کد خبر 643598
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در تشریح نشست لوزان گفت: در این نشست درباره آتش‌بس، عوامل نقض آتش‌بس اخیر، تفکیک گروه‌های تروریستی به ویژه النصره و داعش از سایر گروهها و تسریع ارسال کمک‌های انسانی بحث شد.

 به گزارش مشرق، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه پس از پایان نشست کمک به حل بحران سوریه با بیان اینکه دو سوم زمان نشست لوزان به موضوعات امنیتی و آتش‌بس اختصاص داشت، اظهار داشت: در گفت‌وگوها به طور مشخص درباره آتش‌بس و آتش‌بس اخیر که بین آمریکا و روسیه بر سر آن توافق شده است و برهم خوردن آتش‌بس و عوامل اصلی برهم خوردن آتش‌بس یعنی تفکیک بین گروه‌های تروریستی به ویژه النصره و داعش از سایر گروه‌های سوری پرداخته شد.

وی افزود: درباره روش‌های جدا کردن این گروه‌ها و ملاک‌های مورد نظر در این رابطه و زمان‌بندی‌های مرتبط با این بحث به طور مفصل گفت‌وگو شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با بیان اینکه بخش دیگری از گفت‌وگوها در نشست لوزان به مسئله انسانی و فوریت‌های امداد انسانی در حلب و دیگر مناطق سوریه اختصاص داشت، عنوان کرد: در ارتباط این موضوع با آتش‌بس و سازوکارهای مرتبط که به چه نحوی جدول زمان‌بندی مشخص شود تا آتش‌بس برقرار شود و تسریع ارسال کمک‌های انسانی هم بحث شد.

جابری‌انصاری محور بعدی گفت‌وگوها را بعد سیاسی بحران سوریه و اینکه آینده این کشور چگونه خواهد بود اعلام کرد و گفت: در این موضوع بحث‌های کمتری صورت گرفت، اما توافق کلی این بود که در اسرع وقت ممکن این گفت‌وگو بین طرف‌های گفت‌وگو ادامه یابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس