کد خبر 655338
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

رسانه صهیونیستی از ارسال تسلیحات نظامی سنگین آمریکا برای کردهای سوری خبر داده و در عین حال از احتمال حمله جنگنده ای ترکیه و سوریه به این کامیونها و عملیات مشترک روسیه و ترکیه در رقه خبر داد.

 به گزارش مشرق، رسانه صهیونیستی دبکا فایل امروز در گزارشی اعلام داشت که چندین دستگاه کامیون حامل سلاح ها و تسلیحات تدارک دیده شده برای شبه نظامیان کرد سوری «پی وای دی» و «وای پی دی» توسط آمریکا در بغداد امروز از مرز عراق با سوریه گذشتند.

بنا بر این گزارش، ارسال سریع این تسلیحات که از سه روز قبل آغاز شده اند و در روزهای آینده نیز ادامه خواهند داشت با دستور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است که چرخشی جدی از سیاست های ۵ سال گذشته وی محسوب می شود.

بنا بر این گزارش اوباما با چندین هدف و با عجله دستور ارسال این سلاح ها برای کردهای سوری را صادر کرده است.

از جمله اهداف اوباما ایجاد مانع در برنامه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا و سیاست خارجی وی که در حال دستیابی به یک توافق با روسیه و ترکیه بر سر سوریه است.

بنا بر ادعای این رسانه صهیونیست، ترکیه، روسیه و آمریکا در حال دستیابی به توافقی هستند که طی آن این سه کشور در آزادسازی شهر رقه همکاری خواهند کرد بطوریکه نیروهای نظامی ترکیه در عملیات زمینی از حمایت هوایی روسیه برخوردار خواهند شد.

همچنین در این گزارش ادعا شده است همزمان بر اساس این توافق ایران و روسیه بر حملات خود در شرق حلب شدت خواهند بخشید تا منطقه را از حضور گروه های تروریستی پاک سازی کنند.

بنا بر گزارش دبکا فایل زمان آغاز عملیات رقه اواسط ژانویه ۲۰۱۷ همزمان با آغاز ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود. ترامپ به این منظور نماینده های خود را راهی کردستان عراق و سوریه کرده است.

اوباما قصد دارد با ارسال سلاح های سنگین برای کردهای سوریه که شمار آنها به ۴۵ هزار نفر می رسد موانعی بر سر راه ارتش ترکیه ایجاد کند تا مانع از موفقیت طرح رئیس جمهور بعدی آمریکا شود. اوباما امیدوار است تا دولت ترکیه با مشاهده ۴۵ هزار کرد مسلح در نزدیکی مرزهای خود از شرکت در این عملیات منصرف شود.

بنا بر این گزارش، احتمال دارد جنگنده های ترکیه و روسیه کامیون های حاوی سلاح های آمریکایی به کردهای سوری را در میانه راه هدف قرار دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • تبریز ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    جنگنده های ترکیه وروسیه باید فورا آن کامیونها را بفرستند هوا
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    کاملا معلومه کردها نوکر امریکا هستند ایران ترکیه سوریه حتی عراق با کمک روسیه باید این تجهیزات رو نابود کنند
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    لعنت بر اردوغان و ترکیه داعش پرور
  • ناشناس ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    لعنت بر کرد تروریست و صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس