نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی چند روستا از توابع شهر مرزی جیزان در جنوب عربستان را تحت کنترل خودشان درآورده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از «سبأ»، یک منبع نظامی در یمن، روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) کنترل روستاهای «الکرس» و «الدفینیه» و روستاهای واقع در شرق پایگاه «البحطیط» و محدوده جنوبی پایگاه «القرن» در استان جازان در جنوب عربستان سعودی را به دست گرفته‌اند.

این منبع، که نامش فاش نشده است، تصریح کرد، نیروهای ارتش یمن پل مواصلاتی دو منطقه «قائم زبید» و «العبادیه» و نیز جاده منطقه «الخوبه» در جازان را نیز تحت تصرف خود درآورده‌اند.

به گفته این منبع، عملیات نظامی «گسترده» نیروهای یمنی در استان جازان همچنین به کشته و زخمی شدن ده‌ها سرباز سعودی، و انهدام 6 دستگاه خودروی نظامی «برادلی» و دو دستگاه تانک «آبرامز» شده است.

طبق این گزارش، هواپیماهای آپاجی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی نیز در واکنش مناطق الخوبه را به شکل بسیار شدیدی بمباران کردند تا مانع عملیات نظامی نیروهای یمنی شوند ولی در این امر ناموفق شدند.

این در حالی است که مقام‌های سعودی، روز پنجشنبه ادعا کردند که در حمله نیروهای یمنی به مناطق مرزی 13 غیرنظامی کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» به قدرت در صنعا، مناطق مختلف یمن را آماج حملات گسترده جنگنده‌های خود قرار داده است. با فرسایشی شدن این جنگ، که هیچ‌یک از اهداف متجاوزان را محقق نکرده است، انصارالله نبردها را به مناطق مرزی عربستان کشانده و تاکنون تلفات گسترده‌ای به صفوف نظامیان آن وارد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس