کد خبر 649659
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا کنون 244 کیلومتر مربع در محور غربی و جنوب غربی استان نینوی از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده است.

به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه (26 مهر 1395) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد.
 
شهر موصل مرکز استان نینوی به عنوان سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره محسوب می‌شود و استان نینوی با 32 شهر بزرگ و کوچک پس از استان الانبار دومین استان بزرگ عراق است.
 
در عملیات «نبرد موصل»، نیروهای ارتش، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، الحشد الشعبی، پلیس استان نینوی و برخی نیروهای محلی از جمله الحشد الوطنی از سمت جنوب و منطقه القیاره، عملیات را آغاز کردند و نیروهای پیشمرگه نیز از سمت شرق آزادسازی مناطق را پیش می‌برند.
 
نیروهای الحشد الشعبی از روز گذشته عملیات اصلی خود در محور جنوبی و جنوب غرب استان نینوی به سمت شهر تلعفر را آغاز کرده‌اند. هدف از این عملیات بستن راه داعش برای فرار به سوریه است.
 
 
آزادی 15 روستا نزدیک موصل در یک روز به دست «الحشد الشعبی»
 
طبق بیانیه این گروه مردمی عراق، در روز اول آغاز عملیات الحشد الشعبی در محور غربی و جنوب غربی موصل، 15 روستا از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده است.
 
الحشد الشعبی اعلام کرده است که روستاهای آزاد شده الهرم ، المستنطق ، البوحمد ، الفارسیة ، عین البیضة ، الصجمة ، الدحلة ، سن الذبان ، تل طیبة ، الحمزة ، ابو العرایس ، زویرج ، الشیگ ، المربندیة و نداس در روز اول عملیات آزاد شده‌اند.
 
آزادی 244 کیلومتر مربع از سوی الحشد الشعبی
 
الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا کنون 244 کیلومتر مربع در محور غربی و جنوب غربی استان نینوی از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده است.
 
نیروهای الحشد الشعبی همچنین امروز بعد از هر توانستند روستای «امرینی»، «مستنطق اول» و «مستنطق دوم» را آزاد کنند و به مست منطقه «زعیزیعه» حرکت کنند. تروریست‌های داعش در حال فرار به سمت منطقه «اجیاع» هستند.
 
نخست‌وزیر عراق: نبرد آزادسازی موصل ادامه خواهد یافت
 
نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر توقف عملیات آزادسازی موصل تأکید کرد نبرد موصل ادامه خواهد یافت.
 
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء:
همه گروه‌های مقاومت اسلامی در عملیات آزادسازی موصل شرکت می‌کنند
 
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که همه گروه‌های مقاومت اسلامی در عملیات آزادسازی موصل شرکت می‌کنند.
 
آمریکا در پی ایجاد مانع برای الحشد الشعبی
 
«جواد الطلیباوی» سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» به السومریه نیوز گفت: نیروهای آمریکایی تلاش داردند روند عملیات الحشد الشعبی در محور غربی و جنوب غربی را با مانع روبه رو کنند.
 
او یکی از مصادیق این مانع را ایجاد اخلال در مکالمه‌های رادیویی نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد.
 
پلیس فدرال: 61 روستا و 1400 کیلومتر مربع را آزاد کردیم
 
سرلشگر «شاکر جودت» فرمانده کل پلیس فدرال عراق اعلام کرد که از ابتدای آغاز عملیات آزادسازی موصل در محور جنوبی، 61 روستا و 1400 کیلومتر مربع از اشغال تررویست‌های داعش خارج شده است.
 
به گفته وی 747 تروریست داعشی نیز کشته و 88 تن دیگر اسیر شده‌اند.
 
پیشمرگه دو روستا را در شمال موصل آزاد کرد
 
یک منبع میان نیروهای پیشمرگه اعلام کرد که روستاهای «کانونه» و «روزبیان» در منطقه «بعشیقه» پس از چند روز محاصره آزاد شده است.
 
ائتلاف آمریکایی انبار سلاح داعش را بمباران کرد
 
یک منبع امنیتی در گفت‌و گو با پایگاه خبری شفق نیوز گفت که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی انبار سلاح داعش در غرب موصل را بمباران کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس