کد خبر 655710
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

رئیس‌ جمهور آمریکا در آخرین سفر اروپائیِ خود در میان تدابیر شدید امنیتی وارد یونان شد و در دیدارهایش از تداوم تعهد واشنگتن به ناتو سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا که قرار است ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ کلید کاخ سفید را به «دونالد ترامپ» بسپارد، امروز در اولین مقصد از آخرین سفر اروپائیِ خود در میان انبوهی از تدابیرِ شدید امنیتی به یونان رسید و با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس جمهور کنونی آمریکا در دیدار با «پروکوپیس پاولوپولیس» (Prokopis Pavlopoulos) رئیس جمهور یونان در کاخ ریاست جمهوری گفت: ناتوی قدرتمند از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و به حیات خود حتی با انتقال قدرت در دولت آمریکا ادامه می دهد.
 
«پروکوپیس پاولوپولیس» نیز ابراز امیدواری کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا راهی مشابه با اوباما را در پیش گیرد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به روابط نزدیک کشورش با اروپا تصریح کرد: اروپای قدرتمند به نفع جهان و آمریکا است.
 
اوباما در ادامه با «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان نیز دیدار کرد و به وی درباره تداوم تعهد واشنگتن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دوران رئیس جمهور منتخب این کشور اطمینان داد.
 
رئیس جمهور آمریکا در یونان با موجی از اعتراضات و ناآرامی های معترضین مورد استقبال قرار گرفت؛ به نحوی که نیروهای امنیتی و پلیس به حالت آماده باش کامل درآمده بودند.
 
لازم به ذکر است، اوباما پس از یونان راهی آلمان می شود و در این کشور علاوه بر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، «ماتئو رنتسی» نخست وزیر ایتالیا و «تراز می» نخست وزیر انگلیس دیدار می کند.
 
اوباما سپس راهی «پرو» می شود تا در نشست شورای همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه (اَپک) شرکت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس