نتایج آخرین نظرسنجی معتبر در کشورهای عربی درباره انتخابات آمریکا، نشان می‌دهد که بیشترین حمایت از کلینتون در بین ملت‌های عربی در مراکش، تونس و بیشترین حمایت از ترامپ در عراق و مصر است.

68 درصد سعودی‌ها پیروزی هیلاری کلینتون را ترجیح می‌دهندسرویس جهان مشرق - یک نظرسنجی از سوی مرکز عربی پژوهش‌ها و مطالعات سیاسی در واشینگتن، که از مردم 9 کشور عرب انجام گرفته است، تشان می دهد که 68 درصد سعودی‌ها هیلاری کلینتون را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهند، در حالی که 46 درصد آن‌ها دانلد ترامپ را گزینه بدی می دانند.
 
این 9 کشور شامل الجزایر، مصر، عراق، کویت، مراکش، اردن، فلسطین(کرانه باختری و غزه)، عربستان سعودی و تونس و 400 مصاحبه شونده از هر یک از این کشورها بود.
 
در پاسخ به این سوال که کدام نامزد در صورت انتخاب، تاثیر مثبتی بر منطقه عربی خواهد داشت، 65 درصد از سعودی‌ها پیروزی کلینتون را داری آثار مثبت برای منطقه عربی می دانند. افکار عمومی عرب‌ها معتقد است که احتمال پیروزی کلینتون 66 درصد و احتمال پیروزی ترامپ 11 درصد است. بالاترین درصد حمایت از کلینتون در مراکش و تونس، و کم ترین حمایت از او در فلسطین و عراق است. همزمان بالاترین درصد حمایت از ترامپ هم متعلق به عراق و مصر است.
 
در پاسخ به این سوال که رییس جمهور بعدی آمریکا باید بر چه مساله‌ای در سیاست خارجی متمرکز شود، مصاحب‌شوندگان در این نظرسنجی گفتند که پیروز انتخابات باید اولویت خود را عدم مداخله در امور کشورهای عربی قرار دهد. دیگر اولویت‌های ذکر شده از سوی مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی، به ترتیب جنگ با داعش، حل مناقشه فلسطین-اسراییل، حل بحران سوریه و حل بحران یمن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس