کد خبر 653388
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

نشست رهبران آفریقا که برای بررسی بحران لیبی در اتیوپی برگزار شد، چشم انداز روشنی را برای این کشور جنگ زده پیش بینی نکرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری 'لیبیا هرالد'، 'انکوسازانا دلامینی' رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا در نشست لیبی با اشاره به وضعیت وخیم این کشور به این جمله بسنده کرد که این وضعیت نباید ادامه یابد.

'ادریس دبی' رییس جمهوری چاد و رییس جلسه دیروز اتحادیه آفریقا گفت که این اتحادیه نباید از مداخله نظامی در لیبی توسط هر کشوری حتی با هدف عادی سازی اوضاع حمایت کند، بلکه تلاش های بین المللی باید با هدف تقویت صلح در این کشور جهت داده شوند.

نشست سران اتحادیه آفریقا در 'آدیس آبابا' و با هدف ارزیابی اوضاع لیبی و تلاش های بین المللی برای بهبود وضعیت این کشور برگزار شد.

روسای جمهوری کنگو، نیجر، آفریقای جنوبی، سودان و اوگاندا، نخست وزیر اتیوپی و یک عضو شورای ریاستی لیبی از جمله مقامات آفریقایی شرکت کننده در این نشست بودند. فرستاده سازمان ملل در لیبی، فرستاده ویژه اتحادیه آفریقا در این کشور و رییس جمهوری سابق تانزانیا و کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا نیز در نشست آدیس آبابا حضور داشتند.

به رغم اظهار مخالفت رییس جمهوری چاد با مداخله نظامی در لیبی، گزارش های تایید نشده اما متعددی منتشر شده، مبنی بر این که وی در اعزام نیروی نظامی آموزش دیده به سودان و نیز در پشتیبانی از ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی 'خلیفه حفتر' نقش داشته است.

'المهدی البرغوثی' وزیر دفاع 'شورای ریاستی لیبی' دوشنبه گذشته مدعی شد که نیروهایی که منطقه هلال نفتی را در این کشور تحت کنترل گرفته اند، مزدوران خارجی هستند.

کنترل این منطقه شامل چند پایانه نفتی مهم، در تابستان گذشته توسط نیروهای تحت امر حفتر از شبه نظامیان موسوم به گارد ریاست جمهوری گرفته شد.

لیبی از زمان مداخله نظامی ناتو و سقوط حکومت 'معمر قذافی' دستخوش ناامنی و هرج و مرج است. گروه های شبه نظامی متعددی در این کشور برای به دست آوردن سهم خود از قدرت می جنگند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس