کد خبر 649838
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

یک منبع در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که 200 'عنصر خفته داعش' از شهر 'الحویجه'، حمله به 'کرکوک' را طراحی و انجام دادند.

 به گزارش مشرق، به نوشته روز دوشنبه پایگاه خبری 'السومریه نیوز'، این منبع افزود که حمله ای که تروریست ها و هسته خفته آنها در کرکوک ترتیب داده بودند، شکست خورد و شماری از آنها دستگیر شدند.

منبع مذکور در اقلیم کردستان عراق همچنین گزارش داد که تروریست های داعشی اعتراف کردند که 200 نفر از عناصر خفته وابسته به این گروه تروریستی - تکفیری جمعه 21اکتبر(30 مهرماه) از شهر الحویجه به منطقه 'بشیر' و از این منطقه با خودرو به داخل کرکوک منتقل شدند که پس از آن این عناصر به محله های شهر کرکوک و مکان های اداری، امنیتی و سیاسی این شهر حمله کردند.

عناصر مسلح و انتحاری گروه تروریستی داعش صبح جمعه 21 اکتبر مکان های امنیتی و زیرساختی در استان کرکوک را هدف حمله قرار دادند.

این تروریست ها دو بار به ایستگاه تولید برق 'الدبیس' حمله کردند که این حمله با واکنش نیروهای نظامی عراق مواجه شد.

مقام های عراقی اعلام کردند که در حمله گروه تروریستی داعش به شهر کرکوک دست کم 46 نفر کشته و 133 نفر نیز زخمی شدند.

در این حمله که با واکنش سریع نیروهای عراقی روبرو بود، 122 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و 16 تروریست دیگر نیز از سوی نیروهای عراقی دستگیر شدند.

'نزار حمود عبد الغنی' پسر خاله 'صدام' دیکتاتور سابق عراق که یکی از عناصر گروه تروریستی داعش بود، به اتهام دست داشتن در این حمله در 'داقوق' در جنوب کرکوک بازداشت شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس