کد خبر 651398
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در گفت‌وگویی که «کریستین امانپور» خبرنگار «سی‌ان‌ان» با وی انجام داده، ضمن تلاش برای پوشاندن ارتباط ریاض با گروهک‌های تروریستی، اظهاراتی ضد ایرانی مطرح کرد و عربستان را رهبر جهان اسلام معرفی کرد.

به گزارش مشرق، «کریستین امانپور» خبرنگار باسابقه «سی‌ان‌ان» گفت‌وگویی با «احمد عسیری» مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی انجام داده و عسیری در این گفت‌وگو عربستان را رهبر جهان اسلام معرفی کرد.

امانپور در این‌ گفت‌وگو که به بهانه انتشار فایل صوتی جدید از «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش انجام شده، به عسیری می‌گوید: شما اکنون در مرکز تقسیمات طایفه‌ای هستید و عربستان بخس از تقسیمات یعنی طرف «سُنی» را رهبری می‌کند و من میدانم شما معتقد هستید ایران و متحدانش طرف شیعی را رهبری می‌کند. آیا نگران این نیستید که داعش ظاهر شده در عراق، سوریه، افغانستان و لیبی در حال حاضر تهدیدی برای عربستان باشد؟

عسیری در پاسخ مدعی می‌شود: ما به جهان اسلام به عنوان جهانی متحد که عربستان آن را رهبری می‌کند، می‌نگریم. ایران با اقداماتش، نیت خود یعنی تقسیم مسلمانان با تفکرات فرقه‌ای را آشکار می‌کند و ما با این موضوع موافق نیستیم.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما باید به جهان اسلام به عنوان یک جهان متحد بنگریم و این همان چیزی است که به آن چشم دوخته‌ایم. از من درباره عربستان پرسیدید؛ بله، ما از سوی القاعده، داعش و افراد وابسته به ایران در استان‌های شرقی خود هدف قرار گرفتیم و این نشان می‌دهد عربستان هدف گروه‌های تروریستی است. چرا؟ زیرا می‌خواهند قلب جهان اسلام را هدف قرار بدهند و آنها می دانند سقوط عربستان و عدم تسلطش بر جهان اسلام ، منجر به از هم پاشیدن یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان اسلامی می‌شود و این بسیار خطرناک است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جانباز وبازنشسته ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    این مردک حرف مفت می زند کشوری که زنان او از ابتدایی ترین حقوق مسلمانی برخوردار نیستند چطور خود را رهبر جهان اسلام می داند آل سعود دارد خود زنی می کند تمام عالم و آدم می دانند که پدر تروریسم و خواستگاه اصلی تروریس آل سعود ملحون که همان وهابیت باشد است این ها به اهلبیت پیامبر هم رحم نکردند حالا چطور دم از رهبری جهان اسلام می زنند مردم عربستان با خاندان آل سعود همرا ه نیستند الا همان وهابیون کثیف و نجس
  • علی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    ما در سوریه و عراق و یمین و .... عمل میکنیم! شما همچنان رویا ببین
  • محمود ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    انشاالله ظهور نزدیک هست و سقوط آل سعود نزدیکتر
  • مهماندار هواپیما ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    منظورش رهبر جهان سلفی های عقب افتاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس