سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که جنگجویان شورشی در سوریه از آتش‌بس انسان‌دوستانه در حلب برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از «النشره»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز پنجشنبه طی کنفرانسی خبری گفت: «اوضاع در سوریه متاسفانه بسیار پیچیده و دشوار است؛ جنگجویان گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه‌های همپیمان‌شان از آتش‌بس انسان‌دوستانه‌ای، که از بیستم اکتبر گذشته به مدت 3 روز برقرار شده بود، سوء‌استفاده کردند. آنها بار دیگر خود را جمع‌آوری و انبارهای شان را از انواع سلاح‌ها پر کردند و به دنبال آن، سعی کردند تا با حمله گسترده علیه غرب حلب از 28 تا 30 اکتبر به خط دفاعی نیروهای دولتی نفوذ  کنند.»

وی خاطرنشان کرد، هدف اصلی از توقف حملات هوایی روسیه در حلب از روز 18 اکتبر گذشته، دادن فرصت به آمریکا به منظور تفکیک معارضان از گروه‌های تروریستی است. «نیروی هوایی روسیه از 18 اکتبر حمله هوایی در حلب را متوقف کرده است تا بدین ترتیب آمریکا برای اجرای تعهدات خود و جداسازی گروه‌های معارض میانه‌رو فرصت داشته باشد. با این حال، این امر تاکنون حاصل نشده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، مسکو از وخامت اوضاع انسانی در پی عملیات نظامی در شهر موصل عراق، نگران است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • قریشی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    اتفاقاً اوضاع اصلا پیچیده نیست . روسیه بعضی وقتا همین سوریه رو راحت میذاره سر میز معامله .وقتی امریکائیها پیشنهاد میدن سه روز آتش بس معنی این برای یه بچه 10 ساله هم مشخصه که برای سازماندهی مجدد و تجدید قوای داعشی ها صورت میگیره ، تا حالا چند بار اینکار صورت گرفته و روسیه هم بر خلاف تصور من همیشه موافقت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس