سیصد و دومین جلسه علنی امروز شورای شهر با موضوع ارائه گزارش درباره واگذاری املاک شهرداری تهران از سوی شهردار تهران برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش مشرق، سیصد و دومین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با 21 عضو حاضر و 10 عضو غایب کار خود را آغاز کرد.

اسماعیل دوستی، محمد مهدی تندگویان، محمد سالاری، حسین رضازاده، عباس جدیدی، فاطمه دانشور، ابوالفضل قناعتی، احمد مسجدجامعی، هادی ساعی و رضا تقی پور از غایبان ابتدایی جلسه امروز هستند.
 
شوخی چمران با کی‌روش

در ابتدای جلسه مهدی چمران سوم شدن تیم کاراته ایران را در جهان تبریک گفت و به شوخی خطاب به مربی تیم ملی فوتبال کشور گفت: امیدواریم تیم ملی فوتبال هم با مربی گران قیمتش موفق شود.
 
در ادامه قهرمانان المپیک و پارالمپیک مورد تقدیر قرار گرفتند و از سوی اعضای ورزشکار شورای شهر تهران هدایای خود را دریافت کردند.
 
مهدی چمران در این رابطه گفت: امیدواریم همیشه این قهرمانی ها برای کشورمان وجود داشته باشد و این تقدیر از سوی شهرداری و شورای شهر تهران است.
 
عباس جدیدی قهر کرد و حکیمی‌پور انصراف داد
 
ورزشکاران حاضر نیز در صحن علنی شورای شهر تهران که از تیم های والیبال، پرتاب دیسک، تیر و کمان بودند با اعضای ورزشکار شورا عکس یادگاری گرفتند اما عباس جدیدی به دلیل عدم دعوتش برای اهدای جوایز قهرمانان قهر کرد.
 
در ادامه جلسه حکیمی پور از قرائت نطق پیش از دستور خود انصراف داد‌ و جو سنگین شورا علیه خود را دلیل این انصراف اعلام کرد.
 
درگیری لفظی دنیامالی و حکیمی‌پور
 
در همین رابطه درگیری لفظی بین حکیمی پور و تقی پور درگرفت و دنیامالی خطاب به حکیمی پور گفت: اقای حکیمی پور ای کاش زودتر انصراف خود را اعلام می کردید نطق بنده آماده بود و سپس خطاب به تذکر مجتبی شاکری ادامه داد: اگر ما نامه ای را خطاب به رئیس قوه قضائیه امضا کردیم به خاطر رسانه بود و اینکه یک جوان به زندان افتاده است.
 
دنیامالی افزود: ما می خواستیم رافت اسلامی نیز شامل حال یاشار سلطانی شود. سردبیر معماری نیوز بارها برعلیه بنده مطلب نوشته بودند.این درحالی است که  
مجتبی شاکری در تذکر خود عنوان کرده بود امضا کنندگان نامه برای آزادی سردبیر معماری نیوز، حمایت از فردی بود که بی تقوایی کرده است.
 
سروری: حکیمی‌پور از مردم عذرخواهی کند
 
سروری در تذکر خود نیز اعلام کرد که حکیمی پور باید از مردم عذرخواهی کند اما چون این عضو شورا این کار را نکرد من دوباره بحث را مطرح می کنم. اقای حکیمی پور چه سمتی داشته که این اسناد را در اختیار یاشار سلطانی می گذارد. حکیمی پور در ابتدا عنوان کردند سردبیر معماری نیوز را نمی شناخته. بعد عنوان کرده که اقای سلطانی را فردی امین می دانسته.
 
ترس حکیمی‌پور برای قرائت نطق پیش از دستور/ اظهارات قالیباف درباره بازرسی از شهرداری/ درگیری لفظی دنیامالی و حکیمی‌پور
آیا قرار است شورای چهارم در ماه های پایانی خود به سمت انحلال برود؟

چرا شورا را وارد حاشیه سیاسی کردند و درصد خدمت رسانی به مردم را پایین اوردند.

کار این عضو شورای شهر سو استفاده از آرای مردم است.
 
در ادامه جلسه، حکیمی پور گفت که من طبق آیین نامه 15 دقیقه وقت دارم اما چمران رییس جلسه تذکر داد که وقت نطق پیش از دستور خود را از دست داده است.
 
قالیباف: هیچ خط قرمز فردی و جناحی ندارم

در این جلسه از شورا که با موضوع ارائه گزارش از موضوع واگذاری املاک توسط شهردار تهران برگزار شده و جمع زیادی از رسانه ها را به شورا کشانده بود با ورود محمدباقر قالیباف، شهردار تهران رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.
 
ترس حکیمی‌پور برای قرائت نطق پیش از دستور/ اظهارات قالیباف درباره بازرسی از شهرداری/ درگیری لفظی دنیامالی و حکیمی‌پور
قالیباف در ارائه گزارش خود به موضوعات مبهم در پروژه واگذاری املاک شهرداری تهران که بر اساس اعلام دادستانی، احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران اسناد آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است،‌ گفت: شهرداری تهران توسط دستگاه‌های ذیربط مورد بازرسی دائم قرار گرفته است.
 
وی اشاره کرد: وقتی نامه محرمانه که برای ما هم نبوده است و توسط عده‌ای بر خلاف قانون و اخلاق، رسانه‌ای شد، من به عنوان شهردار وظیفه خود دیدم تا اولاً از صیانت سلامت شهرداری دفاع کنم، ثانیا با تخلفات احتمالی قطعاً برخورد کنم ثالثاً در این مورد به هیچ عنوان اغماض نکنم و در نهایت از دادستان خواستم تا این موضوع را رسیدگی کند و هیچ خط قرمز فردی و جناحی هم نداشتم.
 
قالیباف در ارائه گزارش خود گفت: این اعداد و افراد که منتشر شد، کذب بود و در حق مدیریت شهری ظلم شد؛ بر اساس گزارش دادستانی تنها 45 مورد تخلف وجود دارد و آن هم تخلف شکلی است؛ در 27 هزار و 600 مورد پرونده واگذاری تنها 45 مورد تخلف محسوب شده است و نه جرم؛ و بنده همان روز ارسال گزارش دادستان، 36 مورد را همان لحظه ثبت و معاملات را بر هم زدم. 19 نفر از این‌ها بیش از حد تخفیف گرفتند که باز بنده شخصا اقدام به بازپس‌گیری مبالغ کردم.
 
شهردار تهران تأکید کرد: هیچکدام از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از امتیاز مسکن برخوردار نشده‌اند و این موضوع را با قاطعیت اعلام کرد.
 
در ادامه این جلسه، مهدی چمران نیز عنوان کرد: در جلسه گذشته اعضای شورای شهر نامه‌ای را به قوه قضائیه امضاء کردند و سرعت عمل و دقت قوه قضائیه تشکر کردند.
 
وی افزود: قوه قضائیه همین سرعت عمل و دقت را ادامه دهد تا وضعیت کامل و روشن شود.
 
فصل‌الخطاب؛ قوه قضائیه است
 
وی با تأکید بر اینکه فصل‌الخطاب ما قوه قضائیه است،‌گفت: بهتر است نظر قوه قضائیه اعلام شود و بعد بحث و بررسی لازم در این خصوص انجام شود.
 
دفاع دنیامالی از سردار جنگ
 
در ادامه جلسه، احمد دنیا مالی در دفاع از شهردار تهران پرداخت و گفت:  قالیباف از نظر رسانه‌های دروغ‌پرداز مجرم است، به خاطر اینکه طبق قانون و بخشنامه حرف می‌زند، مجرم است. مجرم است چون شهر را توسعه داده و از 17 سالگی در جنگ بوده و برادرش در کنارش شهید شده است.قالیباف مجرم است چرا که همسرش کار خیر انجام داده و عضو هیأت امنای یک بیمارستان تخصصی است، قالیباف مجرم است که 5 سال معاونش بودم و یک کار خلاف شبهه‌ناک دستور نداد.
 
ترس حکیمی‌پور برای قرائت نطق پیش از دستور/ اظهارات قالیباف درباره بازرسی از شهرداری/ درگیری لفظی دنیامالی و حکیمی‌پور
دنیامالی ادامه داد: قالیباف با مظلومیت 11 و 12 سال این شهر را تکان داده است و اینطور ناجوانمردانه، او را می‌زنند. بنده عرض می‌کنم با هر کسی که غیر از سیستم قوه قضائیه در این خصوص اقدام کند و تهمت بزند شخصاً برخورد می‌کنم.
 
آباد: من هنوز تلخ‌کام هستم  
 
در پایان جلسه نیز، معصومه آباد گفت: آنهایی که به انتشار اخبار دروغین در رابطه با واگذاری املاک دست می‌زدند من را نزدند عقبه ایثار و شهادت را زدند در حالی که من اعتبار و آبرویم را از شکنجه‌ در زندان‌های ابوغریب و سلول‌های الرشید به دست آوردم.
 
ترس حکیمی‌پور برای قرائت نطق پیش از دستور/ اظهارات قالیباف درباره بازرسی از شهرداری/ درگیری لفظی دنیامالی و حکیمی‌پور
وی ادامه داد: من هنوز تلخ‌کام هستم نمی‌دانم آبرو از چه جنسی است، به دادستان تهران هم گفته‌ام حیثیت از چه جنسی است و هنوز در شبکه‌های مجازی برای من پیام ارسال می‌شود و حیثیت من و 5 نفر از اعضای شورا دیگر برنمی‌گردد.
 
قالیباف: من را تخریب کنید اما با خانواده ام چه کار دارید
 
در پایان جلسه نیز قالیباف مجدد برای ارائه پاسخ خود پشت تریبون حاضر شد و با ارائه اسناد و مدارکی به انتقادات سرخو و حکیمی پور پاسخ داد و گفت: من را تخریب کنید! چرا عکس خانوم دیگری با وضع پوشش متفاوتی را می گذارید و می گویید دختر قالیباف است؟این بی اخلاقی است. چرا عکس یک آقایی را می گذارید و می نویسید پسر قالیباف با هشت هزار میلیارد تومان فرار کرده است؟چرا همسر من را تخریب کرده اید؟ با من برخورد کنید، من را تخریب کنید اما با خانواده ام چه کار دارید.
 
بنابراین سیصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با گزارشی درباره واگذاری املاک شهرداری به پایان رسید و مشخص شد جرمی در این رابطه رخ نداده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • صالح ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    مرگ برافساد طلبان
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    چرا امثال حکیمی پور ها نباید محاکمه شوند تا جلوی فتنه ها در این کشور گرفته شود و در نهایت بعد از 7 سال فتنه گران از انقلابیون طلبکار نشوند ؟؟؟ مرگ بر قتنه گر مکار مرگ بر افساد طلبان بی هویت که دائم سر بار این ملت بوده و منابع آنها را با فتنه گری غارت می کنند خدا از این فتنه گران و حامی یانشان نگذرد انشاالله
  • صبا ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    از افراد اصلاح طلب آمریکایی بیش از این انتظار نمی رود تا تلاش و توان خود را برای رفاه و آبادانی شهر و مردم صرف کنند. اینها با دستور مراکز خارج از کشور و در ماه های نزدیک به انتخابات با هیاهو و حاشیه سازیهای بی اخلاقی سعی در متشنج کردن جامعه دارند. به نظر من حکیمی پور باید به جرم تهمت و افشای اسناد شوری محاکمه و از شورا اخراج شود.
  • عبدالهی ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    حق با آقای شاکری است باید قهوه قضاییه رسیدگی کند و فرد مجرم به سزای علمش برسد تا مجرمین بدانند اقدام آنها با هزینه همراه است اقدام اعضا برای آزادی مجرم باعث جری شدن مجرمین وحامیانشان میشود
  • عرشیا ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    رسوایی برای اصلاح طلبان قلابی بهتر است. همه روشنگری کنند تا رسوا شوند قدرت طلبان فاسد اصلاح طلب نما. با قدرت رسانه این کار شدنی است.
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبا نارنجکی عمل میکنن یه فتنه و دروغ و یا بزرگ نمایی رو بین جامعه میندازن بع سینه خیز میرن تا ترکش بهشون نخوره
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    وقتی کسی برای تفرقه افکنی و تهمت زنیش هزینه نده هر کار دلش بخواد می کنه
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    به نظرم شورای شهر باید بر شکایتش از حکیمی پور اصرار کنه
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    اقای حکیمی پور، وای اگر از پس امروز بود فردایی
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    «آن اصلاحاتی که با معیار رضاخانی، با معیار آمریکایی و با معیار فرهنگ غربی انجام بگیرد، اصلاحات نیست، إفسادات است.» ۱۳۸۵/۰۳/۲ ؛ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی.
  • ابراهیم ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    این بیانات سردار قالیباف مرابیاد عصرعاشورای امام حسین انداخت که حضرت خطاب به حرامیان لشکر عمر سعد نهیب زدندوفرمودند تا وقتی من زنده ام به خیامم حمله نکنید. من بی اختیار گریه ام گرفت. دراینجا لازم دیدم حدیث یکی ازمعصومین را یااور شوم که فرموده اند هرکس ابروی مسلمانی را بریزد همه مسلمانان راکشته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس