضع روسیه چه در سطح بین الملل یا در خصوص جنگ تروریستی علیه سوریه مؤید موقعیت مسکو به عنوان یک ابر قدرت است که بر پایه اصول، ارزشها و پایبندی به حقوق بین‌الملل و احترام به حاکمیت کشورها و حق آنان در تعیین سرنوشتشان است.

وی با اشاره به اهمیت حمایتهای روسیه از سوریه در زمینه های مختلف به ویژه در بعد اقتصادی، تصریح کرد که این مسئله به صورت ملموسی در کاهش رنج و درد ملت سوریه سهمی بوده است؛ رنج و دردی که معلول جنگ تروریستی و تحریمهای اقتصادی تحمیلی علیه آن است.

روگزین نیز به نوبه خود اعلام کرد که هدف اصلی حمایت نظامی، اقتصادی و سیاسی روسیه از دولت و ملت سوریه تقویت ایستادگی در برابر تروریسمی است که جنایات هولناکی علیه ملت سوریه مرتکب میشود و خطر آن از سوریه به سایر کشورهای دنیا رسیده است.

در این دیدار، «ولید المعلم، مأمون حمدان، علی غانم، عماد صابونی، ایمن سوسان و الکساندر کنشاک» وزرای امور خارجه و نفت، رئیس هیئت برنامه ریزی و همکاری بین المللی، معاون وزیرخارجه سوریه و سفیر مسکو در دمشق حضور داشتند.

در همین راستا، روگزین با «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه نیز دیدار کرد. خمیس ضمن قدردانی از حمایتهای روسیه اعلام کرد که دولت سوریه در راستای دو رویکرد اصلی مبارزه با تروریسم و مقابله با پیامدهای اقتصادی فعالیت میکند.

وی همچنین تصریح کرد که «دولت سوریه تمایل دارد روابط اقتصادی با روسیه را به سطح روابط سیاسی ارتقا دهد و در راستای از بین بردن موانع در زمینه افزایش این همکاری فعالیت خواهد کرد».

روگزین نیز اظهار داشت که سفر این هیئت به سوریه فقط برای بررسی همکاری اقتصادی، بازرگانی و علمی نیست، بلکه هدف، مذاکرات کامل با مقامات سوری در زمینه های مختلف است. در واقع «موفقیت عملیات نظامی در سوریه بدون حمایت اقتصادی از شهروندان برای ادامه فعالیت و تحقق پیروزی صورت نمی‌گیرد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس