یک روزنامه انگلیسی در سرمقاله خود ضمن هشدار به بحران انسانی در یمن نوشت، انگلیس باید فورا فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند چرا که مابه ازای این معاملات مردم بیگناه‌ ین هستند که قربانی می‌شوند.

 به گزارش مشرق، بیش از یک سال و نیم است که یمن درگیر جنگ و بحران شده است و ائتلاف سعودی با حملات هوایی دست به کشتار غیرنظامیان یمنی می‌زند.

روزنامه انگلیسی گاردین ضمن اشاره به بحران یمن نوشت، اگر انگلیس قادر نیست جلوی این بحران را بگیرد حداقل می‌تواند به آن دامن نزند.

در یادداشت گاردین آمده است، شرایط یمن طوری شده که به سختی می‌توان چشم را بر رنج و سختی مردم بست. ماه گذشته تنها حمله به یک مراسم ختم 140 غیرنظامی را کشت و حمله به یک زندان، 58 کشته برجای گذاشت. از سوی دیگر تصاویر کودکان و نوجوانانی که تبدیل به اسکلت شدند، همه نشان از آثار مخرب این جنگ دارد.

در ادامه یادداشت امده است بمباران شدید عربستان سعودی، شمار زیادی قربانی غیرنظامی برجای گذاشت و این اقدامات نظامی عربستان همواره از سوی انگلیس و آمریکا و کشورهای دیگری مورد حمایت بوده است.

«ونس کیبل» وزیر سایق تجارت انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفته بود وقتی قرارداد فروش موشک به عربستان را امضا کرد، فریب خورده بود و اطلاعات غلط به وی داده شده بود.

در ادامه یادداشت آمده است، جنگ یمن جنگی پرهزینه است که برخی را داخل خود عربستان شاکی کرده است. در ادامه آمده، ریاض نسبت به قدرت رو به رشد ایران ترس دارد و دوست ندارد هیچ کشوری زیر بال و پر ایران باشد.

یادداشت گاردین در ادامه نوشت، آنچه انگلیس و آمریکا به ازای فروش تسلیحات به عربستان گرفتند، آمار کشته‌ها، حملات مکرر به مدارس و بیمارستان‌ها، و استفاده رو به افزایش از بمب های خوشه‌ای است.

نویسنده در انتها خواسته است، منعی برای فروش تسلیحات نظامی به کشورهایی که ناقض قوانین بین‌المللی است،‌وجود داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس