کد خبر 654798
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

شبکه های مختلف سیما برنامه های مختلفی را برای عزاداری امام حسین (ع) و روز اربعین تدارک دیده اند که از آن جمله می توان به پیاده آمده ایم و مخاطب خاص اشاره کرد.

به گزارش مشرق، شبکه های تلویزیونی با آغاز ماه عزاداری سید و سالار شهیدان، برنامه هایی را تولید کرده اند.

البته در این میان تعدادی از برنامه ها هم وجود دارند که پیش تر پخش می شدند و با آغاز این ماه پرخیر و برکت، به شکلی ویژه تر به موضوع حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عزاداری ایشان و همچنین آداب صحیح سوگواری می پردازند.

** "پیاده آمده ایم"

برنامه تلویزیونی "پیاده آمده ایم" به مناسبت ایام اربعین هر شب حدود ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش می شود.

گوشه‎ای از تدارک تلویزیون برای اربعین امسال

"پیاده آمده ایم" برنامه ترکیبی با محوریت اربعین حسینی است که با کارشناسی حجت الاسلام شهاب مرادی و اجرای وحید ملتجی، پیرامون زیارت اربعین و امام حسین علیه السلام با بینندگان صحبت می کند.

** "مخاطب خاص"

برنامه "مخاطب خاص" با موضوع «اربعین حسینی» ، به صورت زنده از كربلای معلی ، بین الحرمین با محوریت پیاده روی اربعین روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

از

این برنامه هر شب ساعت 23:00 میهمان مخاطبان تلویزیون می شود.

كارشناسان این برنامه حجت الاسلام سید محمد قائم مقامی و حجت الاسلام محمدرضا رنجبر هستند و  رسالت بوذری برنامه را اجرا می کند.

** "سخنرانی مذهبی"

"سخنرانی مذهبی" عنوان برنامه ای است که هر روز صبح ساعت 6:10 میهمان مخاطبان شبکه سه می شود.

در این میان به موضوعات مختلفی نظیر عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم پرداخته می شود. 

از

محمد عرفان منش تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد.

** "سمت خدا"

برنامه تلویزیونی "سمت خدا" به موضوعات و مسائل دینی از جمله سیره تربیتی پیامبران، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، مبحث امامت و مهدویت می پردازد.

از

نجم الدین شریعتی اجرا و  عبدالمجید رکنی تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. "سمت خدا" هر روز ساعت 13:30 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

** "خط سوم"

برنامه گفت و گو محور "خط سوم" با موضوع آموزه های قیام عاشورا  همراه با بخش های کوتاه مستند و گزارشی هر روز روی آنتن شبکه 3 می رود.

از

اجرای "خط سوم" بر عهده نیما رئیسی و آرش ظلی پور است و تاکنون شخصیت هایی همچون محمود پاک نیت، حاج عبدالله اقبالی، احمد قورچی و خانواده شهید عرب نژاد در این برنامه حضور پیدا کرده اند.

** "آفتاب شرقی"

برنامه تلویزیونی "آفتاب شرقی" با گفت و گوهایی پیرامون موضوع های مذهبی، هر روز ساعت 11:00 مهیمان مخاطبان شبکه یک می شود.

از

این برنامه هر روز با  حضور یک کارشناس مسائل مذهبی، گفت و گوهایی پیرامون چنین مباحثی را شکل می دهد و با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، به شکلی ویژه به مباحث مرتبط با عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) می پردازد.

** "مغناطیس"

مجله تصویری "مغناطیس" با رویکرد آگاهی بخشی و بیان نکته های ضروری در خصوص برگزاری یکی از بزرگترین تجمع های شیعیان در کربلا، شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:00 روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

از

این برنامه همچنین شامل مستندهای کوتاه اربعین، آداب و اهمیت زیارت، نقش پیاده روی اربعین در تحولات منطقه، آداب کاروان داری، تدابیر پزشکی، اصول پیاده روی و رعایت مسائل حقوقی، معرفتی و فرهنگی است.

** "تا نیایش"

برنامه "تا نیایش" درمورد مسائل دینی به محورهای مختلفی می پردازد و در این راستا ممکن است از مباحث مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) نیز بهره بگیرد.

گوشه‎ای از تدارک تلویزیون برای اربعین امسال

در هر یک از برنامه های "تانیایش" کارشناسان مذهبی به پرسش های بینندگان درباره موضوع مطرح شده، پاسخ می دهند.

برنامه " تا نیایش" به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند هر روز به صورت زنده پس از اذان ظهر روی آنتن شبکه 5 می رود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس