در واکنش به تلاش های رئیس کمیسیون اروپا برای پیشبرد طرح ارتش مشترک اروپا در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا ، وزیر دفاع اتریش مشارکت در ارتش مشترک اروپا را مغایر با بی طرفی این کشور دانست و آن را رد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آپا (APA) اتریش ، هانس پیتر داسکوزیل روز جمعه گفت: بی طرفی اتریش نباید مورد تردید قرار گیرد ؛ البته ما از همکاری بیشتر استقبال می کنیم اما ارتش اتحادیه اروپا را مردود می دانم.

وزیر دفاع تاکید کرد که وضعیت ویژه سیاست دفاعی اتریش بر اساس بی طرفی این کشور باید لحاظ شود و اتریش در هیچ جنگی مشارکت نمی کند و هیچ نیروی خارجی را در خاک خود مستقر نخواهد کرد.

این درحالی است که 'یان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا گفته است که با انتخاب دونالد ترامپ با سیاست انزواگرایانه و تعهدش به کاهش هزینه های ناتو به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا ، اروپا چاره ای جز تقویت ساختارهای مشترک دفاعی و امنیتی خود ندارد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته که اروپا در واکنش به پیروزی ترامپ به عنوان رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا باید خود را از لحاظ نظامی تقویت کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس