حافظي بر لزوم مستندسازي اقدامات صورت گرفته توسط شهرداري تهران در کربلا و نجف براي ارتقاي سطح خدمات رساني در سالهاي آتي تاکيد کرد.

 به گزارش مشرق، رحمت الله حافظي رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات رساني به زائران در کربلا و نجف گفت: حجم جمعيت زائران حاضر در کربلا و نجف بسيار بالاست و هر قدر تلاش شود پاسخگوي اين نيازها نخواهد بود و مشکلات وجود خواهد داشت اما نسبت به سال‌هاي گذشته پيشرفت قابل توجهي را در اقدامات شهرداري تهران شاهد بوديم.

وي افزود: امسال که سال سوم حضور شهرداري در مراسم اربعين است، به روشني مي توان ديد که تجربه‌ها بيشتر شده و بر اين اساس، ساختارها بازطراحي شده و حضورشان بيشتر از گذشته به چشم آمده است.

رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران اضافه کرد: با توجه به اقدامات قابل توجهي که صورت گرفته، اميدواريم که بتوانند اين اقدامات و خدمات رساني‌ها را مستندسازي کنند يا مستندسازي انجام شود و اين امر بتواند مبنايي باشد براي ارتقاء سطح خدمات‌دهي در سال‌هاي آينده.

حافظي ادامه داد: نسبت به سال هاي قبلي وضعيت بسيار بهتر است، اما با توجه به حجم بالاي جمعيت در اين مراسم ديني- فرهنگي و حتي سياسي اين خدمات مانند قطره‌اي است در مقابل اين عظمت جمعيت و نيازهايشان ولي در مقايسه با سال هاي قبلي اوضاع خيلي بهتر شده است.

وي در خصوص اقدامات دولت براي بهتر برگزار شدن اين مراسم اظهار داشت: احساس مي شود دولت انتظار چنين حجم عظيم استقبال کننده از مراسم اربعين حسيني را نداشت و به نظر اين طور مي آيد که غافلگير شده است.

حافظي تاکيد کرد: اميدواريم اتفاق امسال تجربه‌اي براي دولت باشد و امکانات مناسبي را پيش بيني کند؛ هم براي صدور ويزا و هم معابر متعددي را براي عبور از مرز داشته باشيم تا تمرکز ايجاد نشود.

رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران افزود: به هر حال مشکلات زيرساختي و نياز به ساخت حمام و دستشويي در شهرهاي نجف و کربلا و مسير پياده روي مشهود است، اما امسال نسبت به سال گذشته تغييرات جدي در برنامه‌هاي شهرداري تهران داشتيم.

وي با اشاره به جلب حمايت هاي مالي خيرين از شهرهاي مختلف گفت: اين امر موجب شد منابع شهرداري براي تامين زيرساخت‌هاي لازم در راستاي بهداشت عمومي به ويژه حمام و سرويس‌هاي بهداشتي متمرکزتر شود که اين کار با اين حجم زائر بسيار ارزشمند بود.
 
منبع: آریا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • رضا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    عزیزم هیچ دولتی نمیتونه با این حجم از آدم که یهو به یه محل کوچیک سرازیر میشن خدمات بده حتی اگه برنامه ریزی هم کرده باشه ما باید خودمون بفهمیم لزومی نداره همه باهم بریم زیارت وقتای دیگه هم هست که میشه در زمان مناسب آدم بره با توجه به اینکه زیر ساخت های عراق اصلا مناسب نیست درست ما میهمانیم ولی باید کمی رعایت حال میزبان بکنیم یا نه
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    خدمات دهی شهرداری تهران فوق العاده بود . درود بر همه پرسنل زحمت کش شهرداری . هم در مرز شلمچه . هم مسیر پیاده روی و هم کربلا . به خصوص موکب های سطح کربلا ، فعالیت جهادی کاملا مشهود بود . خدا قوت
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید. بنده از هواداران احمدی نژداد هستم لیکن در این خصوص از منظر حق و انصاف باید مردم و نظام نهایت تشکر را از جناب آقای قالیباف و مجموعه تحت مدیریتش داشته باشد و اگر قرار باشد بخاطر خزعبلات برخی افراد سیاست زده صحنه را ترک کرد باید منتظر حوادث و فاجعه ای مشابه منا بود.
  • جنوبی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    ازشهرداری تهران ومشهد خصوصا زحمتکشان پاکبان وخادمان کم توقع اهلبیت کمال تشکروسپاس راداریم {وجای بعضیهاکه ازمردم پول گرفتند که خدمات بدهند هم خالی ماکه آنهاراندیدیم .ماازآنهاتوقع نداشته ونداریم لااقل درراه زیارت سنگ اندازی نکنند}
  • ناشناس ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    اقدامات جهادی شهرداری تهران در خدمت رسانی به زائرین حسینی قابل تقدیر و ستایش است .
  • ناشناس ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    درود بر دکتر قالیباف مدیر جهادی و مخلص .
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    خدا خیرشان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس