گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********
 
 کیهان
 
رد پای پول کثیف تا پشت در فراکسیون امید

یک روزنامه زنجیره‌ای برخی اعضای ائتلاف امید را متهم کرد که با پول و رانت وارد این ائتلاف شدند.

روزنامه اجاره‌ای آرمان از قول الهه کولایی عضو مرکزیت حزب اتحاد ملت در تیتر اول خود نوشت: برخی با رانت و پول وارد لیست امید شدند.

آرمان می‌نویسد: اگر این خبر در برخی کشورها منتشر می‌شد، پس از انتشار آن بلافاصله موجی از استعفا از فعالیت سیاسی و عذرخواهی را با خود به همراه داشت، اما اکنون در عرصه سیاسی ایران خبری از این دست نیست. جالب آن که یکی از تصمیم‌گیران درباره لیست امید در تهران این خبر را اعلام کرده است. چرایی اعلام این خبر با توجه به حضور الهه کولایی در شورای عالی به طور یقین به انگیزه و هدف خاصی صورت گرفته است.

الهه کولایی در این مورد به «آنا» اعلام کرده است: «به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آنها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند.»

وی اظهار داشت: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم» رانت سیاسی به معنی وابستگی نمایندگان لیست امید، حتی بیشتر از «پول» به چشم می‌خورد، زیرا هستند افرادی که به علت وابستگی به مدیران دوران اصلاحات وارد لیست انتخاباتی شدند. کولایی توضیح بیشتری درباره هویت و اسامی افرادی که به واسطه رانت و پول، از فهرست ائتلافی اصلاح‌طلبان دولت وارد مجلس شده‌اند، نداده است.

وزیر کشور قبل از انتخابات مجلس نسبت به نقش پول‌های کثیف در انتخابات هشدار داده بود.

پیش از این یکی از نمایندگان تهران از ائتلاف امید تصریح کرده بود «تقی به توقی خورد و ما نماینده مجلس شدیم».

برخی اصلاح‌طلبان نظیر حسین راغفر معتقدند شماری از مدیران دولتی حریم فعالیت‌‌های اقتصادی خصوصی دولت را به هم زده‌اند که این موجب تولید رانت شده است.

نزاع میان وزارت صنعت و برخی وزارتخانه‌های دیگر بر سر ماندن یاخروج خوراک پتروشیمی در بورس از جمله اختلافات دیرپا در دولت یازدهم است که گفته می‌شود رانتی چند ده هزار میلیاردی را شامل می‌شود.

هم اکنون رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات 92 وزیر صنعت است.

نوبخت شرایط رای دادن نمایندگان به وزیران پیشنهادی را تفهیم کرد

یک نماینده حامی دولت گفت نوبخت در نشست با فراکسیون مستقلان، شرایط رای دادن به وزرای پیشنهادی را «تفهیم» کرد!

به گزارش تابناک غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری «دیده‌بان ایران» ضمن تشریح جلسه فراکسیون مستقلان ولایی با سخنگوی دولت گفته است: در این جلسه آقای نوبخت شرایط رای دادن به وزرای پیشنهادی را تفهیم کرد.

تابناک نوشت: گویا برخی از نماینده‌ها در مجلس اخیر، دریچه‌های جدید را گشوده‌اند و به گونه‌ای که مقامات دولتی آنان را تفهیم می‌کنند که چه کاری را انجام دهند. شاید تفهیم نمایندگان قله جدیدی است که تاکنون پیموده نشده بود و اینک به برکت حضور برخی از نمایندگان این قله دست‌نیافتنی هم پیموده شده است. البته هیچ اشکالی نیست که همان‌گونه که در مجلس فراکسیون‌هایی از منتقدان و مخالفان دولت فعالیت می‌کنند، فراکسیون و یا گروه‌های موافق دولت نیز فعالیت داشته باشند و تا آنجا که نافی وظایف نمایندگی‌شان از جمله نظارت بر دولت و قانونگذاری نباشد، به فعالیت قانونی برای پیشبرد امور در دولت بپردازند.

نکته قابل اشاره در این بحث این است که برخی از نمایندگان که همکاران سابق خود را وکیل‌الدوله می‌نامیدند، اکنون با جهد و کوشش بیشتری نه تنها همان کارهای آنان را تکرار می‌کنند که حتی بیشتر از این، دریچه‌های جدیدی را گشوده‌اند و برای عمل خود در مجلس، در ارتباط با وزرای دولت تفهیم شده‌اند.

نکته دوم نیز این است که وقتی عده‌ای می‌خواهند به هر جهت برای عمل‌شان در مجلس توسط دولت تفهیم شوند، چه اصراری هست که عنوان مستقلان را برای خود برگزینند؟ به راحتی می‌توانند به فراکسیون حامیان دولت بپیوندند و حتی اگر سطح طرفداری‌شان از دولت بیشتر از فراکسیون امید است، نام جدیدتر مانند فراکسیون «دولتی‌های مجلس» را برای خود برگزینند و بدین ترتیب این تناقضات را به همین سادگی حل و فصل کنند.

علیرغم مطالب مذکور و گفته جعفرزاده ایمن‌آبادی که سخنگوی دولت آنان را تفهیم کرده است، هنوز این امیدواری وجود دارد که خود سخنگوی دولت پا پیش گذارد و حداقل به صورت ظاهری هم که شده اعلام کند که او نمایندگان را برای رای دادن به وزرای پیشنهادی تفهیم نکرده است، فقط تبادل نظر بوده است!

یادآور می‌شود اواخر تیرماه گذشته حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری ضمن اظهاراتی تعجب‌برانگیز گفت: رئیس‌جمهور و وزرا باید در فضای آرام کار کنند و از جهت مجلس نباید برای آنان دغدغه ایجاد شود. سوالات بی‌جا و بی‌مورد نمایندگان نباید موجب سلب آرامش آنان شود؛ چرا که وقت و انرژی‌شان صرف مسائل غیر از کار می‌شود. فقط صدای دولت و رئیس‌جمهور باید در مجلس شنیده شود.

هاشمی: 3 سال وقت تلف شد دولت کار عمده‌ای برای اشتغال نکرده است

هاشمی رفسنجانی می‌گوید دو سه سال از وقت کشور در حمایت روحانی به خاطر سامان ندادن به نقدینگی تلف شد.

وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره توصیه به دولت گفت: از همان سال اول تأکید داشتم که شما نقدینگی در کشور زیاد دارید و الان این نقدینگی در کارهای انگلی مصرف می‌شود. مثلاً قاچاقچی‌ها یا پولدارهای بزرگ پول‌ها را می‌گیرند که خرید و فروش و کارهای دیگر می‌کنند. باید نقدینگی کشور به کارخانه‌ها و تولید برود. دو، سه سال وقت کشور تلف شد. از امسال شروع کردند. بانک‌ها و کارخانه‌ها را قانع کردند. راه‌های تضمین را که بانک‌ها مطمئن باشند که پول مردم ضایع نمی‌شود، پیدا کردند و در حال فعال کردن کارشان هستند. باید از سال اول همین را شروع می‌کردند.

وی همچنین گفته است: یکسری نیازهایی هست که اکثریت مردم به آن نیاز دارند و تا این زمان کار عمده‌ای روی آن انجام نشد که یکی مسئله اشتغال است. الان ما نیروهای خوب بیکار زیاد داریم.

هاشمی درباره سرنوشت انتخابات 96 نیز گفته است به نظرم رأی آقای روحانی تضمین شده است.

قرارداد کرسنت انباشته از فساد و رشوه است

«کرسنت یک پرونده فساد مالی و اقتصادی بزرگ است.»

به گزارش رجانیوز، مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت در مصاحبه با هفته‌نامه پنجره می‌گوید: در همان زمان انعقاد قرارداد کرسنت، دستگاه‌های نظارتی به بندهای مختلف این قرارداد ایراد گرفتند و به همین دلیل اجازه اجرایی شدن آن را ندادند، به تبعش وزرای بعدی نیز این اجازه را نیافتند که قرارداد مذکور را اجرایی کنند. از جمله این وزرا می‌توان به آقای نوذری، وزیری هامانه و البته خود من نیز اشاره کرد.
 
زمانی که من به وزارت نفت رفتم ابلاغیه‌ای از طرف رئیس‌جمهور قبل از من آمده بود مبنی بر این که این پرونده باید به بخش حقوقی ریاست‌جمهوری داده شود تا به دلیل شکایتی که در دیوان لاهه شده آن‌ها از کشورمان دفاع کنند. وظیفه ما اطلاع‌رسانی برای دفاع محکم بود که صورت گرفت. از آن زمان بحث دفاع حقوقی آغاز شد و خدا را شکر پرونده به صورت مطلوب پیش می‌رفت.

مستندات خوبی در سطح بین‌المللی مبنی بر این که رشوه‌ای داده شده، پول‌هایی در بانک‌ها جابه‌جا شده و اظهارات افراد مختلف تهیه شد. در شروع قرارداد مثل استات اویل و توتال، یکی از این آقایان دست‌اندرکار بوده که با گرفتن وجوهی تحت عنوان این که من این پروژه شما را پی‌گیری می‌کنم، این پروژه را رقم زده است. پروژه انتقال گاز ایران، (میدان سلمان به امارات) توسط شرکت کرسنت (الهلال امارات) که شرکت بسیار ضعیفی هم بوده، انجام شده است.
 
اگر می‌خواستند این شرکت اماراتی را رجیستر کنند، توانایی آوردن ضمانت‌نامه‌ای را که عدد بالایی هم نبوده است، در موعد مقرر نداشته و ما می‌توانستیم همان موقع، قرارداد را براساس مفاد قرارداد که بعداً در الحاقیه شش حذف شده است، فسخ کنیم. (در الحاقیه ششم حق فسخ را هم از ایران گرفتند) در مجموع این شرکت قوی نبود، با زد و بندهایی که داشته و رشوه‌هایی که در داخل داده و اسناد آن هم موجود است که چقدر بوده، چطور گردش کرده، در کدام صرافی و بانک بوده و هر کدام از آقایان چقدر رشوه گرفتند، توانسته این قرارداد را ببندد.

نکته دیگر این است که این قرارداد بسته شد و فرمول گازی که دادند همه کارشناسان شرکت نفت و نیز تمام ارگان‌ها و سازمان‌های نظارتی کشور به اتفاق در چندین نوبت تحلیل کردند که این فرمول، منافع ما را حفظ نمی‌کند چون با افزایش قیمت نفت افزایش آن کم است، یعنی اگر زمانی هیجده دلار قیمت نفت بوده این قیمت حتی در مقایسه نه تنها با قیمت صادراتی آن زمان به ترکیه حتی نسبت به خط الفین قطر نیز پایین بوده است و وقتی قیمت نفت، صد دلار می‌شود، این فرمول دیگر پاسخ‌گو نیست.

در کرسنت دو طرح دعوی مطرح است که یکی علیه ایران است که اگر دادگاه علیه کشور حکم دهد و جریمه توسط ایران پرداخت نشود پول مورد نظر از املاک بلوکه شده پرداخت می‌شود.

پرونده دوم مربوط به افرادی است که در این قرارداد نقش داشته‌اند که حکم آن‌ها صادر شد و اعتراض به حکم به دیوان عالی ارسال شد و در حال حاضر روند آن ادامه دارد. طبق این حکم ایران باید از سال 2005 هر سال یک میلیارد دلار به شرکت عربی پرداخت کند. بخشی از این دلالی و فساد معلوم شده و درباره کشف بخشی از آن هم کاهلی شده و معلوم نشده است، اما اصل فساد قطعی است. چنان که در سال 91 در رسیدگی دیوان لاهه به این پرونده، عباس یزدی به بخش‌هایی از فساد لاجرم اعتراف کرده و وکلای حمیدجعفر هم در دیوان اعتراف کردند، اما استدلال می‌کردند که این فساد به اصل قرارداد ضربه نمی‌زند، اما وجود فساد در این قرارداد را می‌پذیرفتند.

نکته دیگر دخالت دبیرخانه شورای امنیت ملی در سال‌های 80 و 81 و نامه‌نگاری‌های آقای روحانی به عنوان دبیر شورا با آقای خاتمی رئیس‌جمهور وقت است؛ اصل دلیل ورود دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به واسطه نقطه تحویل گاز در اطراف جزیره ابوموسی و اتفاقاتی است که در این مسیر در سال 83 و 84 رخ داد.

ما در بررسی‌های متعددی که در مجلس داشتیم، مکرراً تخلفات وزارت نفت آقای زنگنه و حراست این وزارت‌خانه را مشاهده کردیم و به این نکته رسیدیم که در این باره کتمان حقایق به صورت دامنه‌دار اتفاق افتاده است، تا جایی که نهایتاً نیروی دریایی از نصب تجهیزات در نقطه تحویل ممانعت کرد و کار به شورای عالی امنیت ملی کشید. در بررسی‌ها هم اشکالات قرارداد بیشتر مشخص شد و هم بخشی از فساد قرارداد کشف شد که باعث دست‌گیری علی ترقی‌جاه به عنوان دلال چهارم این قرارداد شد و اسنادی که از بانک‌های مربوطه به دست آمد مشخص کرد ترقی‌جاه چه میزان از حمید جعفر پول گرفته و در مقابل چه تعهدات متقابلی به وی داده است.

3 وزیر قربانی دستاورد «تقریبا هیچ» برجام شدند

عدم موفقیت دولت در برجام و پسابرجام، کاسه و کوزه را بر سر 3 وزیر برکنار شده شکست.

دکتر محمد سلیمانی نماینده سابق و استاد دانشگاه علم و صنعت در یادداشتی که رجانیوز منتشر کرده نوشت: هنوز چند ماهی از شروع دولت یازدهم نگذشته بود که نشانه‌های روشنی از ناتوانی‌های دولتمردان ظاهر شد. در آن زمان مقاله‌ای نوشتم مبنی بر «ما نمی‌توانیم» دولت یازدهم، هرچه زمان بیشتر پیش رفت، عبارات و جملات مشابه دولتمردان یازدهم در حوزه «ما نمی‌توانیم» بیشتر و بیشتر شد.
 
کار به جایی رسید که دولت فقط به برجام چسبید و بقیه امور را رها کرد. صراحتا اعلام نمودند حتی مشکل آب هم با برجام حل می‌شود. عملا اکثریت قریب به اتفاق وزرا دست روی دست گذاشتند و پا روی پا انداختند و منتظر نتیجه برجام ماندند. با کلمات و عبارات توهین‌آمیز بر هر منتقد دلسوزی نواختند و تاختند.
 
کار به جایی رسید که برجام اصل شد و سایر مسائل مملکت فرع و تلاش کردند دوقطبی برجامی و غیربرجامی ایجاد کنند و تا اندازه‌ای هم موفق شدند. همه امور مملکت به بعد از برجام حواله داده شد. تدبیر دولت این تلقی شد که برای بعد از برجام امیدآفرینی کنند.

برجام به امضا رسید و آن را آفتاب تابان ملت ایران نام نهادند. دولتمردان کار نکرده و منتظر بهشت برین بعد از برجام شدند. پسابرجام ورد زبان دولتمردان شد و بیشترین کاربرد را در مصاحبه‌های آنها داشت. «فضاهای قلابی و ساختگی» با «آمد و رفت هیئت‌های سنگین و طویل خارجی» ایجاد شد. خارجی‌ها و خصوصا اروپایی‌ها از فرصت نهایت استفاده را کردند و آمدند و خوردند و عوامل اطلاعاتی خود را از سفره پهن شده چاق و چله کردند و رفتند و پشت سرشان را نگاه هم نکردند.

بیش از یک سال از امضای برجام گذشت. از آن طرف آمریکا تعهدات را دوچندان کرد و تحریم‌های جدید علیه ملت ایران وضع کرد و پول‌های ایران را با قلدری و ظالمانه دزدی و تصاحب کرد. اما دولتمردان لبخند بر لب با خارجی‌ها، کم‌کم مجبور به اعتراف شدند و یکی پس از دیگری از عدم اجرای برجام حرف زدند. اوایل محتاطانه بود و بعدا صراحت بیشتر شد. هر دولتمردی که به نیویورک رفت، واقعیت نارضایتی از برجام را آنجا با صراحت بیان کرد، دولت ماند و برجام قفل شده و کارهای نکرده و دست‌های خالی پیش ملت. لذا وقت ترمیم کابینه رسیده است تا در آستانه انتخابات مجددا فضای تقلبی ایجاد گردد.

دکتر سلیمانی با اشاره به برکناری وزیر آموزش و پرورش و منتفی شدن موضوع استیضاح می‌نویسد: دولت نگران از طرح و علنی شدن عمق و گستره فساد در صحن علنی مجلس در روز استیضاح می‌شود، لذا تصمیم به درخواست استعفای وزیر می‌کند. رای بیش از یک و نیم میلیون معلم خدمتگزار برای دولت مهم است. اگر این استیضاح انجام شود، دیگر آبرویی نمی‌ماند. پس باید به هر قیمتی شده استعفا گرفت. وزیر هم که خود را قربانی دست پشت پرده می‌بیند، از استعفا فرار می‌کند و علنی اعلام می‌کند. نهایتا او را برکنار می‌کنند و او هم مجبور به ارسال نامه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت بازمانده از استفاده از ثمرات خیالی پسا برجام و مأیوس از چنین استفاده‌ای، راهکار را در این می‌بیند که از طریق این پدیده فضای کاذب و تقلبی مورد نظر برای اثرگذاری بر رای مردم در انتخابات را به وجود آورد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موقعیت استعفا می‌دهد و دلیلش هم روشن و شفاف به مردم گفته نمی‌شود تا مردم را فریب دهند که به دلیل عدم اجرای کنسرت در مشهد بوده است.

وزیر سابق ارتباطات همچنین نوشت: اگر قرار به ترمیم دولت باشد، آیا وزرای بسیار ضعیف‌تر و ناتوان‌تر از این سه وزیر وجود ندارد؟ آیا اگر وزیری میلیاردها سرمایه داشته باشد و عضو هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی فراوانی باشد، وقت برای وزارت می‌گذارد؟ اداره آن سرمایه کلان نجومی نیازمند ده‌ها مثل خود اوست. مطالبات مردم از کدام حوزه‌ها است؟ آیا ورزش است یا کنسرت یا اقتصاد یا معیشت یا خام‌فروشی یا بیکاری یا اشتغال یا مسکن یا عمران و آبادی یا کشاورزی یا دفاع از حرمین یا رشد علمی و صنعتی یا حاشیه رفتن‌ها؟ بر اساس چنین اولویت‌ها آیا مردم خواهان اولویت ترمیم در این بخش‌ها بودند و هستند یا در سایر بخش‌ها؟  
 
 
خراسان
 
 برنامه دولت برای مسدود کردن حساب برخی شرکت های مهم

پس از آن که بر اساس بخشنامه شورای پول و اعتبار در سال 1391 مقرر شده بود تمامی حساب‌ های بانکی اعم از ریالی و ارزی برای تعدادی از نهادهای مشمول در دولت، باید صرفا نزد بانک مرکزی افتتاح شود، بر اساس نامه رسمی یک مسئول مهم اقتصادی در کابینه که با تایید مدیران نهاد ریاست جمهوری، در نوبت ابلاغ توسط دولت است، مقرر شده دستور تاکیدی برای مسدود شدن حساب های بانکی شرکت هایی مانند ملی گاز، پالایش فراورده های نفتی، توانیر و شرکت ملی نفت در سایر بانک ها ابلاغ شود.
 
هشدار به مسئولان استانی درباره عقد قرارداد با همسایه ها

بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مدیران ارشد اجرایی در استان ها، تاکید شده است که با توجه به اهمیت نظارت طرفین بر نحوه استفاده صحیح از بیت المال و جلوگیری از هدر رفتن اموال و وجوه دولتی، مسئولان مربوطه باید برای عقد قراردادهای پژوهشی با نهادهای خارج از استان تا حد ضرورت خودداری کنند و صرفا در شرایطی که ظرفیت علمی و تجهیزاتی مورد نیاز در استان کافی نبوده و یا ارقام پیشنهادی دارای اختلاف فاحش است، اجازه چنین کاری را صادر کنند که در غیر این صورت، توسط کارشناسان و بازرسان مربوطه، مورد پیگرد قرار می گیرند.
 
 
ایران
 
بازداشت  برخی شعاردهندگان مراسم روز کوروش

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از دستگیری عوامل اصلی هنجارشکنی در تجمع روز جمعه در پاسارگاد فارس خبر داد و گفت: اقدامات این افراد پیش از این از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته بود. به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم، لیدرها و سرشاخه‌های اصلی این تجمع که به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه و ضدارزش‌ها‌ اقدام کرده بودند، دستگیر شدند. دادستان شیراز خاطرنشان کرد: برای این افراد پروند قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

انتقاد مطهری از قوه قضائیه در ماجرای قاری‌ قرآن

نایب رئیس مجلس درباره پرونده سعید طوسی  و اظهاراتی مبنی بر اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع تضعیف نظام است، گفت: ظاهراً مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلاً چون متهم قاری قرآن است، بهتر است به طور جدی پیگیری نشود که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست.

به گزارش خانه ملت، علی مطهری افزود: طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده طبیعی به نظر نمی‌رسد. همین طولانی شدن باعث شده که برخی شاکیان به رسانه‌های بیگانه پناه ببرند و بعد متهم به معاونت در جرم شوند. وی ادامه داد: وقتی فردی چنین پرونده‌ای دارد، چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می‌شود؟ طبعاً این شائبه پیش می‌آید که می‌خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند.

درخواست وزارت نفت از دادگستری ترکیه

وکیل وزارت نفت با بیان اینکه شکایت این وزارتخانه از «قدرت تنجل» امین بابک زنجانی در ترکیه به دادگستری این کشور در حال رسیدگی است، گفت: درخواست ما از دادگستری ترکیه این است که معامله تنجل با «کانکوت باگانا» را ابطال کند. به گزارش ایرنا، «قدرت تنجل» امانتدار بابک زنجانی 51 درصد از سهام شرکت هواپیمایی «انور ایر» را به «کانکوت باگانا» نخستین سهامدار این شرکت هواپیمایی فروخت. غلامرضا مهدوی افزود:‌ امین بابک زنجانی حق نداشت بدون اجازه صاحب مال، اموال او را به دیگری واگذار کند.

تهدید نفتی عربستان علیه ایران

عربستان نفتکش‌هایی را که در بنادر ایران پهلوگیری کنند  به عدم همکاری تهدید و اعلام کرد که این نفتکش‌ها حق پهلوگیری در بنادر عربستان را ندارند. این خبر را تسنیم به نقل از «فایننشیال تایمز» منتشر کرد و نوشت «به نظر می‌رسد عربستان سعودی در تلاش برای اعمال فشار به سیاست‌های فروش نفت ایران است تا مجبور نباشد در جهت اجرای طرحی که خودش برای فریز نفتی ارائه کرده، مجبور به کاهش تولید و عرضه نفت خام خود شود.»
 
 
 آرمان
 
بازداشت ۹۰ زمين‌خوار در اروميه

شنیده شد که رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: ۹۰ زمين‌خوار از ابتداي امسال تاكنون در اروميه دستگير شده‌اند. تابناك نوشت؛ سرهنگ سامان غني‌زاده افزود: اين تعداد افراد با كشف ۹۰ فقره پرونده زمين خواري در شهرستان‌هاي مختلف آذربايجان غربي دستگير شده‌اند كه نشان‌دهنده جديت پليس در مبارزه با سوءاستفاده افراد از زمين‌هاي دولتي است. وي اضافه كرد: با بررسي اين پرونده‌ها و به سرانجام رسيدن آنها ۹۴ هكتار زمين به نفع دولت در آذربايجان غربي مسترد شد. وي اظهار كرد: ارزش ريالي اين ميزان زمين دولتي بيش از ۶۰۰ ميليارد ريال برآورد شده است. رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي ادامه داد: از مجموع ۹۰پرونده زمين خواري، ۳۳ مورد شامل ۳۷ درصد به اروميه اختصاص دارد.

ميلياردر ايراني وين‌روني را به اورتون مي‌برد؟

شنیده شد که وين روني اين روزها به يك بازيكن نيمكت‌نشين در منچستريونايتد تبديل شده است. پس از پيوستن مورينيو به منچستريونايتد و جذب بازيكناني چون زلاتان و پوگبا و شايعه حضور سوارز در جمع شياطين سرخ، وين روني كاپيتان اين تيم به يك بازيكن نيمكت نشين تبديل شده و به نظر مي‌رسد آقاي خاص تمايلي به بازي‌دادن به او ندارد. نيمكت نشيني‌هاي مداوم باعث شده تا كاپيتان تيم ملي انگلستان به فكر جدايي از شياطين سرخ باشد. او در حال حاضر از اورتون، لوس آنجلس گلكسي و ليگ چين پيشنهاد دارد. فرهاد مشيري ميلياردر و مالك باشگاه اورتون تصميم دارد تا روني را دوباره به اين تيم بازگرداند.

چند درصد خانواده‎هاي ايراني ماهواره دارند؟

شنیده شد که بر اساس گزارش مركز آمار سهم دسترسي خانوارها به انواع خدمات تلويزيوني چندمجرايي تفاوت‌هاي زيادي دارد؛ به‌طوري كه از كل خانوارهاي كشور، ۵/۷ ميليون خانوار (۲۳/۵ درصد) به خدمات ماهواره‌اي مستقيم به خانه دسترسي دارند. مركز آمار ايران در گزارشي به بررسي برخورداري خانوارها و استفاده افراد از فناوري اطلاعات و ارتباطات پرداخته است. بر اساس اين بررسي كه مربوط به دوره زماني سه‌ماهه يعني از سه ماه قبل از زمان آمارگيري تا زمان آمارگيري (بهمن ماه ۱۳۹۴) است، مشخص شده كه ۸۸/ ۲ درصد خانوارها به راديو، ۹۹/۳ درصد خانوارها به تلويزيون، ۹۸/۷ درصد به تلفن، ۵۷/ ۴ درصد به رايانه، ۵۵/ ۵ درصد به اينترنت و ۹۵/ ۸ درصد به اينترنت پرسرعت دسترسي داشته‌اند.

جرا کاندیدای اصولگرایان معرفی نمی‌شود؟

شنیده شد که ناصر ایمانی تحلیلگر اصولگرا در خصوص علت معرفی نشدن کاندیدای اصلی اصولگرایان در فاصله هشت ماه تا انتخابات گفت: مشکل اخلاقی‌ای که ما در جامعه داریم این است که اصلاح طلبان مترصد این هستند که کاندیدای احتمالی اصولگرایان را شناسایی کنتد تا آتش توپخانه ای بر سرش بریزند که از حیز انتفاع خارج شود. الان رسانه های اصلاح طلب هفت هشت ماه است به دنبال این هستند که احتمالات را بررسی کنند و کاندیداهای اصولگرایی را بمباران تبلیغات منفی کنند. درنتیجه شما نباید در چنین شرایطی انتظار داشته باشید هشت ماه زودتر اصولگرایان کاندیدایشان را معرفی کنند.

اقدام عجيب نامزد انتخاباتي دوچرخه‌سواري

شنیده شد که هيات دوچرخه سواري مازندران در نظر دارد مسابقه‌ جايزه بزرگي را روز پنج‌شنبه هفته جاري (۱۳ آبان) برگزار كند، رئيس اين هيات نيز در يك اقدام جالب كليه روساي هيات‌هاي دوچرخه‌سواري استان‌هاي كشور را به همراه خانواده‌هاي‌شان به مازندران دعوت كرده تا ‌مهمان ويژه مسابقه‌هاي جايزه بزرگ باشند. فرارو نوشت؛ از آنجا كه رئيس هيات مازندران براي انتخابات فدراسيون دوچرخه‌سواري كانديدا شده اين اقدام شائبه‌هايي به وجود آورده و حتي موجب اعتراض برخي از روساي هيات‌هاي استاني كه اعضاي مجمع انتخاباتي فدراسيون دوچرخه‌سواري هستند، را فراهم آورده است.

بازداشت كلاهبردار ميلياردي در كرمانشاه

شنیده شد که يك متهم به كلاهبرداري ميلياردي در كرمانشاه دستگير شد. «م.م» كه با عنوان مدير يك شركت توليدي و صادرات فرش در غرب ايران و استان كرمانشاه به جذب سرمايه‌هاي مردم اقدام و وعده پرداخت سودهاي ۴۰ تا ۷۰ درصدي مي‌داد شامگاه يكشنبه بازداشت شد. فرد بازداشت شده بيش از ۲۰۰۰ ميليارد ريال از سرمايه‌هاي مردمي را با وعده سودهاي نجومي جمع‌آوري كرده و قصد انتقال وجوه را داشت كه دستگير و اماكن در اختيار وي به عنوان كارگاه و انبار در شهرك‌هاي صنعتي اطراف كرمانشاه پلمب شد.

صدف طاهريان در تلويزيون

شنیده شد که صدا و سيما اقدام به پخش يك تله فيلم با بازي صدف طاهريان كرد. روز يكشنبه تله فيلم «داركوب» با بازي صدف طاهريان، بازيگر مهاجرت كرده از كشور در شبكه شما به روي آنتن رفت. اين اتفاق در حالي افتاد كه تاكنون فيلم و سريال‌هاي زيادي به دليل حضور بازيگراني كه به شبكه GEM پيوسته‌اند، نمايش داده نشده‌اند. اين اقدام صدا و سيما در پخش فيلمي با بازي طاهريان، تعجب بسياري از مخاطبان تلويزيون و كاربران فضاي مجازي را در پي داشته است.

شهادت يك ايراني ديگر در سوريه

شنیده شد که محمد كياني در راه دفاع از حرم عقيله بني‌هاشم حضرت زينب كبري(س) به دست تروريست‌هاي تكفيري در سوريه به درجه شهادت نائل آمد. ميزان نوشت؛ مردم انديمشك تاكنون چند شهيد از جمله شهيد علي‌محمد قرباني، شهيد حبيب رحيمي‌منش، شهيد احمد مجدي‌نسب، شهيد احمد الياسي‌حاجيوند و شهيد مهدي نظري را به آستان مقدس اهل بيت (ع) تقديم كرده‌اند.

صف نذری در کره جنوبی

شنیده شد که مردم کره جنوبی روز یکشنبه در صف های طولانی در سئول میوه نذری دریافت کردند. پارسینه نوشت؛ منطقه برج مخابراتی در تپه های مرکز شهر سئول شاهد برگزاری مراسم آیینی دینی بود و پس از آن میان حضار میوه خوراکی نذری توزیع شد. افراد زیادی هم با تشکیل صف های طولانی در انتظار دریافت بسته میوه و خوراکی خود در انتظار ایستادند.

تتلو متنبه شده است

شنیده شد که خبر آزادي اميرحسين مقصودلو (‌تتلو‌) خواننده زيرزميني از زندان، با وساطت و پادرمياني عباس جديدي، فضاي مجازي را تسخير كرد. عباس جديدي گفت: اكنون تتلو كاملا متنبه شده و قدر بزرگواري آقاي قاسم‌‌زاده را مي‌داند.جديدي افزود: باز هم وظيفه خودم مي‌دانم از آقاي قاسم‌‌زاده و منش پهلواني ايشان تشكر مي‌كنم.
 
 
جمهوری اسلامی
 
 آغاز نظرسنجی های انتخاباتی
 
* با اینکه شش‌ماه به انتخابات مانده، نظرسنجی انتخاباتی برای افراد خاص شروع شده است. شهروندان تهرانی این روز‌ها با تلفن‌هایی مواجه هستند که از آن طرف خط، فردی که خود را از پژوهشکده خبر پارس وابسته به دانشگاه تهران معرفی می‌کند، مدعی است با شهرداری تهران قراردادی برای نظرسنجی میزان رضایت عمومی از عملکرد شهرداری امضاء کرده است، سوالاتی را درباره نحوه عملکرد شهردار تهران و میزان رضایت مردم از وی مطرح می‌کند.
 
هرچند معلوم نیست این ادعا چقدر مقرون به صحت باشد ولی لازم است شهردار تهران پیگیر این ادعا باشد و ضمن روشن کردن صحت و سقم این ادعا، مانع این قبیل نظرسنجی‌ها با بودجه شهرداری که از جیب مردم است گردد.
 
 افشای اسامی افسران آمریکایی در پایگاه سعودی

* اسامی ده‌ها نفر از افسران آمریکایی و رژیم صهیونیستی که در پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک عربستان فعالیت می‌کنند، فاش شد. به گزارش پایگاه خبری «اسرائیلین عربیک» زهافا گالئون رئیس حزب میرتز اسرائیل اسامی صد و بیست و دو افسر اسرائیلی و آمریکایی را که در پایگاه هوایی ملک فیصل عربستان فعالیت می‌کنند، فاش کرد. پیش از این، یک پایگاه اسرائیلی از امضای یادداشت تفاهم بین عربستان و آمریکا در زمینه استقرار سامانه‌های پیشرفته پدافند موشکی و راداری آمریکا در پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک خبر داده بود.
 
براساس سندی که زهافا گالئون آن را فاش کرد این توافق پس از سفر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض در اردیبهشت ماه به عنوان بخشی از سامانه گنبد آهنین اسرائیل امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    از لیست امید چه خبر؟ هرکدومشون ساز خودشون رو میزنن!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    الان دیگه همسایه های بسیجی و سپاهی ما هم ماهواره دارند حالا تو سانسور کن خودت که می دونی عین حقیقته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس