معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه سوئیس درباره تحولات منطقه با وی گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان با آقای رسیه معاون وزیر خارجه سوئیس دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه بویژه یمن و سوریه گفتگو کرد.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با اشاره به حجم بالای خسارت غیرنظامیان در یمن  بر ضرورت حل سیاسی با تاکید بر مسالمت آمیز بودن آبراه بین المللی باب المندب تاکید کرد.

این مقام سوئیسی با اشاره به بحران سوریه و عراق بر نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارائه راه حل سیاسی تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار وضعیت جاری در منطقه و نقش عوامل مختلف تاثیرگذار بر ادامه بحرانهای منطقه ای را تشریح کرد.

وی حملات سعودی علیه شهروندان و زیربناهای یمن را نه یک اشتباه بلکه اقدامی متعمدانه و با هدف درهم شکستن مقاومت مردم یمن دانست و اظهار داشت این گونه اقدامات و محاصره کامل اقتصادی اهداف تجاوزگران را محقق نخواهد کرد.

جابری انصاری شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی را حادثه ای مشکوک دانست و گفت این احتمال وجود دارد که این اقدام از سوی مخالفان دولت صنعا و با هدف فراهم کردن بهانه مداخله نظامی امریکا در یمن صورت گرفته باشد.معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت امنیت آبراه بین المللی باب المندب برای ما مهم است و باید از سوی همه طرفها محترم شمرده شود.

وی همچنین بر ضرورت گفتگوهای جدی در یمن با در نظر گرفتن حقوق همه طرفها تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان بر حل سیاسی بحران در سوریه و عراق تاکید کرد و توجه همزمان به ابعاد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران را در این زمینه ضروری دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس