کمیته امنیت ملی قرقیزستان از کاهش قابل‌ توجه سفر شهروندان قرقیز به مناطق جنگی سوریه و عراق خبر داد.

 به گزارش مشرق، کمیته امنیت ملی قرقیزستان در آخرین گزارش خود اعلام کرد روند عزیمت شهروندان این کشور به مناطق جنگی در سوریه و عراق در سال 2016 به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش این مرکز، مشارکت فعال روسیه و ایران در سوریه و از طرف دیگر تمهیدات پیش بینی شده توسط مقامات امنیتی قرقیزستان برای جلوگیری از اعزام شهروندان این کشور به مناطق درگیر باعث کاهش استخدام این افراد توسط گروههای افراطی شده است.

«ژنیش آشیربایف» دبیر مطبوعاتی اداره پلیس استان «اوش» قرقیزستان که سال‌ها مشغول مطالعه مشکلات مربوط به افراط‌گرایی است، در این خصوص اظهار داشت: با افزایش فعالیت‌های مربوط به مبارزه علیه تروریسم در کشور، روند عزیمت شهروندان به سوریه و عراق در طی 2 سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: کارکنان نهادهای درگیر مبارزه با افراط‌گرایی با شهروندانی که از مناطق جنگی بازگشته‌اند، گفت‌وگو نموده و تلاش شده تا با انتشار فیلم خودکشی و هلاکت شبه‌نظامیانی که به داعش پیوسته و قربانی اهداف آنها شدند، مردم این منطقه را آگاه سازند.

 آشیربایف ادامه داد: با توجه به آخرین آمارها، در سال 2016 هیچ‌ فردی از استان اوش به سوریه نرفته است.

دبیر مطبوعاتی اداره پلیس استان «اوش» تصریح کرد: با توجه به این که تبلیغات برای استخدام شهروندان قرقیز از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود اما در مدت اخیر نیروهای امنیتی قرقیزستان احاطه کاملی بر روند فعالیت این شبکه‌ها دارند.

بر اساس اطلاعات رسمی کمیته امنیت ملی قرقیزستان، حدود 600 نفر از شهروندان قرقیز از سال 2013 به سوریه رفتند که 70 نفر از آنان کشته شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس