وزیر اطلاعات گفت: «داباکیس» در سال ۸۹ هم به همراه استیفن مورس به مدت ۱۵ روز به ایران سفر کرده بودند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال سه تن از نمایندگان مجلس درباره سفر «جیم داباکیس» سناتور آمریکایی به ایران، «انعقاد بازی‌های رایانه‌ای با یک شبکه فرانسوی» و «علت سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت به خارج از کشور»، گفت: در کمیسیون مربوطه سوال‌ها مطرح شد و پاسخ‌های مبسوط به هر سه سوال داده شد و طبیعی است که در جلسه علنی به آن شکل پاسخ‌ها قابل بیان نیست.

وی افزود: همان‌طور که گفته شد رهبری بارها بر هشدارهای هوشمندانه‌ در پروژه نفوذ دشمن اشاره کردند و همه نهادها باید نسبت به این هشدارها حساسیت به خرج دهند و همه دستگاه‌های اطلاعاتی نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری دارند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: نفوذ یک پروژه بسیار عمیق بوده و باید در مسئله بررسی نفوذ هم مقصد و هم هدف دستگاهی که نفوذ کرده و هم روش‌ها و عناصری که نفوذ می‌کنند را شناسایی کرد. طبیعی است مقابله با نفوذ هم باید با یک کار مطالعاتی و اشراف اطلاعاتی و انجام کار کارشناسی و حرفه‌ای انجام شود.

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات بر پروژه نفوذ  اشراف کامل اطلاعاتی دارد، گفت: اقدام‌های لازم را انجام داده‌ایم و هر جا مصداقی از مصادیق نفوذ رخ داده زیر ضربه وزرات اطلاعات رفته و بارها رهبر انقلاب نیز از این اقدامات تقدیر و قدردانی کرده‌اند.

وزیر اطلاعات درباره سفر جیم داباکیس به ایران، تاکید کرد: ایشان سناتور سنای ایالتی در آمریکاست و اگر بخواهیم معادل‌سازی او را انجام دهیم مثل همین عضو شورای شهر خودمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت اطلاعات بر تروریست‌ها و داعشی‌هایی که به صورت غیرقانونی و بدون گذرنامه و با پنهان کاری به ایران سفر می‌کنند اشراف دارد و تمامی آنها را زیر ضربه برده است، پس چطور می‌شود که بر سفر جیم داباکیس آن هم با گذرنامه و آن هم از مرزهای رسمی اشراف نداشته باشد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ما لحظه به لحظه سفر آقای داباکیس و مورس را از لحظه ورود، اقامت، بازدیدها و دیدارها تحت رصد کامل اطلاعاتی داشتیم، تصریح کرد: آنها به هیچ‌وجه از چتر اطلاعاتی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) پنهان نبودند.

حجت‌الاسلام علوی در ادامه گفت: ما برای اینکه معاندان و دشمنان از جزئیات این سفر سوء استفاده نکنند، اطلاعات بیشتری نمی‌دهیم. سفر امسال آقای داباکیس اولین سفر وی به ایران نبود، ایشان در سال 89 هم به همراه آقای استیفن مورس به ایران سفر کرده بود.

وی افزود: داباکیس و مورس درسال 94 در 18 شهریور وارد کشور شده و 6 روز بعد یعنی 24 شهریور از ایرن خارج شدند، اما او در سال 89 و در تاریخ 16 اردیبهشت به همراه همین آقای مورس به ایران سفر کرده بودند و 30 اردیبهشت از کشور خارج شدند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: برای وزارت اطلاعات جای سوال است که سفر این آقا در سال 89 آن هم سفر 15 روزه مانند سفر اخیر وی حساسیت نداشته است. ما البته احتمال پروژه نفوذ سفر داباکیس را می‌دهیم، اما چطور در آن سال این‌گونه جنجال رسانه‌ای نشد.

وی درباره انعقاد قرارداد با گیم کانکشین نیز گفت: گیم کانکشین در هر سال 3 نمایشگاه بزرگ در پاریس، سانفرانسیسکو و چین برگزار می‌کند و کشورهای بزرگی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه امروز تمامی کشورهای دنیا توجه ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای می‌دهند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، اظهار داشت: حتی رهبر انقلاب هم بارها بر اثرگذرای بازی‌های رایانه‌ای و حتی ساخت و تولید آن تاکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای را از مصادیق نفوذ می‌دانیم و وزارت اطلاعات بر این بخش هم به عنوان یکی از مصادیق نفوذ، اشراف اطلاعاتی کامل دارد و همان‌گونه که اجازه نفوذ تروریست‌ها را نداده، این بخش از مصادیق نفوذ را نیز تحت نظر دارد و اجازه شکست اطلاعاتی در این زمینه را نخواهیم داد.

وی درباره سفر متعدد رئیس دانشگاه علم و صنعت به خارج از کشور، گفت: سفر شهروندان جمهوری اسلامی ایران به تمامی کشورهای دنیا به جزء رژیم اشغالگر قدس، هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی مجاز، مباح و مستحب است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سفرهای شخصی به ما ربطی ندارد، مگر اینکه آن سفر امکان نفوذ را فراهم کند، خاطرنشان کرد: سفر شخصی که نام آن برده شده، تاکنون تحت اشراف اطلاعاتی بوده و هیچ مورد مشکوکی که مظنون بودن طرف را اثبات کند، وجود نداشته است.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    یعنی چی سفر شخصی ربطی به ما ندارد؟ شما باید اگر پرنده ای هم وارد محدوده قلمرو کشور شد از آن کاملا اطلاع داشته باشید ببینید سیا و موساد و سرویس ملکه بریتانیا حتی ایمیل های شخصی و به درد نخور مردم را هم چک می کنند همه خیابان ها و کوچه ها را دوربین گذاشته اند مگر می شود سفر به شما ربطی نداشته باشد؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس