قائم مقام وزیر خارجه زیمبابوه امروز (چهارشنبه) در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

 به گزارش مشرق، «جوی بیمها» قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه که به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد، امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

جوی بیمها روز گذشته نیز با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار آمادگی کشورمان برای در اختیار  گذاشتن تجربیات و دانش بومی در زمینه انرژی و فناوری‌های نوین را اعلام و ابراز امیدواری کرد که دو کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانند آینده بهتری از همکاری‌های دوجانبه را رقم بزنند.

قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز با اشاره به اینکه کشورش اهمیت بسیار زیادی برای ارتقاء سطح همکاری‌ها و استفاده از تجربیات و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران قائل است، تلاش برای تبیین زمینه‌ها و اولویت‌های همکاری‌های دوجانبه در چارچوب مصوبات آخرین کمیسیون مشترک دو کشور را مورد تأکید قرار داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه !!!!!!!! خود زیمباوه چیه که قائم مقام وزارت خارجه اش چی باشه!؟ هیچ بعید نیست که همین فردا زیمباوره در سازمان ملل بر علیه ما رای بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس