یکی از اعضای هیئت سیاسی شهر منبج اعلام کرد، شبه‌نظامیان‌ کرد وابسته به «یگان‎های مدافع خلق» سوریه همچنان در این شهر حضور دارند و خبر عقب‌نشینی آن‎ها به سمت کرانه شرقی رودخانه فرات کذب است.

به گزارش مشرق، عضو هیئت‌ سیاسی شهر «منبج» و حومه آن روز پنج شنبه خبر عقب نشینی نیروهای «یگان‎های مدافع خلق» سوریه از این شهر به سمت شرق رودخانه فرات را تکذیب کرد.

به نوشته شبکه خبری «بلدی نیوز»، روز چهارشنبه آنچه فرماندهی کل «یگان‎های مدافع خلق» نامیده می‌شود، با اعلام خبر عقب نشینی نیروهای خود از منبج، دلیل این عقب نشینی را مشارکت این نیروها در نبرد آزادسازی شهر «رقه» مقر اصلی داعش در سوریه عنوان کرد.

فرماندهی مذکور همچنین گفته بود، شهر منبج بعد از خروج نیروهای دموکراتیک به «شورای نظامی» این شهر که زیر مجموعه این نیروهاست، واگذار شده است.

«محمد الحسون» عضو هیئت سیاسی شهر منبج گفت: «یگان های ­کرد هنوز از منبج خارج نشده‌اند و همچنان این شهر را اداره می‌کنند.»

وی همچنین سخنان «صالح مسلم» رئیس حزب اتحاد دموکراتیک (پ‏‎ی‎د) در مورد کردهای ساکن منبج را که گفته بود کردها بیش از 40 درصد این شهر را تشکیل می‌دهند، تکذیب کرد و گفت که نسبت کردها در این شهر کمتر از 20 درصد است.

«برت مک گورگ» نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن علیه داعش نیز دیروز اعلام کرد که نیروهای کرد «یگان‌های مدافع خلق» بعد از تکمیل دوره‌های آموزشی، شهر «منبج» را به سوی شرق فرات ترک می‌کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه سه ماه پیش با حمایت آمریکا عملیاتی را با هدف آزاد کردن شهر رقه شروع کرده و در مرحله نخست این عملیات شهر منبج را از دست داعش پس گرفتند.

هفته گذشته این نیروها عملیات آزادسازی شهر رقه تحت عنوان «خشم فرات» را شروع کردند و مطابق آخرین اخبار رسیده، نیروهای مذکور به ۲۷ کیلومتری این شهر رسیده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس