کد خبر 651973
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

کمیته عالی انقلاب یمن با صدور بیانیه ای در مورد پیامدهای تاخیر در تشکیل دولت این کشور به نخست وزیر عبدالعزیز بن حبتور، خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت شد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه المسیره، کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که منتظر تشکیل دولت یمن برای سامان دادن به اوضاع سیاسی و اقتصادی و مقابله با پیامدهای تجاوز به کشور است.

دراین بیانیه آمده است که کمیته عالی انقلاب در زمینه پشت سر گذاشتن موانع پیش روی تشکیل دولت به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

کمیته مذکور از شورای عالی سیاسی یمن و تمام نهادهای وابسته به آن خواست که برای توقف تجاوز به طرف های خارجی متکی نباشد.

کمیته انقلاب یمن ضمن ابراز تأسف در قبال مواضع سازمان ملل متحد درهمدستی با دشمن، تاکید کرد که موضع فرستاده سازمان ملل در راستای مواضع دشمن و سیاست های خصمانه آن و جبران شکست های میدانی اش است.

کمیته عالی انقلاب یمن همچنین از احزاب و گروه های ملی در یمن خواست ساز و کار اقتصادی موقت و مشخصی را معرفی کنند.

ازسوی دیگر درعملیات کم نظیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه حام در استان الجوف شماری از نیروهای مزدورعربستان کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، پایگاه های و محل استقرار نیروهای عربستان در جیزان هدف را قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی گفت: نیروهای یمن محل استقرار نیروهای عربستان در روستای المدرسه در جیزان با سلاح کاتیوشا هدف قرار دادند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند و نفوذ خود را در این کشور افزایش دهد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور نداشته است.

عربستان پس از گذشت حدود 20 ماه هنوز به هیچ یک از هدف های خود در یمن نرسیده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس