بنی امیه می‌خواست برنامه حضرت اباعبدالله(ع) و داستان امام حسین(ع) را مخفی کند، خودشان با دست خودشان آن را کشاندند به شام و امام سجاد(ع) در طی سه روز حاکمیت 48 ساله بنی امیه را رسوا کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه و از اساتید اخلاق هم امسال در میان راه‌پیمایان اربعین است. در عمود 285 به حجت‌الاسلام آقاتهرانی رسیدیم و با او گفتگوی کوتاهی انجام دادیم که می‌توانید بخوانید.

* رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان فرمودند این حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین که ضامن بقای کشور است؛ تحلیل جنابعالی چیست؟
هرچیزی که علت محدثه است قانون است و یک قاعده اجتماعی دارد. هر چیزی که علت محدثه است قطعاً علت مبقیه هم دارد. یعنی هر چیزی که باعث ایجاد یک چیزی می‌شود همان باعث بقایش است. این انقلاب در اصل برای امام حسین(ع) است. برای ما هرچه جاودانه باقی مانده از محرم و صفر است. حقیقتاً بقای هر چیزی نیز به محرم و صفر و امام حسین(ع) برمی‌گردد. حضرت آقا این فرمایشات را هوشمندانه تبیین و موضع‌گیری کردند. آنقدر این نکته جدی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند حسین منی و انا من حسین؛ حسین از من است و من از حسین؛ یعنی دین من به حسین(ع) وابسته است. 

*بعضی از جریان‌ها دنبال کمرنگ کردن این راهپیمایی‌ هستند و رسانه‌هایی آن را بایکوت کردند؛ باید چه رویکردی را در این راستا دنبال کرد؟
این‌ها کماکان می‌خواهند در جهالت بمانند. حقایق عالم با کتمان برخی، نه کوچک می‌شود و نه کم و نه زیاد! این راه به جایی نخواهد رسید. چون بنی امیه می‌خواست برنامه حضرت اباعبدالله(ع) و داستان امام حسین(ع) را مخفی کند، خودشان با دست خودشان آن را کشاندند به شام و امام سجاد(ع) در طی سه روز حاکمیت 48 ساله بنی امیه را رسوا کرد.

*حرف آخر؟
این مراسم خیلی عالی است. کسی تا نیاید و نبیند نمی‌داند چه خبر است. اگر کسی به این شکوه و صلابت و اقتدار شک دارد خودش بیاید.
 
منبع: عقیق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    درود بر حاجی خودم. دبیرکل حزبم یعنی جبهه پایداری انقلاب اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس