ماجرای مدیران دو تابعیتی همواره یکی از حفره‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده و در تمامی دولت‌ها جمهوری اسلامی ، ضربات جبران ناپذیری ازاین‌دست افراد خورده‌ایم.

سرویس سیاست مشرق - روز گذشته، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه مدیران دو تابعیتی را به ما معرفی کنید تا ما برکنارشان کنیم، گفت: «در حال حاضر جز یک مورد مسئول یا مدیر دو تابعیتی نداریم که قرار شده استعفا دهد و همکاری وی به صورت مشاوره‌ای باشد.»[1]

در قانون به این دو تابعیتی‌ها اشاره شده است؛ افرادی که دارا تابعیت مضاعف هستند در شغل‌های حساس به‌کارگیری نشود تا مشکلات خاصی ایجاد نشود.[2]

ماجرای مدیران دو تابعیتی همواره یکی از حفره‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده و در تمامی دولت‌ها جمهوری اسلامی ایران، ضربات جبران ناپذیری ازاین‌دست، افراد خورده‌ایم.

اهمیت دو تابعیتی‌ها بعد از فرار خاوری و فساد سه هزارمیلیاردی برای جامعه ملموس‌تر شد و در دولت تدبیر، برای پس گرفتن باغ برجام، حفره‌ها و درهای بسیاری به درون باغ باز شد؛ دراین‌بین مدیران دو تابعیتی برای چیدن گلابی و سیب پا به عرصه موضوعات سیاسی، اقتصادی، انرژی و ... گذاشتند تا جایی که یکی از همراهان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با نام "عبدالرسول دری اصفهانی" که دارای تابعیت مضاعف بود، به اتهام همکاری اطلاعاتی با طرف‌های غربی توسط نهاد امنیتی دستگیر شد.

آقای وزیر؛ چه معنی دارد مدیر دو تابعیتی مشاور مدیر ایرانی شود؟چندی پیش نیز "سید حسین نقوی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برکناری مدیران دو تابعیتی گفت: به گزارش وزیر اطلاعات تابعیت 79 مدیر مشکوک بوده که پس از بررسی‌های لازم، دوگانگی تابعیت 35 نفر از آن‌ها اثبات شد.

وی افزود: بر این اساس این موضوع به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ گردید و این مدیران از سمت خود برکنار شدند.[3]

حال برگردیم به اظهارنظر وزیر محترم اطلاعات: در حال حاضر جز یک مورد مسئول یا مدیر دو تابعیتی نداریم که قرار شده استعفا دهد و همکاری وی به صورت مشاوره‌ای باشد.

پاسخ‌گویی به چند سؤال می‌تواند این اظهارات را روشن و شفاف کند.

1- آیا این مدیر در سِمت مهم و حساسی قرارگرفته است؟

2- اگر جایگاه مدیر مذکور حساس بوده است؛ چرا استعفا؟ مگر قانون مشخص نکرده است که باید این شخص برکنار شود؟

سؤال سوم؛ مهم‌تر از دو سؤال دیگر است؛

3- آقای وزیر، چرا بعد از استعفا و نه برکناری، بازهم به‌عنوان مشاور می‌خواهید از این شخص استفاده کنید؟

مگر به دلایل امنیتی و سیاسی به دنبال استعفا شخص مذکور نیستد؟ چرا بازهم می‌خواهید از این مدیر به‌عنوان مشاور استفاده کنید؟

مگر یکی از اهداف نفوذ دشمن، تغییر اولویت‌ها و تغییر تصورات مدیران داخلی نیست؟ چرا می‌خواهید شخصی را مشاور مدیران ایرانی بکنید که ممکن است مشاوره‌های هدف‌دار و جهت‌دار را به سیستم بدهد؟

آقای وزیر؛ یکی از وظایف نهاد امنیتی، پیشگیری است، نباید به کسی که دارای تابعیت مضاعف است، بدین شکل اعتماد کنیم، اگر ملاحظات امنیتی برای برکناری مدیران دو تابعیتی اعمال می‌شود، همین ملاحظه باید برای مشاوره مدیران دو تابعیتی هم لحاظ شود زیرا مشاوره به مدیر کم‌تر از جایگاه مدیریتی نیست و از جهاتی، خطرناک‌تر هم هست.

گاهی اوقات دشمن به‌واسطه جنگ نیابتی و نفوذ نیابتی، دستگاه فکری مدیران جمهوری اسلامی ایران را با مشاوره‌های غلط، مسموم کرده و به سمت تغییر حرکت می‌کند، آن هم بدون هیچ زحمت و مشکلی.



[1] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/649421

[2] - http://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2034697

[3] - http://www.tabnak.ir/fa/news/633335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • هادی ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    با سلام/واقعا جای این سئوال باقی است مگر سیستم اطلاعاتی ما کا مجوزهای خروج از کشور، بحث صدور ویزاها و ... را کنترل می کند، آیا نمی داند که کدام یک از افراد جامعه اش دارای تابعیت مضاعف هستند؟؟!! پس یا سیستم اطلاعاتی کشور عملکردی نامطلوب دارد و یا اینکه معادلات دیگری در پشت پرده در حال رقن خوردن است.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    چگونه این همه از خطر نفوذ گفته می شود وهشدار داده می شود . ولی می بینیم برخی مدیران صددرصد شیفته و خواستار و حتی مسئله دار امریکائی داریم .مانند....000. شاید روزی امریکا همه ان ها را مانند شاه و هویدا ونصیری و قذافی وصدام و00000 از بین ببرد . شاید شیفتگان امریکا در ایران هم دچار فاجعه مردم حلب وسنجار وموصل بشوند . اما چون باور غلط اصلاح ناپذیر است و در برابر حقیقت واکنش معکوس وحتی ممکن است خطرناک انجام دهد .باید بخاطر کشور ومملکت هر چه زود تر این افراد را از راس کشور برداشت
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    آقايان نفوذ را شوخي گرفته اند !!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    خاک بر سر ما شده ..... جنگ بشه ما جوونا... قحطی بشه ما مردم.... بخور بخور و فرار مال مدیرا..... مشرق جان ملامتم نکن. این دل خونه....
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    ((مدیران دو تابعیتی را به ما معرفی کنید تا ما برکنارشان کنیم)) یعنی چی؟ کی باید معرفی کنه ؟ من؟
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    دقیقا! تا تقی به توقی بخوره خودشون و بازیگرها و خوانندهای تبلیغاتیشون مهاجرت میکنن و باز هم مردم میمانند...
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    نه بابا. مشرق که آخر جاسوس شناسیه. خودش حتما اینکارو میکنه. دروغ میگم مشرق؟
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    در هيچ جاي دنيا به دو تابعيتي ها مناصب حاكميتي وكليدي نمي دهند ،اينجا چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس