کد خبر 653156
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی مجتمع مسکونی ۱۰۷۰ و بیرون راندن تروریست‌های تکفیری به خطوط پشتی آنها، دامنه نفوذ خود در محور جنوب غربی را گسترش دادند.

 به گزارش مشرق، پاکسازی کامل این مجتمع پس از آزادسازی تپه‌های  «الرخم و مؤتة» به قطع خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌‎ها منجر شده که بیشتر آنها وابسته به گروه‌های ترکستانی هستند که خبرها از فرار دسته‌جمعی آنها حکایت می‌کند.

نیروهای ارتش روز گذشته بیش از 10 ساختمان در این مجتمع را پاکسازی و از صبح امروز عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی کامل آن آغاز کرده بودند. این مجتمع در جاده‌ای قرار دارد که محله‌های شرقی و دیگر محله‌های حلب را از هم جدا می‌کند که در غرب این جاده قرار دارند.

با آزادسازی کامل این مجتمع، مناطق الراشدین 4 و 5 و ارض الجبش و مدرسه الحکمه از نظر نظامی سقوط کرده و مواضع تروریست‌ها در این مناطق در تیررس مستقیم ارتش سوریه قرار گرفته است به‌طوری که انتظار می‌رود این مناطق هدف بعدی ارتش سوریه برای آزادسازی باشد، موفقیت امروز ارتش سوریه همچنین حلقه امنیتی اطراف منطقه دانشکده‌های نظامی در جنوب غربی حلب را گسترش داده است.

نام فرمانده به شهادت رسیده حزب‌الله در جریان نبردهای پاکسازی مجتمع 1070، شهید حاتم حماده ملقب به حاج علاء 125 بوده است، وی معاون مسئول یگان الرضوان در حزب‌الله بود.

اهمیت آزادسازی مجتمع مسکونی 1070 در ساختمان‌های مرتفع و بزرگ و اشراف آن بر بیشتر نقاطی است که تروریست‌های تکفیری از آن به‌عنوان مکانی برای حملات خود در ماه آگوست گذشته هنگام اشغال دانشکده‌های نظامی استفاده کرده بودند.

این مجتمع همچنین در نزدیکی محله الحمدانیه از بزرگترین محله‌های غربی شهر حلب قرار دارد که تروریست‌ها برای اشغال آن تلاش می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس