کد خبر 657850
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

رئیس بخش خاورمیانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن ادعا کرد وزیر خارجه ایران برای شرکت در نشست امنیتی «گفت‌وگوی منامه» به صورت رسمی دعوت شده است.

 به گزارش مشرق، شبکه «اللولوه» بحرین به نقل « جان جنکینز» رئیس بخش خاورمیانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن اعلام کرد از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران رسما دعوت شده تا در نشست «گفت‌وگوی منامه» (حوار المنامه) که قرار است ابتدای ماه آینده (دسامبر) در بحرین برگزار شود، شرکت کند.

تا کنون ایران واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

روزنامه «الایام» بحرین وابسته به دولت این کشور اعلام کرد یک هیأت از انگلیس به ریاست «بوریس جانسون» وزیر خارجه و یک هیأت از فرانسه به ریاست «جان ایو لودریان» وزیر دفاع این کشور در گفت‌وگوی منامه شرکت خواهند کرد.

پس از آنکه ایران اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی ( در ژوئن 2016) را محکوم کرد، بحرین از قطع روابط دیپلماتیک با تهران خبر داد.

شیخ «علی سلمان» رهبر جمعیت الوفاق بحرین سال گذشته (2015) از شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوی منامه درخواست کرد به ایجاد فضای گفت‌وگوی جدی میان دولت این کشور و انقلابیون با هدف تحقق یک راه‌حل سیاسی کمک کنند.

گفت‌وگوی منامه قرار است از 9 تا 11 دسامبر برگزار شود و بر اساس گزارش‌ها بر روی تحولات و درگیری‌های بارز کنونی از جمله مسأله سوریه، عراق، لیبی و یمن و گروه‌های افراطی متمرکز خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس