کد خبر 655552
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه گفت که برنامه عملیات سرکوب تروریست ها با مشارکت ارتش سوریه در شرق حلب آماده شده که به احتمال زیاد روزهای آینده آغاز می شود.

 به گزارش مشرق، فرانتس کلینتسویچ در گفت وگو با روزنامه ایزوستیا که روز سه شنبه چاپ شد، اظهار کرد: شرایط از زمان برقراری چند بار آتش بس موقت در حلب چندان تغییر نکرده است. جنگجویان ساکنان مناطق تحت کنترل خود را می کشند، فاجعه انسانی در منطقه جریان دارد، آب و برق نیست و اگر عملیات نظامی انجام نشود، مردم خواهند مرد.

مقام پارلمانی روس در مورد پخش هوایی برگه های هشدار به جنگجویان برای ترک شهر نیز گفت که این اقدام ارتش سوریه با هماهنگی فرماندهی نیروی هوای فضای روسیه انجام گرفته است.

کلینتسویچ در باره دامنه عملیات ضدتروریستی پیش رو در شرق حلب نیز اظهار کرد: حمله بزرگ پاکسازی منطقه از جنگجویان در روزهای آینده شروع می شود که در آن از ناو هواپیما بر آدمیرال کوزنتسوف برای هدف قرار دادن مواضع گروههای مسلح استفاده خواهد شد.

مسکو در سرکوب تروریست های ضدسوری مورد حمایت چند کشور غربی-عربی به پیشگامی آمریکا که از مهرماه سال گذشته با درخواست رسمی دولت سوریه جریان دارد، افزون بر یگان مستقر نیروی هوافضا در این کشور و پرواز رفت و برگشت بمب افکن های قاره پیما از روسیه، با ناوها و زیردریایی ها نیز مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهد.

20 روز پیش نیز با هدف تقویت یگان دریایی روسیه ناوهواپیما بر آدمیرال کوزنتسوف همراه رزمناو اتمی پطرکبیر، چند ناو جنگی و پشتیبانی دیگر به منطقه اعزام شدند.

ناو آدمیرال کوزنتسوف با 19 جنگنده چند منظوره و توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی و تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشک های کروز، بمب های هدایت شونده از بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام نیز برخوردار است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس